پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ریخت و پاش‌های تبلیغاتی از اصول برگزاری انتخابات سالم / چه کسانی در این عرصه فعالترند؟!

هم زمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندید‌اهای انتخابات مجلس یازدهم بریز و بپاش‌های انتخاباتی هم کلید خورد و پای ولخرجی برخی نامزد‌های انتخابات به فضای مجازی باز شده است. شور و شوق انتخابات تا جایی پیش رفته که نمایندگان و هوادارانشان را قبل از موعد دست به کار کرده است. در چندین گروه در فضای مجازی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49900
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

کرونا :

ریخت و پاش‌های تبلیغاتی از اصول برگزاری انتخابات سالم / چه کسانی در این عرصه فعالترند؟!

هم زمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندید‌اهای انتخابات مجلس یازدهم بریز و بپاش‌های انتخاباتی هم کلید خورد و پای ولخرجی برخی نامزد‌های انتخابات به فضای مجازی باز شده است.

شور و شوق انتخابات تا جایی پیش رفته که نمایندگان و هوادارانشان را قبل از موعد دست به کار کرده است.
در چندین گروه در فضای مجازی عده‌ای از داوطلبین  انتخابات، با ترفند تبلیغاتی در حال عضو گیری هستند.
به ازای هر ۱۰۰ نفر یک میلیون و به ازای هزار نفر ۱۰ میلیون تومان واریز وجه انجام می‌شود و هدفشان از ایجاد چنین گروه‌هایی را عدم اسراف تبلیغات کاغذی در کوچه و خیابان و تشویق مردمی به پای صندوق‌های رای می‌دانند؟!
 جالب اینجاست در این گروه های تبلیغاتی چنین آمده است:” شاید برای مخاطبان سوال باشد این هزینه رو چه کسانی پرداخت می کنند، تمامی این هزینه ها توسط ستادهای انتخاباتی برخی از نمایندگان مجلس پرداخت می شود.”
اینکه این ترفند انتخاباتی آن هم قبل از شروع تبلیغات صحیح است یا نه، و اینکه اصلا این اسپانسر‌ها از چه جایی تغذیه می‌شوند بحث جداگانه ای است. اما این شور و شوق انتخاباتی تا جایی که گروه تبلیغاتی را به ۲۰۰ هزار نفر ، آن هم برای تنها یک نماینده، رسانده است جای شگفتی دارد.
اما کار به اینجا ختم نمی شود:
۱- هزینه هایی که کاندیدها برای جلب نظر رسانه ها خرج می کنند که در این فضا قرار دارند.
۲- هزینه هایی که برای کانالها و اکانت های پر مخاطب شبکه های مجازی خرج می کنند.
۳- هزینه هایی که برای مهمانی های عریض و طویل خرج می شود.
۴- ساخت انواع تراکت های تبلیغاتی در فضای مجازی اعم از پوستر ، عکس نوشته ، کلیپ و امثالهم که همگی هزینه های زیادی در بر دارد.

نکته ای که مردم می دانند، 

ممنوعیت تبلیغ و ترویج زندگی مجردی در تبلیغات شهری
دنبال کنید

تبلیغ سالم

پرهیز از ریخت و پاش‌های تبلیغاتی از اصول برگزاری انتخابات سالم است. تبلیغات سالم آن است که هیچ‌گونه اسراف و زیاده‌روی در آن دیده نشود. تبلیغِ سالم، یکی از شروط سلامت انتخابات است. تبلیغ سالم یعنی پرهیز از اتهام‌زنی به دیگران. تبلیغ سالم یعنی پرهیز از هتک آبروی دیگران. تبلیغ سالم یعنی پرهیز از اهانت به دیگران. تبلیغ سالم یعنی پرهیز از شایعه‌پراکنی. تبلیغ سالم یعنی پرهیز از اسراف. تبلیغ سالم یعنی پرهیز از دروغ. تبلیغ سالم یعنی پرهیز از بدگویی. تبلیغ سالم یعنی پرهیزکاری مالی .

تبلیغ صحیح
تبلیغی صحیح است که با حفظ حدود شرعی باشد. تبلیغی صحیح است که به دور از فریب باشد. تبلیغی صحیح است که با رعایت موازین اخلاقی باشد. تبلیغی صحیح است که به دور از کارهای دروغین و نمایشی باشد. تبلیغی صحیح است که به دور از متهم کردن دیگران باشد.

در تبلیغات انتخاباتی، نباید آب به آسیاب دشمن ریخته شود. در تبلیغات انتخاباتی، نباید القاء فضای اختلاف و ناامیدی باشد. در تبلیغات انتخاباتی، نباید اختلافات دشمن شادکن باشد. در مسیر تبلیغات انتخاباتی، نباید از جاده‌ انصاف خارج شد.

تبلیغات سالم، یعنی احترام به قانون. تبلیغات سالم، یعنی احترام به مردم‏سالاری دینی.

تبلیغات ناسالم
تبلیغات ناسالم، یعنی دادن بهانه به دست فتنه‏ گران. تبلیغات ناسالم، آب ریختن به آسیاب دشمنان. تبلیغات ناسالم، هیاهوی بسیار برای هیچ.

رأی من رأی به اخلاق تبلیغاتی توست، نه به تبلیغ. در تبلیغات باید برنامه‌ها شفاف ارائه شود تا معلوم شود که هدف کدام است. اجازه بدهید تبلیغات، در حاشیه اخلاق نیکوی شما باشد، تا مردم به اخلاق شما رأی دهند نه تبلیغات شما. شیوه تبلیغات شما، نشان‌دهنده اخلاق اجتماعی شماست.

گرانفروشی و پلمب سه فروشگاه زنجیره‌ای در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

با اسراف و صرف هزینه‌های گزاف فقط افراد سودجو را جذب خود خواهیم کرد نه افرادی که هدفشان انتخاب شایسته است.

تنها در صورتی‌ می‌توان به درستی مصرف اموال برای تبلیغات انتخاباتی خود مطمئن بود که برای خدا و به انگیزه خدمت به خلق انجام پذیرد.

شوم‌ترین انگیزه‌ها برای خرج‌های تبلیغاتی خویش خرج کردن به انگیزه به دست‌آوردن چند برابر آن در آینده‌ می‌باشد.

کسی که در هزینه‌ها تبلیغاتی خود اسراف و ریخت و پاش‌ می‌کند،‌ نمی‌توان به وعده او درباره سامان بخشیدن به اوضاع اقتصادی کشور اعتماد کرد.
استمرار حضور در میدان رقابت با علم به عدم شایستگی خود و یا آگاهی از وجود نامزد شایسته‌تر از خویش تلاش در راه حاکمیت شخص فروتر در عین وجود مقام فراتر‌ می‌باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi