شماره : 44057
۲۱ / ۴ / ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

دیدار هیئت نظارت شورای نگهبان با امام جمعه گچساران

اعضای دفتر هیأت نظارت شورای نگهبان شهرستان گچساران به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد با امام جمعه گچساران دیدار کردند. در این  نشست حبیب الله نعمتی ،سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران ضمن تبریک به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت:۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در کشور است که وظیفه خطیر صیانت

اعضای دفتر هیأت نظارت شورای نگهبان شهرستان گچساران به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد با امام جمعه گچساران دیدار کردند.

در این  نشست حبیب الله نعمتی ،سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران ضمن تبریک به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت:۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در کشور است که وظیفه خطیر صیانت از قانون اساسی نظام از انحرافات و حفظ آن در مدار اسلام بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شد.

 

دیدار هیئت نظارت شورای نگهبان با امام جمعه گچساران 5

وی افزود: شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است که وظیفه حراست از قانون اساسی را بر عهده داردو دشمن بیش از هر نهادی با شورای نگهبان مشکل دارد.

نعمتی تصریح کرد:سنگ‌اندازی‌های زیادی برای جلوگیری از تصویب شورای نگهبان در سال‌های نخست انقلاب صورت گرفت که در نهایت با ندای امام راحل و درایت خبرگان رهبری همچنین مدیریت منحصر به فرد شهید بهشتی نهاد شورای نگهبان در بیش از ۱۵ اصل قانون اساسی به تصویب رسید.

نعمتی اظهارکرد :نظارت بر قوانین و مقررات، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از وظایف مهم شورای نگهبان است ویکی از وظایف بسیار مهم این نهاد مقدس تطبیق قوانین و سیاستهای وضع شده در نظام بر مبنای دین مبین اسلام است که الحق و الانصاف در طول این چند سال با توجه به اشرافیتی که بر مبانی شرع مقدس در زمینه‌های مختلف فقهی، سیاسی و اجتماعی به خوبی توانسته‌ایم به این وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

دیدار هیئت نظارت شورای نگهبان با امام جمعه گچساران 6

درادامه این نشست نیز حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای نگهبان درکشورگفت:شورای نگهبان دارای دشمنان زیادی است و هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان وجود داشته و دارد که این موارد هم تازگی ندارد،درحالی که درهر نقطه از عالم یک فیلتر،قواعد و حد مرزی و حتی یک فصل الخطابی برای اجرای صحیح قوانین وجود دارد.

اردوی پرنشاط تیم فوتبال نفت و گاز گچساران پیش از بازی با بادران +تصاویر
دنبال کنید

هجمه ها علیه شورای نگهبان

وی افزود:وقتی که شورای نگهبان وجود نداشته باشد طبیعتا به این معناست آنجا قانونی هم وجود ندارد و هر شخصی هم می‌تواند بیایید و رئیس جمهور یک مملکت شود.باید توجه داشت که هر چقدر دشمنی ها با شورای نگهبان بیشتر شود بدانید که کار شورای نگهبان خوب بوده و هر جا که از شورای نگهبان تعریف و تمجید شد بدانید که کار شورای نگهبان اشتباه بوده است.

حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب

امام جمعه گچساران اظهارکرد:برای پاسداری از انقلاب اسلامی خون شهیدان زیادی ریخته شده است و شورای نگهبان تشکیل شد تا از دستاوردهای انقلاب حفاظت و صیانت شودهرچند بایداز دشمن انتظار دشمنی داشت اما کار در شورای نگهبان کار بزرگی است که حتی از کار دستگاه قضا هم سخت تر است.

شورای نگهبان نبض انقلاب و نظام جمهوری اسلامی

حجازی تصریح کرد: ما انقلاب کردیم و حکومتی تشکیل داد‌ه‌ایم که مورد نظر ائمه اطهارعلیهم السلام، خداوند و اسلام باشد و هدف این بود که احکام اسلامی بر مملکت حاکم باشد،شورای نگهبان به عنوان فیلتر قانون است و قانون را باید اصلاح کنداگرچه شورای نگهبان باید بر طبق وظایفی که دارد عمل کند و به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همت گمارد.

امام جمعه گچساران درادامه گفت:شورای نگهبان نبض انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است وطبق فرمایش حضرت امام(ره)جایگاه و ارزش شورای نگهبان جایگاهی کامل و برتر است که به حمدالله از آغاز انقلاب تا امروز استمرار داشته و با ثبات به راهش هم ادامه خواهد داد.

شورای نگهبان بازوی توانمند نظام اسلامی

امام جمعه گچساران افزود:شورای نگهبان نقش ارزنده و حساسی در نظام جمهوری اسلامی و نیز  تایید و صلاحیت افراد دارد به طوری که بازوی توانمند نظام به شمار می رود واگر فیلتر شورای نگهبان نباشد امثال “رجوی ها” نیز دوست دارد که رئیس جمهور شود.

داریوش یزدی سکاندار فوتبال نفت و گاز گچساران شد
دنبال کنید

وی درادامه تاکید کرد:شورای نگهبان به عنوان چشم بیدار انقلاب اسلامی است، انتظار دارم که بر اساس قانون عمل کنید و به آخرت خود نیز فکر کنید و هر شخصی یا جناحی و دوستی که قابل تایید نیست آن را تایید نکنید چرا که ما در آخرت باید جوابگوی اعمال خود باشیم.

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به هفته عفاف و حجاب نیز گفت:در زمان طاغوت ترویج بی‌حجابی در بین زنان رایج بود و برخی‌ها در آن زمان چادر را از سر زنان می‌کشیدند و رسما فساد را در جامعه ترویج می‌دادند.

وی تصریح کرد: در زمان طاغوت جایگاهی به عنوان خانه فساد وجود داشت و ما قیام کردیم که چنین جایگاه‌های دیگر در کشور وجود نداشته باشد.

دیدار هیئت نظارت شورای نگهبان با امام جمعه گچساران 7

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44057 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 21 تیر 1397 ساعت ۱۰:۳۵:۵۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر