جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند / مردم تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند

سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در همایش اقوام و همدلی گفت: آنچه که موجب وحدت و انسجام ما شده است همان اسلامیت و ملیت ماست،اما امروز این عوامل وحدت ، انسجام و همدلی باید در جامعه پیاده شود ،اما این اتفاق باید کی و چگونه صورت بگیرد و چه کسانی مسئول این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48762
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

کرونا :

خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند / مردم تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند

سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در همایش اقوام و همدلی گفت: آنچه که موجب وحدت و انسجام ما شده است همان اسلامیت و ملیت ماست،اما امروز این عوامل وحدت ، انسجام و همدلی باید در جامعه پیاده شود ،اما این اتفاق باید کی و چگونه صورت بگیرد و چه کسانی مسئول این اتحاد و همدلی هستند؟

وی افزود: در استان باید چگونه از ظرفیت ها حداکثر استفاده بشود، آیا مسئولین ما در ادارات و مجموعه های مختلف؛ انتخاب مدیران بر اساس شایستگی هاست  و یا هم حزبی ها و طایفه گرایی ها؟ و تا این مسائل را حل نکنیم و به یک بلوغ فکری و سیاسی نرسیم وضعیت همین خواهد بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید به درجه ای از فهم سیاسی و اجتماعی برسیم که نگوییم که این فرد چون متعلق به این طایفه است ولو شاخص های مدیریتی هم نداشته باشد ،باید برای مدیریت انتخاب شود که قطعا موجب حقارت و کینه خواهد شد.

عوامل کدورت و رنجش مردم!

خرم دل تصریح کرد: وقتی که می خواهیم استخدامی در ادارات انجام دهیم آیا مسائل شایستگی فردی را رعایت می کنیم؟ این عوامل هستند که در واقع موجبات رنجش و کدورت مردم را فراهم می کنند،آیا خودمان عامل به این موضوعات هستیم.

وی افزود:آیا انتخاب افراد بایستی بر اساس شایستگی ها باشد یا قومی و قبیله ای؟ در این مدت حضورم در این استان این اختلافات و کدورت ها و ناراحتی ها را از این منظر می بینم وگرنه اتحاد رمز پیروزی ماست اما در درون خود دچار مشکل هستیم.

خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند

خرم دل تصریح کرد: این بحث های حزبی و طایف ای و قبیله ای به استان آسیب می زند و ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد در کمتر جایی وجود دارد، اما بهره این استان از این همه ظرفیت چیست؟ خیلی ها از عوامل قبیله ای و طایفه ای گله مند هستند که در نهایت تبدیل به کینه خواهد شد.

تشخیص یک ساختمان مقاوم در برابر زلزله
دنبال کنید

اعتمادمان به ادارات کم شده است

وی بیان کرد: متاسفانه شرایطی پیش آمده است که همدیگر را دیگر باور نداریم الان میز جلوی آقای تاجگردون پر از نامه است و ربطی هم به نماینده ندارد و مربوط به ادارات مختلف است ،چرا که باور و اعتمادمان از اداراتمان کم شده است چرا که به این باور رسیده ایم که دارد پارتی بازی صورت می گیرد،که این موارد از اشکالات ماست.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:اینکه قبیله و طایفه و کشورمان را دوست داشته باشیم بسیار عالی است و آنچه که مذموم است برتری دادن یک قوم بر قوم دیگری است،آیا ما نمی توانیم از این ظرفیت قومی و قبیله ای در جهت مثبتش هم استفاده کنیم و نه تنها در نزاع ها و انتقام گیری ها.

خرم دل افزود: آیا از ظرفیت ریش سفیدی و معتمدی برای حل مسائل شهرمان و یا استان استفاده کرده ایم؟ متاسفانه در کشور ما هر ۵نفر یک پرونده در دادگستری دارد و وضعیت استانمان از این وضعیت هم بیشتر است، چرا از این ظرفیت قومی و قبیله ای برای حل اینگونه مسائل استفاده نکنیم؟

مردم تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند

وی اظهار کرد: این همایش کار بسیار ارزشمندی است علی رغم انتقاداتی که هم وجود داشته باشد و باید همه شهرستان ها هم انجام دهند و باید به این باور برسیم که همه بر روی یک کشتی سوار هستیم باید بدانیم مردم خیلی از مسائل و مشکلات را تحمل می کنند اما تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند.

فرمانده سپاه فتح استان گفت : این موارد موجب کینه می شود و ناامیدی را به جامعه تزریق می کند و لذا این جلسات باید به نوعی هم شکلش عوض شود و همه بیایند و حرفشان را بزنند و هم ریش سفیدان و معتمدین حرفشان را بزنند و به یک فهم مشترک برسیم.

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پی ورود پدیده باد و گرد و خاک
دنبال کنید

وی اظهار کرد: مدیران ما باید انتخاب زیرمجموعه خودشان را بر اساس شایستگی انجام دهند،این استان، استان باسوادی است و مردم هم با انگیزه هستند و نباید شأن این همایش با این اهمیت را به انتخابات تقلیل دهیم به هر حال انتخابات تمام خواهد شد و یکی هم مجلس خواهد رفت چه قبولش داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

استخدام ها بر اساس عدالت باشد

خرم دل افزود: از فرماندار گچساران می خواهم که کار را عملیاتی تر انجام دهند و اول خودشان عامل به این مسئله باشند و تلاش و همت این باشد که تبعیض و بی عدالتی در ادارات جمع شود که قطعا ۱۰۰درصد هم نمی شود و همه هم و غم استاندار این باشد که انتخاب مدیران،استخدام ،توزیع اعتبارات و وام ها بر اساس عدالت باشد.

فرمانده سپاه فتح گفت: این موارد ایجاد امید می کند و موجب همدلی و اعتماد می شود، اما نمی توانیم شعار همدلی و همزبانی بدهیم اما جور دیگری عمل کنیم مردم باسواد و فهیم هستند و می بینند،مسئولین همه و همه وظیفه داریم که در کنار مردم، مشکلات استان را حل کنیم.

وی تصریح کرد:با کلی گویی و جور دیگر عمل کردن نمی توانیم به این شاخص ها دست پیدا کنیم،تکرار این جلسات و بیان مسائل و مشکلات علی رغم اختلاف سلیقه می طلبد به صورت عملیاتی اقدام و رفع شود.

خرم دل گفت:به عنوان مجموعه سپاه در کنار همه هستیم، همه ظرفیت ما در خدمت مسئولین و مردم عزیز خواهد بود .

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi