شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیکاری و نبود اشتغال پایدار درد مردم گچساران / نسخه تاجگردون برای اشتغال روستایی؟ / ملی شدن روستای سربیشه گچساران

جلسه دهیاران و شورای اسلامی روستاهای گچساران و باشت با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد. علی خوانپایه ،فرماندار گچساران درابتدای این جلسه گفت:این شهرستان در زمینه آب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48889
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹

کرونا :

بیکاری و نبود اشتغال پایدار درد مردم گچساران / نسخه تاجگردون برای اشتغال روستایی؟ / ملی شدن روستای سربیشه گچساران

جلسه دهیاران و شورای اسلامی روستاهای گچساران و باشت با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

علی خوانپایه ،فرماندار گچساران درابتدای این جلسه گفت:این شهرستان در زمینه آب آشامیدنی سالم، ۸۰ درصدروستاهای این شهرستان از این نعمت الهی برخوردار هستند ،  ۱۰۰ درصد روستاهای این شهرستان از نعمت برق برخوردار و ۶۳ روستا نیز در این شهرستان گاز رسانی شده است.

بیکاری و نبود اشتغال پایدار درد مردم گچساران

وی افزود: در بحث زیرساخت ها جزو محدود شهرستان هایی هستیم که مهاجرت معکوس داشته ایم و بیش از۱۱هزار هکتار اراضی دیم این شهرستان به آبی تبدیل شده است،در بحث زیرساخت ها کارهای خوبی نیز صورت گرفته است، اما عمده مشکل مردم شهرستان همچنان بیکاری و نبود اشتغال پایدار است.

غلامرضا تاجگردون ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه نیز گفت:به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ، از منابعی که در دو سه سال اخیر برای اشتغال اختصاص داده ایم تقریبا تنها وجوهی که جذب شدو کارا هم بود ،همین بحث توسعه روستایی است.

رفع بیکاری اولویت مردم گچساران و باشت

وی افزود:ما از نظر زیرساختی مدعی نیستیم که ۱۰۰درصد هستیم اما تقریبا مسائل بیشتر به موارد نرم افزاری و اشتغال برمی گردد،و خواسته هایی که از سوی جامعه هم مطرح می شود همین نوع مسائل است .

برای اشتغال نباید تماما به دولت تکیه کرد

تاجگردون تصریح کرد: مردم کم کم فهمیده اند و نیز باید هم بفهمند که برای اشتغال نمی شود تماما به دولت تکیه کرد و خودشان هم باید آستین بالا بزند و در بحث اشتغال مشکلات را مرتفع کند،زیرساخت های مربوط به حوزه روستایی بیشتر همان آب و کشاورزی است که دولت تلاش های خوبی نیز انجام داده است و ان شاءلله به نتیجه هم خواهد رسید و ادامه پیدا خواهد کرد واما همت دولت را بیشتر می طلبد.

منابع را به سمت اشتغال سوق دهید

نماینده گچساران و باشت گفت:از ابتدای سال هم خدمت مسئولین،فرمانداران ،استانداران ودیگر مسئولین هم عرض کردم که تلاش کنید منابع را به سمت اشتغال سوق دهید،منابع کشور هم کاهش پیدا کرده ومنابعی کافی برای اجرای فعالیت های دولت وجود ندارد و وقتی بزرگترین مشکل اشتغال باشد پس منابع باید به سمت اشتغال سوق پیدا کند.

نسخه تاجگردن برای اشتغال روستایی؟

تاجگردون تصریح کرد:دهیاران و شوراها در روستا، ارزیابی را ملاک برای اشتغال قرار بدهید مثلا منابعی وجود دارد و هرکسی بهترین طرح ها ی اشتغالزا را آورد ما بهترین شرایط منابع را برای روستایش هم تخصیص خواهیم داد.

خواهش تاجگردون ازمعاون رئیس جمهور

ایلنا مدعی شد: لغو موقت تحریم‌های آمریکا/ واشنگتن تا ۱۰ روز دیگر پاسخ می‌دهد/ مسیر مذاکره ایران و عربستان هموار می‌شود
دنبال کنید

وی تصریح کرد:آقای “دکتر امید” خواهشی دارم اگر ان شاءالله فرصتی شد و حداقل به حوزه گچساران و باشت؛ اگر هر کمکی شود چه از نظر از فکری ،عملی و اقدامی اگر در همین مقوله و مدار تولید و اشتغال باشد قول می دهم سه چندان در این حوزه ها کارتان نتیجه بگیرد.

نماینده گچساران و باشت اظهارکرد:وقتی طرح های آبرسانی در این شهرستان ها انجام می شود و اگر صنایع تبدیلی در کنارش هم نباشد،ارزشی هم ندارد به عنوان مثال بهترین کارخانه گیاهان دارویی در گچساران ساخته می شود و ان شاءالله هم به زودی افتتاح خواهد شد.

تجهیزکارخانه بیواتانول درخان احمد

تاجگردون تصریح کرد:کارخانه بیو اتانول به زودی تجهیزش در خان احمد شروع خواهد شد که ۸۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی است و این کارخانه محصول و خوراکش ذرت و دانه های روغنی است و اگر هم بخش کشاورزی تجهیز شود هم می توانیم از صنعت استفاده کنیم و هم این صنایع را در کنارش داشته باشیم.

فشار مضاعف اقتصادی بردوش مردم

وی افزود:با توجه به فشار اقتصادی مضاعفی که بر دوش مردم و جامعه است با این حداقل منابعی که در اختیار داریم باید بیشترین بهره را برد و اگر زیرساخت هم بسازیم و نتوانیم مشکل مردم در بحث اشتغال را حل کنیم، فایده ای نخواهد داشت.

به دریا بریزیم!

نماینده گچساران و باشت گفت:جناب استاندار ما در حوزه سد چمشیر ۱۶۵میلیون متر مکعب تخصیص آب داریم و کشور هم معطل ما نخواهد ماند یا باید این تخصیص را بگیریم و بهره برداری کنیم و یا هم بایدبه دریا بریزیم،پس باید طرح اجرا کنیم.

وی افزود:در این خصوص حدود ۷۰میلیون متر مکعب را طرح پیش بینی کرده ایم و حدود ۸هزار هکتار زمین است که وزارت نیرو هم موافقت کرده است و باید عمل بشود،خواهشا دارم که به این موارد توجه لازم را داشته باشید.

کلانتری ،استاندار کهگیلویه و بویراحمددر ادامه این جلسه گفت: در شهرستان گچساران ۷۷ درصد جمعیت شهری و ۲۳ درصد جمعیت نیز روستایی است و در باشت ۴۸ درصد جمعیت روستایی و ۴ درصد است که ازمیانگین هم بالاتر است،اگر چه دولت خدمات خوبی به مردم ارائه داده است.

گچساران رتبه اول

وی افزود: درسطح استان گازرسانی رتبه اول ،برق و آب رسانی رتبه اول،طرح هادی گچساران رتبه اول ،احیای بافت فرسوده گچساران در سطح استان اول و در کشور نیز رتبه دوم را دارد که نقش دکتر تاجگردون در این موضوع قابل تقدیر است.

از داشته ها و منابع خودمان استفاده کنیم 

کلانتری ادامه داد:ما باید از داشته ها و منابع خودمان استفاده کنیم که راس آنها نمایندگان منتخب مردم هستند و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یک فرصت است که باید از آن بهره ببریم که واقعا ظرفیت ها و امکانات فوق العاده ای در استان داریم که خیلی استان ها آرزوی داشتن فرصتی همچون نفت وآب را دارند.

مجلس در تراز گام دوم انقلاب، در رأس امور قرار می‌گیرد/ اولویت امروز مقابله با جنگ امنیتی- اقتصادی علیه ایران است
دنبال کنید

وی تصریح کرد:اما همه باید تلاش کنیم و خودمان حرکت کنیم، در این کشور ۲۷ هزار نفر کارمند وجود دارد که همه باید تلاش کنیم وباهم حرکت کنیم و نباید انتظار داشته باشیم تنها نماینده مجلس پیگیر موضوعات باشد و نرخ بیکاری  ۱۱/۳ درصد است و باید همه مدیران و نمایندگان توان بگذاریم تا این بیکاری کمتر شده و یا ازبین برود.

جلسه بسیار مفید !

محمد امید،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور در این آیین گفت: بسیار خوشحال هستیم که توفیق حضور در شهرستان گچساران نصیبم شد که از دکتر تاجگردون تقدیر و تشکر می کنم که این جلسه را ترتیب دادند و این جلسه بسیار مفید بود و جمع بندی های خوبی شد و آن چه مسلم است این است که نظام جمهوری اسلامی در روستاها خدمات ارزنده ای ارائه داده است و هم اکنون شرایط خوبی در روستاها حاکم است وحتی روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم از نعمت برق برخوردارند.

خدمات نظام اسلامی

وی در ادامه افزود:جمهوری اسلامی خدمات خوبی به روستاها ارائه داده اما جمعیت روستاها کاهش یافته است که جمعیت از ۶۵ درصد به ۲۶ درصد رسیده است و همان ۲۱ میلیون نفر است که پیام واضح آن نبود زیرساخت برای اشتغال در روستاهاست و این باب از تخلیه روستاها نیست بلکه تبدیل شدن آن به شهر است اما شاهد  تخلیه روستاها هم بوده ایم که دولت دوازدهم اشتغال روستایی را فراهم کرده است و کسی  این موضوع را دنبال می کند دکتر تاجگردون است که ۱/۵ میلیارد دلار از صندوق ارزی برای این موضوع در نظرگرفته شد .

دغدغه ایجاد اشتغال

امید خاطرنشان کرد :بخشی از اعتبارات اشتغال روستایی مختص صنایع ملی که در مناطق کوچک ایجاد می شود وجود دارد که نیاز است این طرح ها را شناسایی کنید و به ما اعلام کنید تا در کارگروه ملی مطرح کنیم و در این شهرستان شرایط به گونه ای است که همه ما باید دغدغه مان ایجاد اشتغال باشد و این استان ظرفیت فوق العلاده ای برای گردشگری دارد و یک کار دولت برای دهیاران انجام داده است این است که برای بیمه و اشتغال دهیاران برنامه های خوبی تدارک دیده شده است و اتفاق مثبتی خواهد افتاد.

ملی شدن روستای سربیشه گچساران 

درادامه فریبا رحمانی، مشاور امور بانوان و خانواده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و معاون رئیس ‌جمهوری نیز در این جلسه  نیزگفت: ثبت ملی شدن روستای سربیشه گچساران مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی اعلام می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi