شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار روسای گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با یکدیگر

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ، روابط میان دو کشور را رو به رشد و دوستانه خواند و اظهار داشت: « مجالس ایران و گرجستان بر توسعه و گسترش مراودات در عرصه های مختلف و بر رفع موانع با گفتگوی و رایزنی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47533
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ، روابط میان دو کشور را رو به رشد و دوستانه خواند و اظهار داشت: « مجالس ایران و گرجستان بر توسعه و گسترش مراودات در عرصه های مختلف و بر رفع موانع با گفتگوی و رایزنی های مستمر تأکید دارند ».

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با اشاره به منافع و دغدغه های مشترک بین دو کشور، تصریح کرد: «وجود منافع و دغدغه های مشترک بین دو کشور، زمینه همکاریهای مشترک در بخشهای مختلف سیاسی، بازرگانی و اقتصادی را فراهم کرده است».

وی با بیان برخی موانع بین دو کشور تاکید کرد:«فشار کشورهای دیگر در مسیر ارتباطات ایران و گرجستان  قابل پذیرش  نیست و این مداخلات استقلال گرجستان را  در روابط و مناسبات با کشورهای مختلف زیر سوال خواهد برد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «نباید اجازه داد هیچ عاملی خارجی، باعث ایجاد تردید در دوستی و تعمیق روابط دو کشور گردد».

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه از گروههای دوستی پارلمانی دو کشور به عنوان ابزاری مهم برای تسهیل و  رشد و افزایش سطح روابط نام برد و بر  تداوم رفت و آمدهای پارلمانی تاکید کرد.

علیرضابیگی در پایان با ابراز خرسندی و تشکر از دعوت گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران گرجستان افزود« تقویت روابط پارلمانی عامل مهمی در ارتقا سطح  مناسبات میان دو کشور است و نمایندگان مجالس نقش تأثیرگذاری در پیشبرد اهداف و مراودات فیمابین ایفا می کنند»

اختصاص 120 میلیارد تومان به محورهای ارتباطی گچساران
دنبال کنید

در ادامه این دیدار شالوا کیکناولیدزه، رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان_ ایران مجلس, روابط کشورش را با جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب توصیف کرد و گفت: گرجستان، جمهوری اسلامی ایران را دوستی خوب و قدرتمندی در منطقه می داند و بر گسترش روابط و همکاریهای خود با ایران اهمیت فراوانی  قایل است.

وی در ادامه درخصوص مشکلات مطروحه نیز گفت:«مشکلات موجود که دغدغه شهروندان، دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را در پی داشته، با تلاش نهادهای مختلف گرجستانی و رایزنی با مقامات ایرانی در حال حل و فصل است».

لازم به ذکر است که در این دیدار، قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس ، یعقوب شیویاری، سعید باستانی، علی کاظمی باباحیدری و محمدرضا ملکشاهی راد نمایندگان مردم میانه، تربت جام، اردل وفارسان و خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان  حضور داشته و‌ در سخنانی نقطه نظرات خود را بیان کردند.

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸

دیدار روسای گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با یکدیگر احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان که در رأس هیأتی از اعضا این گروه دوستی پارلمانی در تفلیس بسر میبرد با شالوا کیکنا ولیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران دیدار و گفتگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201903105593851975.jpg دیدار,روسای,گروه,های,دوستی,پارلمانی,جمهوری,اسلامی,ایران,و,گرجستان,با,یکدیگر Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi