پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کشتی های چینی آب های ایران را ترک کنند

به گزارش کرونا، سردار علیرضا تنگسیری روز سه شنبه در دیدار با بسیجیان و صیادان شهرستان قشم افزود: صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند. وی ادامه داد: کشتی های ایرانی نیز در محدوده ۱۲ مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق ها و لنچ های ایرانی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46777
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

کرونا :

کشتی های چینی آب های ایران را ترک کنند

به گزارش کرونا، سردار علیرضا تنگسیری روز سه شنبه در دیدار با بسیجیان و صیادان شهرستان قشم افزود: صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.
وی ادامه داد: کشتی های ایرانی نیز در محدوده ۱۲ مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق ها و لنچ های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند.
تنگسیری اظهار داشت: باید قابلیت هایی که کشتی خارجی دارند به کشتی های ایرانی افزود تا بتوانند در دریای عمان به صیادی بپردازند.

**بسیج دریایی تشکیل می شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: بسیج دریایی با هدف فعالیت صیادی و ایجاد امنیت نسبت به فعالیت های غیر قانونی در آب های کشور توسط صیادان بسیجی ایجاد می شود.
وی افزود: ایران حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و بومیان و صیادان برای محافظت از آب های کشور در خط مقدم حضور دارند.
تنگسیری ادامه داد: کوشش می شود از این ظرفیت برای نظارت بر فعالیت های دریایی استفاده شود.
او گفت: صیادان بسیجی از تجهیزات لازم برای برقراری امنیت و مقابله با فعالیت های غیر قانونی مجهز می شوند که خود بتوانند در آن عرصه اقدام کنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حرکت برای حمایت از معیشت صیادان انجام می شود و نباید آن را فعالیتی سیاسی دانست.
وی افزود: این کشور متعلق به مردم است و خود مردم باید امنیت را در آن ایجاد کنند و اجازه ندهند بیگانگان بر آن تسلط پیدا کنند.
تنگسیری با اشاره به حادثه تروریستی مسیر زاهدان – خاش، اظهار داشت: تروریست ها به مذهب و قومیت توجه ندارند و همه را ترور می کنند.
او تاکید کرد: هر کس در مقابل بیگانگان استادگی نکند، در برابر شهیدان و فرزان آینده این خاک و بوم مسوول است.
نزدیک به شش هزار صیاد در شهرستان قشم فعالیت می کنند.
شهرستان قشم استان هرمزگان شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با ک هزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع گستره در آب های خلیج فارس قرار دارد.
۷۵۰۰ /۶۰۴۸

کشتی های چینی آب های ایران را ترک کنند 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi