شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشتازی ناجا در تغییر نگرش مردم// جامعه به پلیس خوش بین است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  علی اصغر پورمحمدی در نشست هم اندیشی با معاون اجتماعی ناجا به همراه  مدیران شبکه های سیما در ناجی هنر، با تأکید بر اینکه با وجود افزایش برخی جرائم چون سرقت،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 10258
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  علی اصغر پورمحمدی در نشست هم اندیشی با معاون اجتماعی ناجا به همراه  مدیران شبکه های سیما در ناجی هنر، با تأکید بر اینکه با وجود افزایش برخی جرائم چون سرقت، مواد مخدر و … در حال حاضر مردم نسبت به نیروی انتظامی خوش بین هستند، گفت: سرمایه گذاری، پیگری و جدیت ناجا در امور رسانه ای، تبلیغات و فرهنگ باعث بروز تغییراتی در این سازمان شد که بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: پیشتازی ناجا در این مهم باعث تغییر نگرش مردم به این نهاد حاکمیتی شد.

معاون سیما، ایجاد حس برادری و برابری مردم با پلیس و خدمتگزار بودن این سازمان را بستر تحقیقات و سوژه یابی پلیس برای ساخت فیلم و سریال عنوان داشت و گفت: روح حاکم بر تولیدات رسانه ای پلیس باید آموزشی و در راستای رواج اخلاق و پیشگیری از جرم باشد.

به گفته پورمحمدی در واقع جایگاه پلیس تنها بعنوان ضابط و برخورد کننده جای خود را به نقش امدادگر و حمایت گر دهد که وقتی مردم پلیس را می بینند وی را یاری گر بدانند؛ در واقع پلیس باید بازوی حاکمیت برای ایجاد امنیت در اذهان مردم باشد.

وی همچنین شناساندن کارکردهای پنهان پلیس به جامعه را نیز مطلوب دانست و گفت: نقش پلیس نباید بگونه ای باشد که پلیس فردی است که فقط به دنبال کشف جرم و دستگیری مجرم است بلکه باید ورای این نقش را به جامعه نشان دهد و این مهم در نهایت به افزایش احساس امنیت می انجامد.

زیرساخت‌های اجرای قانون مجازات‌های جایگزین حبس فراهم شود/ نباید اجرای قانون را به بهانه نبود امکانات معطل گذاشت
دنبال کنید

تشریح تولیدات رسانه ای ناجا// فعالیت مشترک پلیس ایران و سینمای هند

در ادامه، سردار دکتر سعید منتظرالمهدی ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی، با اشاره به تولیدات رسانه ای اداره سینمایی ناجا و موسسه ناجی هنر گفت: با توجه به اولویت بندی جرایم ، براساس برآوردهای اجتماعی که حاصل پیمایش های میدانی و آمار اخذ شده جرایم در کلانتری ها و نظر نخبگان بدست آمده است ساخت ۱۰ سریال در دستور کار پلیس قرار دارد که چهار سریال آن در مراحل اتمام می باشد و سریال فوق سری “قورباغه و قناری” برای پخش از شبکه یک سیما در ایام نوروز ۹۴ تهیه می گردد .

سریالهای “کالج کلاهبرداری” با درون مایه طنز”جادوی سیاه” با موضوع مواد مخدر” جدایی” در حوزه طلاق “رهایی ۲ “در حوزه فرماندهی مرزبانی و “حادثه در اتوبان” در حوزه راهور ناجا از دیگر تولیدات پلیسی برای سال آینده می باشد. که البته رویکرد پلیس در این تولیدات آموزشی مبتنی بر درمان و پیشگیرانه می باشد.

  
 وی افزود: سریال هایی با موضوع عفاف و حجاب، ترور، فعالیت های لشکر ۲۸ روح الله در دفاع مقدس و زخم ۲   از دیگر طرح های در حال تحقیق برای نگارش فیلم نامه هستند؛ کار مشترک با سینمای هندوستان نیز در دست بررسی و اقدام است.

سردار منتظر المهدی به ساخت تله فیلم های مناسبتی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مستندهایی چون بیراهه، شوک، رهپویان آرامش و پرتگاه نیز از شبکه های سیما در حال پخش است و خوشبختانه ببیننده بسیاری را جذب خود کرده است.

بازدید مسئولان و رئیس فنی و حرفه ای گچساران از دوره های آموزشی در بافت فرسوده
دنبال کنید

معاون اجتماعی ناجا گفت: در حال حاضر تمام تولیدات رسانه ای نیروی انتظامی از طریق موسسه ناجی هنر صورت می گیرد و مهم ترین رهاورد این فعالیت ها، افزایش احساس امنیت هم از منظر روانی و ذهنی و هم از نگاه بیرونی و آفاقی در جامعه است.

در ادامه این نشست صمیمی دیگر مدیران شبکه های سیما نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای خبر // پایگاه خبری پلیس ایران


مشاهده خبر ارسال شده بعد پیشتازی ناجا در تغییر نگرش مردم// جامعه به پلیس خوش بین است 5پیشتازی ناجا در تغییر نگرش مردم// جامعه به پلیس خوش بین است 5پیشتازی ناجا در تغییر نگرش مردم// جامعه به پلیس خوش بین است 5


نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi