شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آماری نگران کننده از وضعیت راه‌های عشایری گچساران

منصور الوند فر در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ابنیه های فنی مناطق عشایری این شهرستان بر اثر بارندگی سال های گذشته دچار خسارت شده اند که برای بازسازی ، ترمیم و بهسازی نیازمند اعتبار است. وی بیان کرد: سالانه در فصل بارندگی بیش از ۹۰درصد از جاده های عشایری این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101282
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۳

کرونا :

آماری نگران کننده از وضعیت راه‌های عشایری گچساران

منصور الوند فر در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ابنیه های فنی مناطق عشایری این شهرستان بر اثر بارندگی سال های گذشته دچار خسارت شده اند که برای بازسازی ، ترمیم و بهسازی نیازمند اعتبار است.

وی بیان کرد: سالانه در فصل بارندگی بیش از ۹۰درصد از جاده های عشایری این شهرستان مسدود می شوند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ کیلومتر از جاده های عشایری این شهرستان هم اکنون در مناطق مختلف در دست بازگشایی است.

الوندفر عنوان کرد: طرح بازگشایی و تسطیح جاده های عشایری با هدف استقبال از بازگشت عشایر کوچرو از مناطق ییلاقی به شهرستان گچساران در حال انجام است.

وی گفت: برای ترمیم و بازگشایی جاده‌های عشایری گچساران براساس برآوردهای انجام شده سالانه بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد که ۹۰ درصد از این راه‌ها تخریب شده و نیاز به بازگشایی دارد.

الوندفر بیان کرد: این راه‌ها در مناطق کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده است.

وی افزود: تاریخ کوچ عشایر به مناطق قشلاقی گچساران در آبان امسال است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران ادامه داد: بارندگی امسال و سال گذشته به بیشتر راه های عشایری این شهرستان خسارت زد که قبل از کوچ عشایر باید بازگشایی و تسطیح شوند.

الوند فر اضافه کرد: ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی ..سکونت می یابند.

نارضایتی از شهرداری یاسوج تمامی ندارد/ مسئولان ارشد استانی هم در صف منتقدان مدیریت شهری؟
دنبال کنید

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi