جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اتاق های اصناف باید روی ارزشهای والای کسب و کار متمرکز شوند

به گزارش ایرنا ، مجتبی خسرو تاج یکشنبه شب در همایش گرامیداشت روز اصناف در تالار ابن هیثم مشهد اظهار کرد: سرمایه اخلاقی از اساسی ترین سرمایه های هر ملتی است. وی با بیان اینکه اصناف ، تشکلهای صنفی و اتحادیه ها ارتباطی نزدیک با مردم دارند، افزود: اساسی ترین اصل در شکل گیری اصناف

اختصاصی کرونا

کد خبر : 5022
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۲:۵۶

کرونا :

اتاق های اصناف باید روی  ارزشهای والای کسب و کار متمرکز شوند

اتاق های اصناف باید روی ارزشهای والای کسب و کار متمرکز شوند 4

به گزارش ایرنا ، مجتبی خسرو تاج یکشنبه شب در همایش گرامیداشت روز اصناف در تالار ابن هیثم مشهد اظهار کرد: سرمایه اخلاقی از اساسی ترین سرمایه های هر ملتی است.

وی با بیان اینکه اصناف ، تشکلهای صنفی و اتحادیه ها ارتباطی نزدیک با مردم دارند، افزود: اساسی ترین اصل در شکل گیری اصناف مشتری مداری است.

خسرو تاج ادامه داد: شرکتهایی که به موضوع مشتری مداری بها می دهند در تجارت داخل و خارجی موفق هستند.

وی با تاکید بر بازبینی جایگاه اصناف و نقش آنها در خدمت رسانی به کشور ،گفت: تشکلها، اصناف و اتحادیه ها جایگاهی در نظام سیاست گذاری ندارند.

خسروتاج با اشاره به اینکه مالیات یکی از بزرگترین معضلات بازرگانی داخلی است، افزود: باید جایگاهی واقعی برای روسای اتحادیه ها و اتاقهای اصناف تعریف کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مقوله کیفیت یکی دیگر از دغدغه های کشور است،ادامه داد: عدم رضایت از خدمت رسانی در کشور، مهاجرت جوانان و نخبگان را رقم می زند.

خسرو تاج با بیان اینکه کیفیت منجر به افزایش بهره وری می شود، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی فعلی ادامه زندگی بدون در نظر گرفتن بهره وری ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تشکلها نیاز به اصلاح ساختاری دارند،افزود: تنظیم ضوابط و دستورالعملها برای فعالیت بخش خصوصی یکی از مهمترین وظایف دولتهاست .

خسرو تاج گفت: ایران از توان حرفه ای فنی و مهندسی بالایی برخوردار است و باید از این توان در راستای توسعه تولید و صنعت بهره گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: در این استان تعداد 27 اتاق اصناف فعال است.

خزانه داری آمریکا مجوزهای موسوم به H و I را لغو کرده است
دنبال کنید

راضیه علیرضایی با بیان اینکه 78 هزار و 970 واحد صنفی پروانه دار در شهرستانهای استان وجود دارد، افزود: صد هزار واحد صنفی پروانه دار نیز در مشهد فعال است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در دنیای امروز تولید سرچشمه تجارت و تجارت محرک تولید است، ایجاد پیوند و همسویی بین تولید و تجارت در اقتصاد ایران ضروری است.

علیرضایی، تقویت زیرساختها، تولید با ارزش افزوده بالا، توجه به رقابت پذیری و صادرات محوری را از ارکان مهم توسعه یافتگی در تجارت عنوان کرد.

وی گفت: رقابت پذیری داخلی و خارجی و کاهش هزینه های تولید و توزیع از اهداف سارمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

علیرضایی با بیان اینکه در شبکه توزیع بی حساب به قیمت تولید اضافه می شود، قیمت کالا وقتی از تولید کننده به مصرف کننده می رسد به طور نجومی افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: باید راهکارهایی کارآمد در راستای کاهش فاصله قیمت تمام شده از تولید تا مصرف اندیشیده شود.

نایب رییس اتاق اصناف تولیدی و خدمات فنی مشهد نیز در این همایش اظهار کرد: آیین نامه هایی که از مرکز برای اصناف ارسال می شود، بسیار ناقص و ضعیف است.

حسن ماجدی با تاکید بر ارتقاء و میزان تولیدات ملی، افزود: داشتن برند خوب لازمه تجارت سالم و موفق است ولی در حال حاضر در کشور دستورالعملی در خصوص برند وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات عالی نظارت هنگام صدور و تمدید پروانه کسب تمامی ملاحظات را مورد توجه قرار می دهد، گفت: این هیات باید دیگر سازمانها را از دخالت در امور اصناف بازدارد.

استقبال از حضور مدرس بین المللی فدراسیون بوکس ایران در گچساران
دنبال کنید

ماجدی تاسیس و را ه اندازی واحدهای صنفی بیش از حد نیاز جامعه و در نتیجه بروز مشکلات نظیر بلوکه شدن سرمایه و رقابت ناسالم، درگیر بودن اعضای صنوف با موسسات مالی و اعتباری و نرخهای بالای بهره در بازار غیر رسمی و عدم همکاری سیستم بانکی با صنوف و مشکلات زیرساختی موجود برای استفاده عموم صنوف را از مهمترین چالش های پیش روی اصناف عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تشخیص آلاینده بودن اصناف باید براساس معیارهای زیست محیطی بررسی شود، گفت: رفتار شرکتهای خدماتی آب، برق و گاز نیز با اصناف و اتحادیه ها باید در راستای کمک به تولید باشد./2

7505/659/ 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
اتاق های اصناف باید روی ارزشهای والای کسب و کار متمرکز شوند 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi