جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان – بی بی حکیمه مسدود شده است

با توجه به پیش بینی هواشناسی بارندگی ها امروز هم ادامه پیدا می کند و شدت آن در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش های جنوب، مرکز و شمال شرق کشور و شرق البرز مرکزی بیشتر خواهد بود،هرچند شهرستان گچساران یکی از سخت ترین روزهای بارانی در سال زراعی جاری را می گذراند و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47762
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

با توجه به پیش بینی هواشناسی بارندگی ها امروز هم ادامه پیدا می کند و شدت آن در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش های جنوب، مرکز و شمال شرق کشور و شرق البرز مرکزی بیشتر خواهد بود،هرچند شهرستان گچساران یکی از سخت ترین روزهای بارانی در سال زراعی جاری را می گذراند و به گفته کارشناسان هواشناسی تا بامداد روز چهارشنبه همچنان سیل،بسیاری از مناطق استانمان را تهدید خواهد کرد.

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 14

این درحالی است که حدود ۱۸۰ نیروی راهداری به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک،سنگین و نیمه سنگین راهداری مشغول بازگشایی و ریزش برداری در محورهای مواصلاتی استان هستند.

هرچند بارش باران شدید که از دیروز در مناطق مختلف استان آغاز شده همچنان ادامه دارد و موجب ریزش کوه در برخی مناطق کوهستانی و سیلاب خیز در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد نیز شده است، اما با وجود این شرایط با تلاش مسئولان T بخشداران ،نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای تردد در بسیاری از مسیرهای شهری و روستایی استان در جریان است.

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 15

اگرچه وضعیت سدهای استان برای بارش‌ها و شرایط سیلابی به طور کامل مدیریت شده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد درحالی که رها سازی آب سد کوثر گچساران چند روز گذشته آغاز شده و تا بارندگی های چند روز آینده نیزادامه خواهد داشت.

اکبرخدری، رئیس بهره برداری و نگهداری سد کوثر نیز در این خصوص گفت:دریچه های خروجی سد باز شده است و هم اکنون ۲۷ متر مکعب بر ثانیه آب از دریچه های سد خارج می شود،تا پیش از این ۱۰ متر مکعب آب برای مصارف زیست محیطی از دریچه های سد خارج می شد اما با دستور ستاد مدیریت بحران هم اکنون ۲۷ متر مکعب آب از دریچه های سد خارج می شود.

حقوق شهروندی در تامین اجتماعی گچساران / دست مریزاد
دنبال کنید

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 16

وی ادامه داد: دریچه های سد به گونه ای تنظیم شده اند که با افزایش ظرفیت مخزن به بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب به صورت خودکار برای خروج آب اضافی باز می شوند،سد کوثر باحجم مخزن ۵۸۰ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه خیرآباد احداث شده است.

خدری افزود: به همه روستاهای پایین دست سد و حاشیه رودخانه خیرآباد و زهره هشدارهای لازم داده شده و نیروهای سد تا عادی شدن شرایط در آماده باش کامل هستند.

محمدشهبازی،رئیس آموزش و پرورش گچساران هم در خصوص آخرین وضعیت مراکز اسکان مسافرین نوروزی در این شهرستان گفت: بیش از ۷هزار و ۸۰۰ نفر در این مکان ها اسکان داده شده اند که  این تعداد نفر در قالب یکهزار و ۴۸۹ خانواده هستند.

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 17

وی افزود:از این تعداد۹۸۰خانوار فرهنگی و ۴۹۹خانوار غیرفرهنگی بوده است؛ ۳۲۰ کلاس در ۴۲ مدرسه شهرستان برای اسکان مسافران در نوروز ۹۸ مهیا شده است.

شهبازی تصریح کرد: تجهیزهای مورد نیاز و هم چنین اقلام بهداشتی و حفاظتی در همه مدرسه ها تامین است و کلاس‌ ها به تناسب درجه بندی به یخچال، تلویزیون، فرش و سایر امکانات مجهز هستند.

این درحالی است که فرج الله استلاحی،بخشدار مرکزی گچساران در گفت وگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین وضعیت جاده ها و راههای روستایی و عشایری در این شهرستان گفت:با توجه به حادثه خیز بودن و خطر ریزش کوه در منطقه “تنگ دربه” در نزدیکی سد در حال احداث چمشیر و نیز پیشگیری از دیگر خطرات احتمالی در این مسیر، محور گچساران -باباکلان – بی بی حکیمه با تصویب ستاد مدیریت بحران گچساران توسط راهداری از روزگذشته مسدود شده است.

باید تجلیل از معلم منحصر به یک هفته نباشد و یک فرهنگ باشد
دنبال کنید

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 18

وی افزود: در مسیر گچساران به باباکلان در نزدیکی روستای سرآب ننیز و از باباکلان به سمت گچساران بعد از روستای باباکلان نیز این مسیر بسته شده است و زائران حرم بی بی حکیمه سلام الله علیها باید از دو مسیر باباکلان به میشان و جاده پازنان (زیدون) به سمت چهاراه بی بی حکیمه تردد کنند.

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 19

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 20

بخشدار مرکزی گچساران درادامه نیزگفت:سد خاکی روستای اسپر و روستای ناصر آباد منطقه امامزاده جعفر این شهرستان نیز بر اثر بارندگی‌های شدید سرریز شده اند،و نیز ایستگاه پمپاز آب روستای پاکوه هم دچار آبگرفتگی شده است که مشکل چندانی در این خصوص تاکنون نداشته ایم.

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 21

استلاحی درادامه با اشاره به آبگرفتگی معابر در سطع روستاها و شهرها نیز اظهارکرد:در سطح شهر هم بعضا با آبگرفتگی معابر و برخی از خانه ها هم مواجه بوده ایم که در منطقه کوی رزمندگان و کوی ۱۰۸دستگاه گچساران و در بخش روستایی هم روستای پاکوه را داشتیم.

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 22دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 23

وی درادامه گفت:در خصوص راه های ارتباطی منهای جاده باباکلان – بی بی حکیمه از راه چمشیر که مسدود است مابقی راه های مواصلاتی شهرستان و نیز راه های ارتباطی به روستاهای این شهرستان بازاست و خدا رو شکر مشکلی در این خصوص نداریم.

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 24

استلاحی درادامه در خصوص قطع گاز منطقه بی بی حکیمه و قطعی برق روستای بن پیر این شهرستان گفت:گازی که به روستای بی بی حکیمه می رود گاز ترش است و برق روستای بن پیر نیز براثر ورزش باد شدیدو افتادن یکی از پایه های برق قطع شده که رفع این مشکلات در دست اقدام است.

دریچه های سد کوثر گچساران باز شد / محور گچساران -باباکلان - بی بی حکیمه مسدود شده است 25

انتهای پیام / یاسر مرادی

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Amir ali سه شنبه , 6 فروردین 1398 - 10:58

خدا کنه کل مسئولین بی لیاقته اوه بویره

logo-samandehi