پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نشست بررسی مشکلات اصناف با حضور نماینده گچساران+جزئیات

نشست بررسی مشکلات اصناف گچساران با حضور نماینده گچساران، مدیرکل امور مالیاتی استان، شهردار ، مسوولان شهرستان و اصناف گچساران در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد. در این نشست علی خوانپایه با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود اصناف خود بتوانند در زمینه کنترل بازار دقت کافی را داشته باشند، اظهار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48505
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۶:۱۰

کرونا :

نشست بررسی مشکلات اصناف با حضور نماینده گچساران+جزئیات

نشست بررسی مشکلات اصناف گچساران با حضور نماینده گچساران، مدیرکل امور مالیاتی استان، شهردار ، مسوولان شهرستان و اصناف گچساران در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد.

در این نشست علی خوانپایه با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود اصناف خود بتوانند در زمینه کنترل بازار دقت کافی را داشته باشند، اظهار کرد: در بحث گرانفروشی می‌طلبد که اصناف خود نظارت بیشتری داشته باشند.

فرماندار گچساران ادامه داد: متاسفانه در بازار شاهد قیمت‌های متفاوت هستیم چنانچه مشاهده می‌شود همین میوه در بازار بهبهان به قیمت ارزان‌تر نسبت به بازار گچساران به فروش می‌رسد. بالاترین مقام اجرایی گچساران با بیان اینکه چرا امروز می‌گویند در بازار بهبهان انصاف بیشتر است، گفت: می‌طلبد که همه دست در دست هم دهیم تا مردم در این شهر متضرر نشوند.

خوانپایه خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای چندین پروژه در گچساران و همچنین بهسازی خیابان بلادیان بازار گچساران دچار رکود شد که از اداره مالیات شهرستان انتظار می‌رود در خصوص اخذ مالیات از اصناف و کسبه تخفیف ویژه‌ای صورت دهد.

در این نشست غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: شهرستان گچساران از حیث پرونده‌های مالیاتی آن و وجود صنعت نفت و بازار ویژگی خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه در این میان بازاریان انتظاراتی را دارند که با توجه به اجرای چندین پروژه در سطح شهرستان از جمله بهسازی خیابان بلادیان شاهد رکودی در بازار بوده‌ایم که می‌طلبد امور مالیاتی در این زمینه همکاری لازم را مساعدت فرماید.

نماینده مردم گچساران با اشاره به اینکه نشست‌هایی با بازاریان داشته ایم و انتظار است در این خصوص همکاری شود، گفت: بازار شهرستان تازه در حال جان گرفتن است.

فرماندار گچساران: کتابخانه‌های عمومی گچساران نیازمند توجه جدی است
دنبال کنید

تاجگردون با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه رکود در بازار است، عنوان کرد: بازار ما امروز دچار رکود شده و انتظار می‌رود تصمیم کلی در این خصوص گرفته شود.

وی افزود: برای ایجاد بازارچه و بازار ماهی‌فروشان با شهردار صحبت هایی داشته و تصمیماتی خوبی گرفته شده است. تاجگردون ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر بازار گچساران حق پیشه‌وری است که از سوی شهرداری از آنها دریافت می‌شود و سوال من امروز این است این مبلغ برپایه چه مبنایی دریافت می‌شود وبهتر است در این خصوص به جهت کمک به بازار گچساران تصمیمات جدی گرفته شود.

وی در ادامه در پاسخ به اداره امور مالیاتی که عنوان داشت سازمان بازرسی اجازه تخفیف‌های مالیاتی را نمی‌دهد، گفت: فرماندار شهرستان نشست با سازمان بازرسی امور مالیاتی و بازاریان را در دستور کار خود قرار داده است.

در این نشست مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمدبا بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد ریال مالیات سال گذشته از شرکت ها و صاحبان مشاغل در گچساران وصول شد، گفت: از این میزان مالیات ۱۷۰ میلیارد ریال از شرکت ها و ۴۰ میلیارد ریال از مشاغل در این شهرستان وصول شد.

محمدعلی غفاری با بیان اینکه هرگونه معافیت مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی است، ادامه داد: ۷۰درصد مشاغل حقیقی استان مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود اما این اشخاص درصورت ثبت نکردن اظهارنامه مالیاتی مشمول جریمه و پرداخت مالیات خواهد شد.

وی همکاری با فعالان اقتصادی را اولویت کار ماموران مالیاتی دانست و تصریح کرد: واحدهای کسب و کار ضمن پر کردن اظهارنامه مالیاتی بایدبرای شفافیت و عدالت مالیاتی دفتر حساب و کتاب داشته باشند.میلیارد ریال مالیات سال گذشته از شرکت ها و صاحبان مشاغل در گچساران وصول شد.

هشدار جدی سید نعمت قادری به برخی افراد و گروههای سیاسی در گچساران
دنبال کنید

این مسوول از حسن نیت و اعتماد و تعامل اتاق اصناف و بازار نسبت به ممنوعه مالیاتی تقدیر کرد و گفت: هرگونه تعدیل و بخشودگی مالیاتی بر اساس قانون خواهد بود و عدول از قانون برای ماموران مالیاتی ممکن نیست همانطور که اجحاف مالیاتی پذیرفته نیست.

غفاری ادامه داد: اشخاص حقیقی تا پایان خرداد و اشخاص حقوقی تا پایان تیر فرصت دارند نسبت به ثبت اظهارنامه مالیات سال ۹۷خود در سامانه مالیاتی اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر فعالان اقتصادی نسبت به اظهار نامه مالیاتی اقدام نکنند از معافیتها ی مالیاتی محروم و مشمول جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۱۷ میلیارد تومان مالیات دریافت کرده ایم که ۳۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شد، عنوان کرد: ما همواره کمک کرده ایم به گونه ای که ۳۰ نفر از همکاران ما هم اکنون توسط سازمان بازرسی احضار شده‌اند.

غفاری با بیان اینکه ما بایستی پاسخگوی نهادهای نظارتی نیز باشیم، گفت: شهرداری به ما نامه در خصوص حقوق کارکنان خود داده است و ما باید بگوییم اگر شرکت نفت نباشد شهرداری‌ها توان پرداخت حقوق را ندارند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi