چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین نشست رسمی سد آبریز کلید خورد

به گزارش کرونا از یاسوج، یکی از مطالبات جدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ساختن سد آبریز است که بیش از همه مردم محروم این استان از آن منتفع می‌شوند. مردمی که زمین‌های کشاورزی آنها همچنان بایر مانده و در صورتی که آب به این زمین‌ها برسد زندگی این مردم محروم و مستضعف از این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100373
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۹

کرونا :

اولین نشست رسمی سد آبریز کلید خورد

به گزارش کرونا از یاسوج، یکی از مطالبات جدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ساختن سد آبریز است که بیش از همه مردم محروم این استان از آن منتفع می‌شوند.

مردمی که زمین‌های کشاورزی آنها همچنان بایر مانده و در صورتی که آب به این زمین‌ها برسد زندگی این مردم محروم و مستضعف از این رو به آن رو خواهد شد.

سد آبریز تنها سدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که مردم استان به صورت ۱۰۰ درصدی از آن منتفع می‌شوند چرا که بقیه سدها نفع کمی از آن‌ها به استان می‌رسد.

در همین خصوص نخستین جلسه کاربردی و عملیاتی سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی و با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

در این نشست علی‌محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما و همه مردم استان پیگیر جدی ساخت این سد هستیم چرا که با ساختن آن بسیاری از مشکلات مردم در زمینه اشتغال برطرف خواهد شد و کمک بزرگی به تولید در کشور خواهیم کرد.

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد گفت: امروز مدیران ارشد اجرایی استان و کسانی که با این سد سر و کار دارند در این نشست حضور پیدا کردند سدی که بیشتر مجوزهای آن صادر شده و هیچ مشکلی برای مردم و طبیعت ندارد.

وی با مقایسه سد آبریز و سد خرسان ۳ گفت: در سد خرسان ۸ هزار نفر آواره می‌شوند ده‌ها روستا زیر آب می‌روند قبرستان تاریخی ایلامی‌ها از بین خواهد رفت مشکلات زیادی ایجاد می‌شود اما سد آبریز هیچ گونه مشکلی برای مردم و طبیعت و میراث فرهنگی نخواهد داشت.

تحکیم روابط محور دیدار رؤسای جمهور ازبکستان و قزاقستان در «آستانه»
دنبال کنید

این مسئول با بیان اینکه همگی متفق القول هستیم که این سد ساخته شود گفت: در سدهایی مانند چمشیر و سد تنگ سرخ معارضین بسیاری وجود داشتند اما در سد آبریز کمترین معارض ممکن را داریم و از این حیث کار بسیار ساده‌ای برای ساخت این سد خواهیم داشت.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi