جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رونمایی از دو کتاب تاجگردون / ماجرای برجام تاجگردون / ماموریت مهم تاجگردون در آینده گچساران

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جشن غدیر اهالی فرهنگ و هنر گچساران که با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات آزادی شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد،ضمن تبریک عید بزرگ غدیر خم گفت:از همه هنرمندان عزیز شهرمان که این برنامه خوب را در چنین شب بزرگی مهیا کردند نیز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49071
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۳۴

کرونا :

رونمایی از دو کتاب تاجگردون / ماجرای برجام تاجگردون / ماموریت مهم تاجگردون در آینده گچساران

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جشن غدیر اهالی فرهنگ و هنر گچساران که با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات آزادی شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد،ضمن تبریک عید بزرگ غدیر خم گفت:از همه هنرمندان عزیز شهرمان که این برنامه خوب را در چنین شب بزرگی مهیا کردند نیز قدردانی می کنم.

 وی افزود:رسول اکرم(ص)در غدیر خم دست امام علی علیه السلام را بالا می برند و همه با ایشان بیعت می کنند و این بیعت به تاریخ ماندگار شد و امروز این روز بزرگ را نیز جشن می گیریم.

تاجگردون اظهار کرد:در این روز دو دستی که بالا رفت تا اسلام و شیعه را قرنها نگه دارد پس بنابراین  تبریک عرض می کنم عید غدیر را به همه مردم ، هم وطنان و کسانی که دوستدار علی و اولاد علی هستند؛و نیز از شهداء و درگذشتگان فقید شهرم که امروز نمادین تعدای از عزیزان را یاد خواهیم کرد.

رونمایی از دو کتاب تاجگردون

وی تصریح کرد:شب عید است و قاعدتا وقت سخنرانی نیست و از اینکه بنده را هم دعوت کردند تا در جمع هنرمندان هم حضور پیدا کنم بسیار قدردانی می کنم .

نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت:در این مراسم از دو کتاب بنده حقیر رونمایی خواهد شد و این فقط یک نماد است واینکه بگویم در شهر چه بسیار هنرمندان و اهل قلم هستند که بیش از امثال بنده به قلم و هنر خودشان که جوهر ذاتی است که خداوند در وجودشان گذاشته، ارج دهند.

تاجگردون تصریح کرد:قبل از اینکه درباره دو کتابم صحبت کنم و انگیزه ام را از نوشتن کتاب ها مطرح کنم، چند بیت از کتاب شاعران عزیز شهرم قرائت می کنم و هر کسی هم سریعتر پاسخ بگوید این شعر از کتاب کدام شاعر شهرمان است،پس جوایزی هم دریافت خواهند کرد.

ماجرای برجام تاجگردون

وی درادامه ضمن معرفی کتابهایش افزود:یک کتابم برجام است که هم سیاسی است، هم ماندگار و هم مستند است سیاسی امروز نمی خواهیم درباره اش دعوا کنیم که بگوییم برجام خوب است یه هم بد،عیب نوشتار کتاب ما این است که واقعیت را نمی نویسیم و بعد خواننده است که باید قضاوت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد:هیچ پیش داوری نباید کرد و مقام معظم رهبری فرمودند که برجام هدف نیست و برجام یک وسیله است، برجام وسیله ای بود که به وسیله آن ما به کارهایمان برسیم، سالهاست که من بالاخره خداوند توفیق داد که در عرصه برنامه ریزی و بودجه کار کنم و یکی از موضوعات که به دلایلی باهاش هم روبرو بودم بحث هسته ای کشور بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد فرماندار گچساران تقدیر و تشکر کرد
دنبال کنید

تاجگردون افزود:پس چه در دوره ای که در سازمان برنامه و بودجه بودم و چه در دوره ای که مجلس بودم و احساس می کردم که باید این ها را کنار هم بگذارم تا ببینیم که جریان هسته ای ایران چه بود؟ چرا به هسته ای وارد شدیم؟، چگونه در هسته ای مقاومت کردیم؟ و چگونه کار شد به کجار رسید ،کار یکی بود ،یا کار همه بود؟ و بعد هم آمریکا از برجام خارج شد و چرا هم خارج شد؟.

مجال بی رحمانه اندک تاجگردون

وی در ادامه اظهار کرد:در کتاب برجام مقدمه ای گفتم با این عنوان که” من فکر می کنم مجال بی رحمانه اندک است و حتی برای نوشتن یک پیشگفتار طولانی،اما این را نمی توانم بگویم که دلواپس ترین مردم در این سالها همان ها بودند که برای انعقاد برنامه جامع اقدام مشترک کوشیدند و این به معنای پوشاندن ضعف های آنها در سایر امور مدیریتی نیست و این کتاب را تقدیم می کنم به هر کسی که می دانداین کتاب را تقدیم می کنم به هر کسی که می داند داوری آن سوی در نشسته است بی بدای شغل قاضیان … .

وی در ادامه به بخشی از کتاب اشاره کرد و اظهار کرد: سال ۸۳وقتی که معاون سازمان برنامه و بودجه کشور بودم جلسه ای برگزار می شود که در این جلسه آقای روحانی دبیرکل شورای امنیت ملی بود و افرادی دیگری هم مثل دکتر نوبخت و دکتر ربیعی و تعدادی از دولتی ها هم بودند در این جلسه گفته می شود که قرار است چه اتفاقاتی بیافتند تا ما چه کارهایی کنیم.

پیش بینی تاجگردون از تحریم ها

تاجگردون ادامه داد:می گویند که دنیای غرب علیه ما هستند ،کی قرار است ما را تحریم کنند ،کی قرار است به ما حمله کنند و کی قرار است فلان کنند و… ما باید پیش بینی می کردیم برای یک اتفاقات خاصی در کشور که آن پیش بینی ها را انجام دادیم بدون اینکه به مردم بگوییم یا مردم را وسط صحنه بیاورم.

مساجد شهرستان گچساران تجهیز شدند
دنبال کنید

وی نیز بیان کرد:کم کم گذشت و برنامه هایی ارائه دادیم و بعدها از آن، دولت دیگری آمد و برنامه ها را با شدت بیشتری ادامه داد و شعار ملت ایران یکجا شد انرژی هسته ای حق مسلم ماست”، تمام دنیا در برابر ما ایستادند و ما هم در مقابل تمام دنیا هم ایستادیم.

همه چیز ما برجام است

تاجگردون گفت:غرب را به پای میز مذاکره نشاندیم در یک طرف میز ایران و طرف دیگر میز دنیای غرب،تا اینجای  کار عزت و افتخار ما بود و …اینها همه حلقه ماندگار ما بودند تا بدین جا که رسید سندی بنام برجام ،برجام با کش و قوس های متفاوت نه آنکه منقدینش می گوید ۲۰دقیقه ای و نه آنکه می گوید همه چیز ما برجام است.

این کتاب ناقص است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:اختلاف نظر بود ،ولی یک اتفاق نظر هم وجود داشت، و آن این بود که ما می بایست در یک جر و بحث مذاکره ای به نتیجه مثبتی برای ایران برسیم،این کتاب ناقص است ولی فرایندی را از آن ابتدا تا به انتها  و تا به لحظه ای را که آمریکا ترک کرد صحنه را و برجام را کنار گذاشت بسیار مجمل و خلاصه این کتاب نوشته شده است و امیدوارم به عنوان یک سند بماند.

ماموریت مهم تاجگردون در آینده گچساران

وی تصریح کرد:یک پردیس هنری بسیار خوبی در این شهر در حال ساخت است و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد، نمونه است و جاهای دیگری هم نداریم امیدواریم آنجا خانه واقعی هنرمندان باشد و به شکل واقعی در آنجاحضور پیدا کنند .

تاجگردون در ادامه افزود:یکی از وظایف و ماموریت های بنده در این چند سال گذشته و ان شاء الله آینده گچساران تولید و تهیه سخت افزار برای کارهای خوب و ماندگار است؛ ورزش  و هنر، چیزی که نداشتیم و ما در ورزش بسیار کار کردیم و مشکلات نرم افزار داریم و امیدواریم که در هنر این اتفاق نیافتد و چیزی که شایسته شما هنرمندان است، ساخته شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi