چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهمن اسدی ،روزنامه نگار

بهمن اسدی ،روزنامه نگار

بعضی در تلاشند خدمات نظام را بنام خود مصادره کنند

بعضی همواره در تلاشند خدمات نظام جمهوری اسلامی را به نام خود مصادره کنند . نظام جمهوری اسلامی ایران در مدت ۴۰سال از عمر با برکت خود همواره خدمات بی نظیری را به مردم و جامعه در حوزه های مختلف ارایه داده است ،هر دولتی که بر سر کار امده است خدماتی را انجام داده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49910
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

کرونا :

بهمن اسدی ،روزنامه نگار

بعضی در تلاشند خدمات نظام  را بنام خود مصادره کنند

بعضی همواره در تلاشند خدمات نظام جمهوری اسلامی را به نام خود مصادره کنند .

نظام جمهوری اسلامی ایران در مدت ۴۰سال از عمر با برکت خود همواره خدمات بی نظیری را به مردم و جامعه در حوزه های مختلف ارایه داده است ،هر دولتی که بر سر کار امده است خدماتی را انجام داده و طرح هایی را که در دولت های گذشته شروع شده بود یا در حال انجام بود را ادامه و تکمیل کرده اند و یا اینکه به مرحله تکمیل رسانده و برای بهره برداری به دولت های بعد از خود واگذار کرده اند . جدای از نقاط قوت و ضعف دولت های مختلف مطلقا نمی توان گفت که یک دولتی کاملا خوب بوده است یا بد، اما بر اساس معیارهای کارشناسان می توان آنها را بر اساس عملکردشان نقد کرد هر چند باز هم این عملکرد در حوزه های مختلف متفاوت بوده است ،بعضی دولت ها در دیپلماسی خارجی خوب کار کرده اند ،بعضی ها در اقتصاد و بعضی دیگر در حوزه های علمی و خدمات عمومی .
در کنار خدمات نظام و دولت ها نقش و عملکرد نمایندگان استان ها و شهرستان ها برای مردم بسیار مهم بوده و در انتخابات همیشه معیار بوده است . متاسفانه در دو دهه اخیر افراد در مسولیت های مختلف سهوا یا عمدا سعی کرده اند بخشی یا تمام این خدمات را به نام خود مصادره کنند . ادبیاتی چون فقط من می توانم ،من زبان دنیا را می فهمم ،من این کار را کردم و من های دیگر بیان گر این موضوع است .نمایندگان نیز به افکار عمومی و بلاخص شهرستان های کوچک چنین القا کرده اند که عملکرد نمایندگان را باید در پروژه های عمرانی استان ها و شهرستان ها دید در صورتی که وظایف اصلی نمایندگان به شرح ذیل است .

وظایف اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت است.

۱) قانونگذاری

مجلس شورای اسلامی در عموم مسایل در حدود مقرر در قانون اساسی، می تواند قانون وضع کند. پیشنهاد و پیش نویس قوانین تحت عنوان “لایحه” (مصوب وزرا و پیشنهاد شده توسط دولت، رئیس قوه قضائیه و یا شورای عالی استان ها) و یا “طرح” (پیشنهاد شده توسط حداقل ۱۵ نفر از نمایندگان) به مجلس وارد و تصمیم گیری در مورد آنها انجام می شود. همچنین، وظیفه شرح و تفسیر قوانین عادی نیز به عهده مجلس می باشد. مجلس حق تصویب رجوع به همه پرسی در مسایل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را داشته و نیز هر نوع تغییر در خطوط مرزی کشور به صورت اصلاحات جزئی و با رعایت مصالح می تواند توسط مجلس انجام شود.

در باره سوختن سردار سلیمانی برای سوختن پرچم/ فرض منطق عبدی در مسیر رشد آن جوان درست باشد
دنبال کنید

۲) نظارت

نظارت شامل  نظارت مجلس در تشکیل دولت شامل رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، نظارت عام نماینده شامل تذکر شفاهی (در نطق پیش از دستور) یا کتبی (به وزیر و یا رئیس جمهور)، سوال و نیز استیضاح رئیس جمهور، وزراء و هیئت وزیران، تحقیق و تفحص در کلیه امور کشور، رسیدگی به اتهام رئیس جمهور و معاونان او و وزیران، نیز نظارت های مالی مثل تصویب بودجه سالانه و نظارت مستقیم بر دیوان محاسبات کشور و غیره است.

اگر با یک دیدگاه منصفانه بخواهیم عملکرد های نمایندگان در مجلس و شهرستان ها را قضاوت کنیم باید گفت که متأسفانه فاصله زیادی میان این دو عملکرد وجود دارد .نماینده ای که با افتتاح یک طرح عمرانی در شهرستان به دنبال رضایت جمعیت چند ده هزاری یا چند صد هزاری است تا برای انتخابات های اینده پایگاهی محکم ایجاد کند با یک رای منفی یا مثبت در مجلس برای تصمیم گیری در مورد مسائل سطح کلان به راحتی با سرنوشت ۸۰میلیون جمعیت بازی می کند و چه بسا که معایب و اسیب های ان تصمیم برای سالیان سال گریبان مردم و کشور باشد .

اما نکته مهمتری که می خواهیم در این مبحث به ان بپردازیم مصادره خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت ها ی گذشته و حال از طرف افراد و بعضا نمایندگان به نام خود است .هر چند این مصادره در سطح کلان و از طرف روسای جمهور و دیگر مسئولان نیز وجود دارد اما شدت ان در استان ها و بخصوص شهرستان های کوچک بسیار زیاد است و همانطور که در بالا هم ذکر کردم نمایندگان تا جایی پیش رفته اند که حتی ابایی ندارند اب خوردن مردم را هم به خود ارتباط دهند .

برای اینکه قضاوت این موضوع را به شمای مخاطب بسپارم پیشنهاد می دهم این خبر خبرگزاری مهر در ارتباط با بخشی از پروژه های مهم استان و شهرستان های مختلف استان کهگیلویه و بویر احمد که به تاریخ ۲۶اذر سال ۱۳۹۰تهیه شده است را مطالعه بفرمائید .

تامین اعتبار سدسازی مهمترین دستاورد سفر وزیر نیرو به کهگیلویه وبویراحمد

تاریخ خبر ۲۶اذر سال ۱۳۹۰

یاسوج – خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد مهمترین دستاورد سفر وزیر نیرو به این استان را تامین اعتبار طرح های سدسازی، برق و آب و فاضلاب عنوان کرد.

کلمه‌ای واحد، نظری واحد، اعتقاداتی واحد و جهان‌بینی واحد / وحدت یا جدایی؟؟
دنبال کنید

آرش مصلح در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سفر وزیر نیرو به استان سد “تنگ سرخ” در شهرستان بویراحمد با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

وی بیان کرد: همچنین در این سفر طرح عظیم آبرسانی از سد کوثر به گچساران با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مصلح اظهار داشت: آغاز عملیات آبرسانی از سد کوثر به شهر “لیکک” با ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر دستآوردهای سفر وزیر نیرو به این استان بود.

وی همچنین گفت: وزیر نیرو همچنین در این سفر با پیشنهاد آب منطقه ای استان مبنی بر احداث “سد مارون ۲” بر روی رودخانه مارون موافقت کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: این سد آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرستانهای کهگیلویه و چرام را همراه با دو نیروگاه برق آبی تامین می کند.

وی همچنین از تاکید وزیر نیرو بر اجرای ۲۲ سد در حال مطالعه در این استان خبر داد و گفت: به زودی جلسه ای برای تصویب تخصیص اعتبار این سدها در تهران برگزار می شود.

مصلح بیان داشت: وزیر نیرو همچنین در این سفر از طرح های سد “چم شیر”، شبکه آبیاری “لیشتر”و “خیرآباد”، ساختگاه سدهای “شیو” و “آبدهگاه” در باشت، طرح تامین آب امامزاده جعفر(س) از رودخانه زهره، سد شاه قاسم، محل سدهای “سرگچینه” و “آب نهر”، رودخانه های مهم استان و تاسیسات برق و فاضلاب بازدید کرد.

هیئت دولت در دور چهارم سفر های استان خود، ۲۴ و ۲۵ آذرماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود.

کد خبر ۱۴۸۵۶۹۹

https://www.mehrnews.com/news/1485699/
لینک خبر در خبر گزاری مهر 👆
ایا نمایندگان می توانند خدمات گذشته را یا خدماتی که در گذشته شروع شده و هنوز هم در مرحله اجرا است به نام خود مصادره کنند و ایا انجام این خدمات بدون همکاری و تلاش مردم ،دولت ها ، سران قوا و در راس همه قدرت داخلی و خارجی حکومت جمهوری اسلامی امکان پذیر است پس اگاه باشیم و قدر دان نظام و مسئولین و نمایندگان و مردم و همه ،،
اما نگذاریم افراد حقیقی و حقوقی این خدمات را به نام خود مصادره کنند .و نگوییم من انجام دادم بگوییم ما انجام دادیم .

بهمن اسدی ،روزنامه نگار

نویسنده:بهمن اسدی ،روزنامه نگار

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi