پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تصمیم یک شبه و اجرای آن / انزوا در هنر گچساران

اگر ما دست هنرمندان را نگیریم دشمن دستشان را خواهد گرفت، پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حقیقت عمل به یک تکلیف بزرگ و عمل به تکلیفی الهی است که هر کارگزاری که در این مسیر بذری می‌پاشد، به بشارت پروردگار در آخرت نتایج آن را درو خواهد کرد. دشمن تلاش می

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47582
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

اگر ما دست هنرمندان را نگیریم دشمن دستشان را خواهد گرفت، پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حقیقت عمل به یک تکلیف بزرگ و عمل به تکلیفی الهی است که هر کارگزاری که در این مسیر بذری می‌پاشد، به بشارت پروردگار در آخرت نتایج آن را درو خواهد کرد.

دشمن تلاش می کند در جامعه اسلامی گچساران هنر را به انزوا بکشاند لذا تلاش کنید به قشر جوان و هنرمندان بیشتر توجه شود.

این روزها مباحث مربوط به اقتصاد هنر در فضای مدیریت هنری رونق گرفته و دولت بر روی این مفاهیم اصرار زیادی دارد. به نظر شما در حوزه هنر  گچساران چنین پدیده‌ای چه تاثیرهایی می تواند داشته باشد؟

آنچه به عنوان اقتصاد هنر در جامعه مطرح و سپس به آن پرداخته و تا حدودی اجرا شد، فقط به طیف خاصی اختصاص دارد و هنرمندان بومی و محلی در انزوا در حال از بین رفتن هستند.

متاسفانه یک شب تصمیمی گرفتند و صبح آن شب آن را اعمال کردند اما اصلا به این فکر نکردند که این اقتصاد هنر فقط طیف خاصی را در بر می گیرد و شامل یک سری افراد خاص می‌شود که سهمی از هنر در این مملکت دارند و دیگران هیچ سهمی از هیچ منابعی ندارند.

برگزاری جشنواره‌های مختلف بعد از انقلاب می‌توانست به هنر گچساران کمک قابل توجهی کند و منبع درآمدی برای اهالی آن باشد اما نشد و در واقعیت این امر محقق نشد.

با وجود فضایی که هم اکنون بر جامعه هنر گچساران حاکم است مسئولان حتی فرصت برگزاری یک نمایش ساده را هم از خود گرفته‌اند و فقط یک عده خاص دارند از این عرصه درآمدزایی می‌کنند و سرمایه‌ای که از این راه به دست می‌آید، به دست عده‌ای خاص می‌رسد و بین اهالی آن پخش نمی‌شود یعنی درآمد هنر نواحی به هنرمندان همین عرصه باز نمی‌گردد.

ضریب پوشش تامین اجتماعی در کشور 6درصد رشد داشته است
دنبال کنید

حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی لازمه بقای  هنر در گچساران است چرا که یک هنرمند بومی چگونه می‌تواند برای خود و هنرش حمایت‌ کننده مالی پیدا کند؟ او که قدرت اسپانسر گرفتن ندارد! اینها باید بیایند.

متاسفانه موارد اسفبارتری هم وجود دارند…

این‌ها همه درد است. به‌ نظرتان درمان چیست؟ چگونه امکان دارد وضعیت هنر در منطقه گچساران بهبود یابد؟

این درد ها به کنار …. درد دیگری درحال رشد است و آن اینکه هنر را به هنرمندانی نسبت و آنان را بال و پر می دهند که فقط از هنر الفبای آن را می دانند و بس ….

جایگاه ها در فرهنگ را نباید از بین ببرید و نباید بگذارید جایگاه هنر لگدمال شود که اگر این اتفاق بیفتد باید فاتحه خیلی چیزها را خواند و باید درب خیلی از ادارات انقلابی را تخته کنید …. لطفا نگذارید دشمن و عوامل نفوذی آن در این عرصه دست به خیانت های غیرقابل جبران بزند.

امروزه به نام هنر و هنرمندان برتر خیلی کارها می کنند لطفا جلوی بدعت های ناهنجار را بگیرید…..

نماینده ، مدیران هنری و هنرمندان صاحب نام و فرماندار و بسیج و مردم … اگر جلوی این اتفاق ها گرفته نشود دیگر فرهنگی هم برای گچساران باقی نخواهد ماند…

می گوییم کار نیست….

می گوییم پول نیست…

می گوییم…………………

فردا هم نگذارید عده ای بگویند فرهنگ هم نیست!!!!!

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi