سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ستاد مدیریت بحران؛ رهاسازی آب سد کوثر/ همه نیروهای شهرداری در حالت آماده باش هستند

عصر امروز با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان جلسه ای در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. فرماندار گچساران در این جلسه ضمن تبریک سال نو و نامگذاری سال جاری به نام سال رونق تولید محور این جلسه را موضوع بارش های های باران آینده و مشکلات حرم بی بی حکیمه خاتون(س) عنوان کرد و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47739
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

عصر امروز با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان جلسه ای در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گچساران در این جلسه ضمن تبریک سال نو و نامگذاری سال جاری به نام سال رونق تولید محور این جلسه را موضوع بارش های های باران آینده و مشکلات حرم بی بی حکیمه خاتون(س) عنوان کرد و از رئیس اداره هواشناسی خواست تا اقدام به توضیح پیش بینی های انجام شده سازمان هواشناسی کل کشور کند.خوان پایه به بالارفتن سطح آب در حرم بی بی حکیمه خاتون اشاره کرد و گفت:طی روزهای گذشته از آن مکان بازدید کرده ایم که هم اکنون برای زوار مراجعه کننده مشکلاتی به وجود آمده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان گچساران در این جلسه گفت:میزان سال آبی زراعی در سطح استان در محدوده ی سال ۹۷ /۹۸ حدود ۶۰۰ میلی مترو میانگین کل آن در سال گذشته ۱۴۹ میلی متر و میانگین بلند مدت ما ۴۷۲ میلی متر بوده است که حدود ۷ در صد رشد داشته ایم.

کوهکن در ادامه عنوان کرد :در سال زراعی ۹۷/۹۸ حدود ۵۰۰ میلی متر بارندگی در سطح شهرستان گچساران ثبت شده است که در سال گذشته ۱۲۱ میلی متر بوده که رشد ۳۳ درصدی داشته ایم و انتظار داریم از اواخر امشب تا اوایل فردا یک سامانه بارشی شهرستان را تحت تاثیر قرار بدهد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت وبدین صورت است که رگبار های پراکنده تا ظهر ادامه داشته و پس از آن بارش های همراه با رعد و برق های شدید و نقاط مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات به صورت برف بارش خواهیم داشت.

دیدار عیدانه رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای عالی استانهای کشور با اصحاب رسانه+کلیپ
دنبال کنید

اگر ظرفیت خط انتقال آب از ۹ متر مکعب بالاتر برود قطعا مشکل خواهیم داشت

رئیس اداره منابع آب شهرستان گچساران به مشکلات سال گذشته اشاره کرد و گفت:سد کوثر به دلیل رهاسازی آب که ساعت ۸ امشب با سرعت ۱۰ متر مکعب بر ثانیه و آب کشاورزی با سرعت ۲٫۵ متر مکعب بر ثانبه صورت خواهد گرفت که اکیپ های خاص در منطقه مستقر و به مسافران نوروزی در حاشیه رودخانه ها اطلاع رسانی شده است و اگر ظرفیت خط انتقال آب از ۹ متر مکعب بالاتر برود قطعا مشکل خواهیم داشت و ظرفیت ذخیره سد مخزنی کوثر ۵۰۰ میلیون متر مکعب بوده که ۸۰ میلیون دیگر به تراز نرمال خواهد رسید و ۵متر هم فری برد ما خواهد بود.

جعفری مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این جلسه گفت:به ترابری اعلام آمادگی کردیم و ماشین آلات را آماده کرده ایم و دیروز یک تانکر ۱۲۰۰۰هزار لیتری برای بی بی حکیمه ارسال کردیم و امروز هم یک تانکر ارسال کردیم و تانکرهای حفاری را ار سردشت و یدون آبگیری می کنیم که بی بی حکیمه سطح آب بیشتری داشته باشد .

بهمنی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه به بحران آب بی بی حکیمه اشاره کرد و افزود:از امروز به بحران آب برخورد خوردیم و انتظار داریم با توجه به اینکه بارش ها در پیش است توجه ویژه ای به این حرم شود.

احمد روانبخش به نمایندگی از شهرداری دوگنبدان گفت:همه نیروهای شهرداری در حالت آماده باش هستند و همه ماشین آلات در چهارراه نماز در کنار ایستگاه آتش نشانی مستقر خواهند شد.

شکست تیم نفت و گاز گچساران،در اوج حواشی بوجود آمده
دنبال کنید

فرماندار گچساران از همه ی ادارات خواست کلیه ماشین آلات دولتی و ماشین آلات پیمانکاران را به حالت آماده باش در آورده و خود مدیران نیز در محل ها حضور داشته باشند

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi