جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عبور از تحریم ها نیازمند توجه بیشتر به مرزها است

به گزارش خبرنگار کرونا، حشمت الله فلاحت پیشه روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای کارمند استان کردستان اظهار داشت: در این راستا می توان از ظرفیت مرزها به عنوان یکی از رکن های اساسی مقابله با تحریم ها استفاده و آن را تقویت کرد. وی با اشاره به اینکه بعد از ۲۸ سال حق مناطق جنگی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46819
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

کرونا :

عبور از تحریم ها نیازمند توجه بیشتر به مرزها است

به گزارش خبرنگار کرونا، حشمت الله فلاحت پیشه روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای کارمند استان کردستان اظهار داشت: در این راستا می توان از ظرفیت مرزها به عنوان یکی از رکن های اساسی مقابله با تحریم ها استفاده و آن را تقویت کرد.
وی با اشاره به اینکه بعد از ۲۸ سال حق مناطق جنگی به رسمیت شناخته شده و در قالب قانون آورده شده است، افزود: اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم نباید گرفتار طمع های اقتصادی و سیاسی شویم و با رعایت این مهم، می توان در برابر تحریم ها ایستادگی کرد و در جنگ اقتصادی پیروز شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ای دیگر دولت موظف شده ۱۰ درصد بیشتر از سایر استان ها در پنج استان جنگ زده برای توسعه هزینه کند ، تاکید کرد: پس از خروج آمریکا از برجام با وجود بروز برخی مشکلات در جامعه، صادرات ایران به برخی از کشورها از جمله عراق افزایش پیدا کرده که این مهم فرصتی برای جامعه در جنگ اقتصادی است.
فلاحت پیشه یادآور شد: با توجه به وجود تحریم ها، باید به بازنگری قوانین اقدام کنیم تا فرصتی برای سو استفاده برخی از افراد از مجاری قانونی به بهانه دور زدن تحریم ها ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: امروز لازم است برای رسیدن به یک جامعه متعالی در کارها در قالب یک مثلث عمل کنیم که شامل عمل در روابط بین المللی با نگاه صلح جویانه، در روابط فردی نگاه قانونمداری و در مناسبات شخصی باید با انصاف عمل کنیم.
وی با اشاره به اهمیت نقد منصفانه در رفع کاستی های جامعه گفت: منتقدان و جامعه باید در برابر ضعف های دولت نگاه فرزندان به زخم های پدر داشته باشند و تیمار گونه برای رفع آنها اقدام کنند.
رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی موفقیت های امروز ایران اسلامی علیه کشورها استکباری در چهل سال گذشته مدیون وحدت و یکپارچگی مردم است.
فلاحت پیشه افزود: بدون شک هر جامعه ای دارای نواقصی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا بر حسب وظیفه نظارتی خود در صدد اقدام برای رفع مشکلات جامعه هستند و این ارتباط آحاد جامعه باید به دنبال عمل به قانون باشند.
وی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر جامعه امروز ایران پیروی دین اسلام به عنوان دین صلح بین بشریت است و به واسطه آن توانسته پرچم صلح را در دست بگیرد اضافه کرد: در این راستا ایران هیچ وقت شروع کننده جنگی نبوده اما در برابر تمامی جنگ های سخت و نرم ایستادگی کرده و در دنیا نیز اگر جنگی صورت گرفته این ایران بود که آن را مدیریت کرده است.
رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمان حاضر علاوه بر تاکید ایران بر صلح، دیپلماسی آن زبان بُرانی در عرصه بین المللی است و با تکیه بر آن برای احقاق تمامی حقوق ملت ایران با پشتیبانی ملت ایستادگی می کند.
فلاحت پیشه افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال فعالیت خود دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف از جمله فناوری، سیاسی، نظامی و علمی داشته که استکبار جهانی به دنبال آن است که برای خنثی کردن هرکدام از این دستاوردها از جمله هسته ای و موشکی روش مذاکره را در پیش بگیرد.
وی گفت: یکی از این مذاکره ها انرژی هسته ای است که با به نتیجه رسیدن آن ۹۴۸ مورد تحریم از یک هزار و ۲۴۸ تحریم اعمال شده برداشته شد اما آمریکا با خروج از این تفاهم نامه به آن خیانت کرده است.
رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت درس گرفتن از شهدا در مدیریت امروز جامعه گفت: باید از کسانی که در اوج مشکلات نظام جمهوری اسلامی با اقتدار ایستادگی کردند درس گرفت چراکه با تکیه بر آنها کشور جمهوری اسلامی به هجدهمین اقتصاد دنیا تبدیل شده است.
فلاحت پیشه افزود: زمانی که جنگ صورت گرفت ۳۷ کشور بر علیه جمهوری اسلامی پشت سر رژیم بعث ایستاده بودند و در همان زمان خلاف قوانین ملی کشور خودشان و بر خلاف کنوانسیون های بین المللی عمل می کرند.
وی گفت: اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ایثارگری شهدا و خانواده های آنان و پشتیبانی مردم ایران، توانستند با استواری در برابر آنان پیروز شوند.
به گزارش کرونا، در این آیین از تمبر اجلاسیه شهدای کارمندان استان کردستان، کتاب های منظومه ملکوت زندگی نامه شهدای مخابرات اثری از مصطفی الله ویسیانی، راه افتخار زندگی نامه شهدای راه و شهرسازی اثری از پیمان رضایی و سبک بالان زندگی نامه شهدای شرکت برق اثری از کوهسار رسولی تبار رونمایی شد.
همچنین ۱۰ نفر از مادران و همسران شهدای کارمند استان کردستان تجلیل شدند.
۳۰۳۴

عبور از تحریم ها نیازمند توجه بیشتر به مرزها است 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi