پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

محور های تبیین #منطق_مقاومت در کلام امروز رهبر انقلاب

محور های تبیین #منطق_مقاومت در کلام امروز رهبر انقلاب: ◀️جاذبه اصلی امام و انقلاب در مقاومت و عدم پذیرش زور است. در حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار است. بنابر این منطق این است که نقطه جاذبه امام و انقلاب برای ملتهای جهان حفظ و تقویت شود ◀️ جبهه مقاومت امروز در موضع قدرت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48527
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳

کرونا :

محور های تبیین #منطق_مقاومت در کلام امروز رهبر انقلاب

محور های تبیین #منطق_مقاومت در کلام امروز رهبر انقلاب:

◀️جاذبه اصلی امام و انقلاب در مقاومت و عدم پذیرش زور است. در حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار است. بنابر این منطق این است که نقطه جاذبه امام و انقلاب برای ملتهای جهان حفظ و تقویت شود

◀️ جبهه مقاومت امروز در موضع قدرت است و جبهه استکبار نتوانسته بر این قدرت غلبه کند. جبهه استکبار و صهیونیست به مراتب نسبت به دهه های گذشته تضعیف شده. کدام منطق می پذیرد کسی که در موضع قدرت است دربرابر فشار و ظلمی که افول کرده و فقط متکی بر هیمنه تبلیغاتی است تسلیم شود؟

◀️ مقاومت منطبق بر فطرت انسانها و ملتهاست. یک واکنش طبیعی و لازم در برابر زورگویی است. کدام انسان با عقل سلیم و‌یا ملت آزاده و با شرف می پذیرد که از حق و منافع خود در برابر فشار یک گردن کلفت کوتاه بیاید و ذلت را بپذیرد؟

◀️ یکی از ریشه های #منطق_مقاومت، #هزینه_تسلیم است. قطعا مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم هم بیشتر هم طولانی تر و هم تحقیر آمیز و فزاینده است.

◀️تجربه حکومت های گذشته و حال در منطقه و در ایران از پهلوی تا سعودی نشان می دهد ملتی که مقاومت می کند یک مسیله دارد و آن هم مقابله با فشار هاست با تکیه بر توان داخلی و البته همین مقاومت موجب تقویت بنیان های داخلی و تقویت انسجام ملی خواهد شد اما ملت و حکومت های تسلیم شده هم پول دادند، هم اطاعت کردند و هم‌تو سری خوردند و‌توهین شنیدند و هم رفاه، استقلال و امنیت پایدار ندارد.

کمپین فعالان رسانه و مجلس مستقل آینده
دنبال کنید

◀️ تجربه مقاومت همواره عقب نشینی دشمن و تجربه تسلیم همواره فشار مضاعف و بدون حد یقف دشمن بوده است.

◀️ وقتی اندیشکده ها و تئوریسین های دشمن معترف به این هستند که دکترین مقاومت امام و انقلاب عامل اصلی افول جهان تک قطبی است و مولفه قدرت جدیدی فراتر از ماشین آلات جنگی و مبتنی بر تشکیل جبهه متشکل از میلیاردها انسان شکل گرفته، کدام منطق می پذیرد تسلیم جایگزین این مولفه شود؟

◀️ حل مشکلات اقتصادی کشور بیش از آنکه به فشارهای خارجی ربط داشته باشد منوط به تدبیر و مدیریت داخلی و شناخت ظرفیت هاست. مشکل داریم اما بن بست نداریم. مسئولین کشور باید برای حل مشکلات شب و روز نداشته باشند.

◀️ یکی از اصلی ترین محور های #منطق_مقاومت این است که ایستادگی هدف و پایان دارد. هدف ایستادگی رسیدن به نقطه بازدارندگی و پایان فشارهاست. ملت که به قله برسد دشمنی ها با او تمام خواهد شد. اما چشم انداز تسلیم و سازش منتها ندارد و دشمن هیچ گاه پایانی برای سیطره خود قائل نیست.

◀️ دشمن با حیله به دنبال تضعیف مقاومت و منطق آن است. مثلا به جای سیطره کامل و دشمنانه، از راه نزدیک شدن منافقانه استفاده می کند. در باغ سبز نشان می دهد، لبخند می زند و یا مثل اظهارات اخیر سران آمریکا می گویند: اصلاح ایران با وجود ماندن رهبران فعلی ایران هم ممکن است. با به طور مثال از مذاکره بدون پیش شرط حرف می زنند. دشمن حتی نزدیک هم نباید بیاید.

✅◀️ یکی از اصلی ترین محورهای مقاومت اقتصاد است. اصلی ترین بعد مقاومت اقتصادی جدا شدن بند ناف اقتصاد کشور از نفت است. این یعنی مقاومت ، تهدید ها را تبدیل به فرصت می کند. نفت که فروش و صادرات آن یک ابزار تهدید برای کشور شده با رسیدن به اقتصاد بدون نفت می تواند تبدیل به مولفه قدرت برای عقب راندن و تحمیل اراده به دشمن شود

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi