شماره : 44086
۲۷ / ۴ / ۱۳۹۷ - ۸:۱۷

وقتی معلولان محدودیت را جا می گذارند

  گچساران – ایرنا – در دنیایی که گاهی بسیاری از انسان های سالم از تلاش برای رسیدن به موفقیت دلسرد می شوند، معلولانی پیدا می شوند که با پشتکار از محدودیت ها عبور کرده و راه موفقیت در پیش می گیرند. به گزارش ایرنا،عرفان و امین معلولان گچسارانی با تلاش بسیار توانسته اند پله

 

گچساران – ایرنا – در دنیایی که گاهی بسیاری از انسان های سالم از تلاش برای رسیدن به موفقیت دلسرد می شوند، معلولانی پیدا می شوند که با پشتکار از محدودیت ها عبور کرده و راه موفقیت در پیش می گیرند.

وقتی معلولان محدودیت را جا می گذارند 3

به گزارش ایرنا،عرفان و امین معلولان گچسارانی با تلاش بسیار توانسته اند پله های ترقی را طی کنند و الگویی برای افراد جامعه باشند.
عرفان شیروان لک روشندل مادرزادی گچساران که هم اکنون 17 سال سن دارد با نوشتن 2 کتاب و فعالیت در زمینه موسیقی محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کرده است.
او به سختی های زیادی که برای فراگیری خط بریل در سفرهای طولانی خود به شیراز متحمل شده اشاره و می گوید: این موفقیت ها مدیون تلاش خود و حمایت خانواده ام است.
این روشندل ابراز داشت: فراگیری هنر نویسندگی به دلیل علاقه شخصی، من را وارد دنیای جدیدی کرد که باعث امید بیشتر در من شد.
شیروان لک می گوید: دیدن چهره پدر و مادرم، زیبایی های طبیعت بزرگترین آرزوی زندگی من است.
2 کتاب دل نوشته‌های عرفان و داستان‌های کودکان و نوجوانان اثر عرفان شیروان لک نویسنده نابینای این شهرستان منتشر شده است.
کتاب «دل نوشته‌های عرفان» در 96 صفحه و داستان‌های کودکان و نوجوانان ان نویسنده نیز در 72 صفحه منتشر شده است.
امین کائیدی که اکنون با کمک ویلچر زندگی می کند و در سن پنج سالگی به دلیل اشتباه یک پزشک و تزریق آمپول در زمان تشنج فلج شده است می گوید: با وجود محدودیت های جسمانی هیچگاه از تلاش دلسرد نشده ام.
این جوان موفق چهار مقام اول کشوری،یک دومی و یک سوم در رشته ویلچررانی کسب کرده است.
امین کائیدی در شغل سخت خبرنگاری در حال فعالیت است.
او می گوید: کار خبری را با وجود دشواری در سفر به روستاها و پوشش رویدادها را دوست دارم.
کائیدی می گوید: خبرنگاری را به دلیل انعکاس مشکلات مردم به امید گره گشایی از مشکل حتی یک شهروند بسیار دوست دارم.
او که متولد 1358 است هم اکنون صاحب یک فرزند دختر است و مستقل از کمک دیگران به آینده امیدوار است.
کائیدی می گوید: انسان های سالم قدر سلامت خود را بدانند چرا که ایستادن برای چند ثانیه بر روی پاهایم برای من یک رویای قشنگ است.
خبرنگاران گچسارانی همواره تحلیل های او را در مواجه با رویدادها تحسین می کنند.
به همت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از تولید نوزادان معلول آزمایش ژنتیک برای زوج های جوان اجباری شده و فعالیت کلینیک ژنتیک شهرستان گچساران در هفته بهزیستی امسال بهره برداری شد تا زوج های جوان برای انجام آزمایش نیازمند سفر به شهرستان های دیگر نباشند.
سید باقر حسیی افزود: سال گذشته هفت هزار زوج جوان از خدمات آزمایشگاه ژنتیک استان کهگیلویه و بویراحمد بهره مند شدند.
وی بیان کرد: این استان دارای 18 هزار معلول است که از این تعداد 6 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی بوده و مستمری ماهانه دریافت می کنند.
حسینی تصریح کرد:12 هزار نفر دیگر نیز در طول سال کمک های موردی دریافت می کنند.
حسینی افزود: برای کنترل رشد معلولیت کهگیلویه و بویراحمد اقداماتی شامل اجباری کردن مشاوره ژنتیک برای خانواده ها، غربالگری زوج های جوان قبل از ازدواج، آغاز 2 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در مورد دلایل بروز معلولیت و راهکارهای کاهش آن، نمونه برداری ژنتیکی از چند خانواده معلول و انعقاد تفاهم نامه با یکی از آزمایشگاه های ژنتیک شیراز و یک مرکز مشاوره ژنتیک در جنوب کشور انجام شده است.
19 تا 25 تیر هر سال به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:افتتاح 32 واحد مسکن معلولان، بهره برداری از 6 کلینیک مددکاری و بهره برداری از 11 طرح اشتغالزایی ویژه معلولان از برنامه های بهزیستی برای خدمات رسانی به معلولان و خانواده های هدف در هفته بهزیستی امسال است.
وی با اشاره به اینکه این طرح ها با مشارکت و هزینه بخش خصوصی اجرا شده، ابراز داشت: برگزاری جشنواره معلولان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان، اجرای تئاتر خیابانی توسط معلولان و اعزام 10 معلول نخبه به تهران برای دیدار با جمعی از مسئولان اجرایی کشور از دیگر برنامه های هفته بهزیستی امسال در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: پنج هزار نفر معلول و زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد برای زیر پوشش قرار گرفتن پشت نوبت هستند که اقدام های لازم در این زمینه در حال پیگیری است.
وی افزود: انتظار می رود که تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مناسب سازی محیط برای تردد معلولان و دیگر قشرهای مردم این استان از جمله جانبازان، سالمندان و زنان باردار همکاری لازم را با بهزیستی استان داشته باشند.
موسوی امجد بیان کرد: بودجه سالانه بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 380 میلیارد ریال سال 1395 به 430 میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافت.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحم قرار دارد.
8143/1662

تئاتر معلولان گچساران به هفتمین جشنواره تئاتر خلیج فارس راه یافت
دنبال کنید

خانم شریفی /ایرنا

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44086 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 27 تیر 1397 ساعت ۰۸:۱۷:۴۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر