شماره : 44096
۲۹ / ۴ / ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

رشد سریع بازار #بورس و افت قیمت و #ارزش #معاملات

بازار #بورس بعد از رشد سریعی که در هفته گذشته تجربه کرده بود با افت قیمت و #ارزش #معاملاتروبه‌رو شد و بیشتر افراد حقیقی در این روزها فروشنده بودند. در میانه هفته با مطرح شدن نرخ جدید ارز باز هم صنایع بزرگ مانند فلزات اساسی، کانی‌های فلزی و پتروشیمی‌ها در کنار پالایشی‌ها که قابلیت جذب پول‌های

بازار #بورس بعد از رشد سریعی که در هفته گذشته تجربه کرده بود با افت قیمت و #ارزش #معاملاتروبه‌رو شد و بیشتر افراد حقیقی در این روزها فروشنده بودند. در میانه هفته با مطرح شدن نرخ جدید ارز باز هم صنایع بزرگ مانند فلزات اساسی، کانی‌های فلزی و پتروشیمی‌ها در کنار پالایشی‌ها که قابلیت جذب پول‌های بزرگ را دارند مورد توجه قرار گرفتند و تا نزدیکی سقف‌های قیمتی خود بالا آمدند، اما این بار هم نتوانستند از این قیمت‌ها عبور کنند. تا زمانی که قیمت مشخصی برای ارز #صنایع #صادرات #محور مشخص نشود، به نظر نمی‌رسد توان رشد از این قیمت‌ها را داشته باشند و در یک بازه قیمتی در حال نوسان هستند.

خبری نیز در بازار شنیده شد مربوط به تعطیلی #پالایشگاه #نفت #اصفهان که به دلیل کم آبی در استان اصفهان با خطر تعطیلی مواجه است. پالایشگاه اصفهان نزدیک به ٢٠% تولید بنزین ایران را در اختیار دارد که بسیار دور از ذهن است که این اتفاق رخ بدهد در حالی که در این مورد تکذیبیه نیز صادر شده است. اما با توجه به انتشار این شایعه قیمت سهام این پالایشگاه با صف فروش به کار خود پایان داد.

انتهای هفته گروه #خودروسازی مورد توجه بازار قرار گرفت. شاید حضور رییس جمهور روحانی در اروپا جهت مذاکره با کشورهای اروپایی بتواند خبرهای خوبی برای این صنعت که چند سالی است رشد خوبی را تجربه نکردند به همراه داشته باشد.

خبری هم در مورد راه‌اندازی #بورس ارز شنیده شد، که با توجه به ابهام در مورد نحوه معامله در بورس ارز و همچنین عدم بازگشایی نماد #عسکه برای ثبت نام کنندگان، قیمت ارز در بازار آزاد به صورت هیجانی تغییر می‌کند.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44096 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز جمعه 29 تیر 1397 ساعت ۲۱:۳۱:۴۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر