جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه و همه پای کار بودند و یعنی اینکه همه ما حسینی هستیم

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز #عبادی #سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:ایام غم انگیز #تاسوعا و #عاشورای #حسینی را داشتیم که مومنین و مومنات در اقصی نقاط عالم ، در استان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49288
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

کرونا :

همه و همه پای کار بودند و یعنی اینکه همه ما حسینی هستیم

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز #عبادی #سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:ایام غم انگیز #تاسوعا و #عاشورای #حسینی را داشتیم که مومنین و مومنات در اقصی نقاط عالم ، در استان و شهرستان ما هم سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: در تاسوعا و عاشورا گاهی توفیقی بود و درس گرفتیم که وقتی دیدیم همچون ساله های گذشته هرکسی به نوعی #عزاداری می کند و عده ای هم از عزاداران حسینی پذیرایی می کردند و گروهی هم خیمه به پا می کردند؛ همه و همه پای کار بودند و یعنی اینکه همه ما حسینی هستیم .

امام جمعه گچساران اظهار کرد:این اوج عزت است و خدا را شاکریم که اوج عزت و اقتدار را در سایه ولایت نصیب ملت بزرگ ما کردند و به نوبه خودم از همه کسانی که به هر سبک و روشی در این ایام عزاداری سهیم بودند تشکر و قدردانی می کند و انشاء الله اجر همه عزیزان با مادر اباعبدالله الحسین علیه السلام.

حجازی درادامه تصریح کرد:مقام معظم رهبری در خصوص عاشورا فرمودند که عاشورا درس #فداکاری ، #دینداری ، #شجاعت ، #مواسات ، درس قیام برای خدا و درس محبت و عشق است و یکی از درس های عاشورا هم همین انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه گچساران گفت:حضرت آقا فرمودند که درس فداکاری؛در حقیقت هیچ نقطه ای از عالم نمی تواند فخر به زمین #کربلا بفروشد حتی زمین کعبه،درس فداکاری این عنوان را یدک می کشد که زمین کربلا به واسطه پیکر ابا عبدالله الحسین علیه السلام مقامش از زمین کعبه بالاتر است.

دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور مدیریت بحران کشور در گچساران برگزار میشود
دنبال کنید

وی افزود:این موارد درس دینداری و #شجاعت است و یکی از ویژگی های مومن درس شجاعت است و اینکه همه سبوح قدوس بگوید،پس نمی تواند بگوید که مومن است و مومن در جایی باید شمشیر بکشد ، در جایی باید فریاد بزند ، در جایی هم باید گریه بکند ، جای دیگر هم باید با خداوند راز و نیاز کند و جایی دیگری هم باید از محرومین دستگیری کند.

حجازی در ادامه اظهار کرد:آن ابلهی که آن ور عالم عربده می کشد که در مقابل هم مقام معظم رهبری با قدرت تمام مقابله می کنند که دشمن را به عقب نشینی وادار می کنند،سال ۹۴که #فاجعه منا پیش آمد حکام نالایق سعودی اجازه به وزیر بهداشت ما نمی داند که وارد عربستان شود و پیگیر این حادثه شوند.

#امام #جمعه #گچساران تصریح کرد:در همان هنگام مقام معظم رهبری برخورد محکمی کردند و فرمودند که برخورد ما خشن خواهد بود که بلافاصله حکام نالایق سعودی به التماس افتادند پس جاهایی لازم است که مومن قدرت نمایی کند.

وی افزود:از دیگر ویژگی های مومن هم مواسات است و باید از محرومین دستگیری کرد، عاشورا یعنی به فکر مردم بودن ،یعنی نجات مردم و انقلاب یکی از درس های عاشورا ست.

خطیب جمعه گچساران در ادامه گفت:در جمع عاشورائیان گچساران عرض کردم که سید حسن #نصرالله دبیرکل حزب الله #لبنان اخیرا فرمودند که امام خامنه ای فرزند پسر امام حسین علیه السلام هستند و اگر هزاران بار ما را بکشند و دوباره زنده بشویم دست از اطاعت شما برنخواهیم داشت.

حجازی در ادامه افزود:با این جمله دنیا تکان خورد و این یعنی شجاعت دینی ،یعنی ایمان،بنابراین به نسل جوان عرض می کنم با عنایت امام زمان (عج)آینده بسیار روشن،درخشان و امیدوار کننده است و آینده ازآن اسلام ،مقاومت،مکتب تشیع و در یک کلمه آینده ازآن حق است و حق پیروز است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi