جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

احسان دلاویز:سرمایه سریال شهرزاد آلوده نبود/ اتهامات هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه و ردپای احسان دلاویز

احسان دلاویز  :علی‌رغم برخی ادعاهای مطرح شده سرمایه سریال شهرزاد آلوده نبود. خواهرزاده هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی نیستم. برادرزاده و یا داماد هیچ مسئولی هم نیستم. من پابوس نظام هستم نظامی که از ۱۷ سالگی یک بچه شهرستانی را ارزش داد من برای نظام می میرم و با افتخار می‌گویم فرزند یک معلم هستم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48399
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

کرونا :

احسان دلاویز:سرمایه سریال شهرزاد آلوده نبود/ اتهامات هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه و ردپای احسان دلاویز

احسان دلاویز  :علی‌رغم برخی ادعاهای مطرح شده سرمایه سریال شهرزاد آلوده نبود. خواهرزاده هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی نیستم. برادرزاده و یا داماد هیچ مسئولی هم نیستم.

من پابوس نظام هستم نظامی که از ۱۷ سالگی یک بچه شهرستانی را ارزش داد من برای نظام می میرم و با افتخار می‌گویم فرزند یک معلم هستم

چهار عنوان اتهامی علیه بنده در کیفرخواست حسب اظهارات هادی رضوی است. آقای رضوی البته بعداً این حرف‌ها را پس گرفت؛ بنده امروز برای رفع قاطع اتهام انتسابی دلایل دارم.

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سید هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی آغاز شد.

در بخشی از این جلسه قاضی مسعودی مقام از احسان دلاویز دیگر متهم این پرونده خواست برای ارائه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شود.

در ادامه جلسه قاضی دادگاه از احسان دلاویز خواست که در جایگاه قرار بگیرد و خطاب به او گفت: بر اساس گزارش هیات کارشناسی و نظریه سازمان بازرسی و گزارش دادستانی و گزارش شورای عالی ضد پولشویی وزارت صنعت، شما متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام بانکی و دریافت ۵ فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال هستید لذا از خود دفاع کنید.

متهم ردیف دوم با بیان اینکه بنده دفاع حقوقی را به وکیلم می سپارم، اظهار داشت: در کیفرخواست اتهام‌ مطرح شده به بنده یک مورد نیست و چند اتهام دیگر نیز مطرح شده است.

رییس دادگاه در پاسخ گفت: مابقی اتهامات در صلاحیت این دادگاه نیست و دادگاه کیفری دو به آن اتهامات رسیدگی خواهد کرد.

اجاره ویلا در دروان قرنطینه
دنبال کنید

دلاویز تصریح کرد: اتهامات مطرح شده در این پرونده از سوی هادی رضوی چندین بار پس گرفته شده است و نمی دانم چرا مجدد به آنها رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: هادی رضوی و خانم شریف کاظمی مطالبی را مطرح کردند که تناقضاتی هم در مبلغ پرداختی و هم در دلیل پرداخت آنها از سوی این دو نفر وجود دارد.

متهم ردیف دوم یادآور شد: هادی رضوی یک بار گفته که دو میلیارد تومان به من پرداخت کرده است، در حالی که خانم شریف کاظمی آن را ۴ میلیارد تومان مطرح کرده است. یک بار گفته اند این مبلغ را برای گرفتن تسهیلات داده اند و بار دیگر گفته اند آن را برای افزایش تسهیلات به من داده‌اند.

وی با بیان اینکه روایت یکسانی در کیفرخواست وجود ندارد، عنوان کرد: مسایل حاشیه‌ای زیادی در پرونده وجود دارد که رضوی به بخشی از آنها در جلسات گذشته اشاره کرد.

دلاویز با تاکید براینکه بنده حتی نوع احضارم به دادسرا هم با حاشیه همراه بود، گفت: نیمه دوم اسفند ماه از طریق یک اس ام اس به دادگاه احضار شدم و در بازپرسی به من گفته اند که هادی رضوی ادعا کرده به شما مبالغی را پرداخت کرده است و من متعجبم که این موضوع مطرح شده است. من نمی دانم چرا امروز در دادگاه هستم و فکر می‌کنم دلیل حضورم دوستی با امامی و رضوی است.

متهم ردیف دوم بیان کرد: باید در محضر دادگاه بگویم بین من و هادی رضوی هیچ دوستی وجود ندارد و تنها یک ارتباط فرهنگی و کاری برقرار بوده است. آقای رضوی چندین بار به خاطر اتهامی که به بنده زده است حلالیت گرفته و من نمی توانستم حلالیت او را نپذیرم؛ زیرا شرالناس به کسی می گویند که عذرخواهی دیگران را نپذیرد.

لاپید: درباره برجام ملاحظات جدی داریم/ روش ما با آمریکا متفاوت است
دنبال کنید

وی خاطرنشان کرد: بنده اگر موقعیتی داشتم از تلاش خودم بوده و از سوی کمک جناح یا حزبی نبوده است. هادی رضوی یکبار در مراسم افطاری بنده را دید و سوگند خورد و حلالیت گرفت. واقعیت این است که هیچ دوستی بین من و هادی رضوی نیست زیرا شخصیت های ما دو نفر با هم متفاوت است. دلاویز گفت: هادی رضوی فردی تندخو و عصبی مزاج است که همه را از موضع بالا نگاه می کند اما شخصیت من متفاوت است و من خاک پای همه هستم و اهل از بالا نگاه کردن به دیگران نیستم. هادی رضوی سیراب ارتباطات در هر حوزه‌ای هست و هیچ نیازی به ارتباط با من و امثال من ندارد.

وی افزود: حتی بنده با رضوی اختلافات سیاسی داریم و همین اختلافات اجازه نمی داد که رابطه دوستانه نزدیک داشته باشیم البته رضوی هر از گاهی می آمد و با عذرخواهی دل آدم را بدست می آورد. بنده سوگند می خورم که هرگز هیچ نقطه و نیت مشترکی با هادی رضوی نداشته ام.

وی تصریح کرد: آدم‌های نزدیک به من و رضوی می‌دانند که من همیشه رفتارهای او را نقد می کردم‌.

ادامه دارد…

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi