جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لزوم توجه به توسعه مترو حوزه های اقماری پایتخت/ مجمع نمایندگان تهران آماه پیگیری مطالبات مترو

حسین طلا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت مترو پایتخت، گفت: شرایط فعلی مترو تهران امکان خوبی را برای تردد سریع و آسان شهروندان فراهم کرده اما با این حال، مترو همچنان نیازند توسعه و ساماندهی است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16585
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۵:۳۰


حسین طلا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت مترو پایتخت، گفت: شرایط فعلی مترو تهران امکان خوبی را برای تردد سریع و آسان شهروندان فراهم کرده اما با این حال، مترو همچنان نیازند توسعه و ساماندهی است.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علاوه بر توسعه مترو در تمامی مناطق شهری تهران، لازم است تا دولت و شهرداری توجه ویژه ای به توسعه مترو در حوزه های اقماری پایتخت نیز داشته باشد.


وی افزود: با توجه به افزایش تردد از اطراف به شهر تهران، برای بسیاری از شهرستان های اطراف پایتخت چون اسلامشهر نیز امکان استفاده از مترو باید فراهم شود، در حقیقت توسعه مترو باید در اولویت توسعه وسایل حمل و نقل عمومی قرار گیرد.


 


مترو نیازمند حمایت و توجه ویژه


طلا با اشاره به اینکه گاها از مترو استفاده می کنم، گفت: برخی اوقات ترجیح می دهم از مترو استفاده کنم و در این مدت از نزدیک در جریان مشکلات مردم و مترو قرار می گیرم، آنچه مشخص است اینکه هرچند شهرداری زحمات بسیاری برای مترو پایتخت کشیده است اما مترو همچنان نیازمند حمایت و توجه است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا دولت یازدهم در پرداخت بدهی خود به شهرداری کوتاهی می کند، گفت: در زمینه کمک دولت به شهرداری در بخش مترو، دو موضوع باید بررسی شود، نخست اینکه آیا دولت اعتبارات لازم برای مترو را دارد و دوم اینکه اگر اعتبارات لازم وجود دارد، چرا به مترو تهران اختصاص نیافته است؟

کتابخانه ویژه نمایندگان؛ پل ارتباطی بهارستانی ها و منابع اطلاعاتی غنی مجلس
دنبال کنید


 


مجمع نماینگان تهران آماده پیگیری مطالبات مترو است


این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: دلیل واگذار نکردن اعتبار موردنیاز مترو تهران از سوی دولت به شهرداری اعلام نشده است، از این رو، اگر شهرداری تهران درخواستی برای بررسی موضوع مترو از مجمع نمایندگان استان داشته باشد، مجمع حاضر به پیگیری موضوع خواهد بود.


سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان برای حوزه عمران در سال ۹۳ به شهرداری تهران کمک کرده است؟ گفت: دولت در حوزه مالیات بر ارزش افزوده و جرائم راهنمایی و رانندگی مبلغی را به شهرداری داده است، اما از میزان آن اطلاعی ندارم.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره سهم دولت در توسعه مترو، تصریح کرد: ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو باید توسط دولت و ۵۰ درصد مابقی آن توسط مدیریت شهری تأمین شود، در صورتی که شهرداری تهران نه تنها سهم ۵۰ درصدی خود را پرداخت کرده، بلکه ۴۰ درصد از ۵۰ درصد سهم دولت را هم متقبل شده است و در مجموع ۹۰ درصد هزینه ساخت مترو را مدیریت شهری می‌پردازد. /


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi