پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تئوری مرد دیوانه ی آمریکایی / کسانیکه خود را فرهنگی میدانند،تحویل بگیرید!

تارنمای سی‌ان‌ان در گزارشی، تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره حمله به مراکز فرهنگی ایران را یادآور «تئوری مرد دیوانه» در روابط بین‌الملل دانست و نوشت:‌ این تهدیدها فقط  اهداف سیاسی کوتاه‌مدت را تامین می‌کند. این رسانه آمریکایی با پرداختن به تئوری مرد دیوانه درباره ترامپ، تصریح کرد، به طور حتم فردی که از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49767
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۹:۳۶

کرونا :

تئوری مرد دیوانه ی آمریکایی / کسانیکه خود را فرهنگی میدانند،تحویل بگیرید!

تارنمای سی‌ان‌ان در گزارشی، تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره حمله به مراکز فرهنگی ایران را یادآور «تئوری مرد دیوانه» در روابط بین‌الملل دانست و نوشت:‌ این تهدیدها فقط  اهداف سیاسی کوتاه‌مدت را تامین می‌کند.

این رسانه آمریکایی با پرداختن به تئوری مرد دیوانه درباره ترامپ، تصریح کرد، به طور حتم فردی که از نظر روانی سالم است اماکن مذهبی و فرهنگی را هدف قرار نمی‌دهد.

تئوری مرد دیوانه، در روابط بین الملل یک تئوری سیاسی است که به طور عمده با سیاست خارجی «ریچارد نیکسون» سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا در  ارتباط است. نیکسون و دولت او تلاش کردند رهبران کشورهای کمونیستی متخاصم را وادار به این تفکر کنند که رئیس جمهوری، فردی غیرمنطقی و دمدمی مزاج است.

بر اساس این تئوری، به این ترتیب رهبران کشورهای متخاصم به دلیل نگرانی از واکنش غیرقابل پیش‌بینی آمریکا، از تحریک کردن این کشور خودداری می‌کنند.

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: در حالی  که ایران خود را آماده انتقام‌گیری به دلیل ترور سردار قاسم سلیمانی می‌کند، به نفع ترامپ است که به نظر برسد او امکان دارد به روش غیرعاقلانه‌ای به آن واکنش نشان دهد. «تهدیدهای ترامپ همچون بسیاری از واکنش‌های فوری او، اهداف سیاسی کوتاه مدت را تامین می‌کند و به نظر می رسد با مفاهیم حفظ منافع بلندمدت آمریکا مغایرت دارد.»

به نوشته این رسانه، وعده ترامپ در هتک حرمت به گنجینه های باستانی تمدن پارسی، تهدید آمریکا علیه موجودیت ایران را اثبات می‌کند. لفاظی‌های ترامپ از دیدگاه بسیاری از افراد در سراسر جهان و منتقدان دولت او در داخل شرم‌آور است. حتی وزیر دفاع ترامپ نیز این تهدید را رد کرده است.

قالیباف: نبود نظارت از مشکلات کشور است
دنبال کنید

سی‌ان‌ان نوشت: ترامپ احتمالا بعد از آگاهی از این که هرگونه حمله به اماکن فرهنگی، او و سربازان آمریکایی را در معرض اتهام‌های جنایت جنگی قرار می دهد، لحن خود را تغییر خواهد داد.
این رسانه آمریکایی افزود، آمریکا به طور معمول تلاش کرده تمدن را حفظ کند تا مانند طالبان و داعش برای تخریب آنها اقدام کند؛ اما تاکید ترامپ در هدف قرار دادن میراث فرهنگی ایران شاهد جدیدی است که نشان می‌دهد او چگونه آمریکا را به نیروهایی کاملا نامتعادل در یک نظم جهانی آسیب‌پذیر تبدیل کرده است.

ترامپ به تازگی و در واکنش به احتمال تلافی ترور سردار سلیمانی و همرزمانش در بغداد، در توئیتی ایران را تهدید کرد که در صورت حمله به نیروها و منافع آمریکا، ۵۲ مکان از جمله بخش های حائز اهمیت برای فرهنگ ایران را هدف قرار خواهد داد؛ تهدیدی که واکنش های بسیاری در داخل و خارج آمریکا داشت.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز یکشنبه (۱۵ دی) اعلام کرد: تهدید علنی ترامپ برای حمله به مراکز مهم فرهنگی در ایران در صورتی اجرایی شدن، جنایت جنگی است و دولت آمریکا باید به سرعت تصریح کند که همواره به قوانین جنگی بین‌المللی پایبند است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی متناقض با دونالد ترامپ، حمله به اماکن دارای اهمیت فرهنگی ایران را تائید نکرد و بر رعایت قوانین درگیری‌های مسلحانه تاکید کرد.

دوازده نفر از کارکنان جانباز شهرداری گچساران مورد تجلیل قرار گرفتند
دنبال کنید

براساس قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون حفاظت از اموال فرهنگی ۱۹۵۴ میلادی لاهه و قطعنامه سال ۲۰۱۷ شورای امنیت مورد حمایت دولت ترامپ، اقدام نظامی علیه اماکن فرهنگی جنایت جنگی قلمداد می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدرضا کیانفر سه شنبه , 17 دی 1398 - 13:24

مهرداد خدیر کارشناس حوزه رسانه نوشت: تهدید قاتل سردار سلیمانی از حمله به مراکز فرهنگی استبعادی ندارد.

آقای خدیر،
مراکز فرهنگی رمز می‌باشد که به جمهوری اسلامی بگوید می‌داند تخلفات اتمی‌اش را در کجاها پنهان کرده‌است.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،

دیدگاه یک مخاطب

logo-samandehi