چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با روسیه

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس APA هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با هیات پارلمانی روسیه در حاشیه نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) دیدار و گفتگو کردند. سیده فاطمه ذوالقدر رئیس گروه APA مجلس شورای اسلامی در این ملاقات با اشاره به اهمیت گفتگوهای پارلمانی دو کشور اظهار داشت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46696
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

کرونا :

دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با روسیه

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس APA هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با هیات پارلمانی روسیه در حاشیه نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) دیدار و گفتگو کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر رئیس گروه APA مجلس شورای اسلامی در این ملاقات با اشاره به اهمیت گفتگوهای پارلمانی دو کشور اظهار داشت: تاکید بیشتر ما بر تقویت روابط سیاسی است و امیدواریم در مبارزه با تروریسم بتوانیم همکاری های گسترده تری با هم داشته باشیم.

وی در رابطه با مسائل اقتصادی نیز افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران امیدواریم همکاری ها مستحکم تر شود.

دیدار هیات پارلمانی ایران با هیات پارلمانی روسیه

محسن کوهکن ریزی نیز در این دیدار، با اشاره به علاقمندی و عمق روابط استراتژیک دو کشور تاکید کرد: هر دو کشور به یک باور مشترک رسیده اند که آمریکا و غربی ها قابل اعتماد نیستند.

هاجر چنارانی از اعضای هیات پارلمانی از مقامات روسیه بخاطر اهتمام به گسترش همکاری های اقتصادی تشکر کرد و گفت: ایران همیشه جزء کشورهایی بوده که با تروریست مبارزه کرده، ولی امروز تروریستی که توسط آمریکا و عربستان تغذیه می‌شود در ایران باعث شهید شدن هموطنان ما می‌شود.

رئیس APA پارلمان روسیه بیان کرد: همانگونه که روابط دوستی بین ایران و روسیه عمیق تر شده، ما هم باید در چارچوب مجمع پارلمانی آسیایی (APA) و سایر مجامع بین المللی همکاری های نزدیکتری داشته باشیم. روسیه در شرایط تحریم توانست کالاهای مورد نیاز خود را تولید کند . وی ابراز امیدواری کرد ایران نیز همین مسیر را طی کند و تحریم باعث رشد و افزایش تولیدات داخلی شود.

وی همچنین با اشاره به روابط  ایران، چین و روسیه در حوزه های منطقه ای و بین المللی افزود: هدف ما باید این باشد که روابط نزدیکتری را با هم برقرار کنیم، چرا که آمریکا میخواهد ما را از هم جدا کند و با این کار برتری خود را اثبات نماید./

پایان پیام

جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶

دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با روسیه هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با هیات پارلمانی روسیه در حاشیه نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) دیدار و گفتگو کردند. http://cdn.icana.ir/d/019/201902104246116834.jpg دیدار,هیات,پارلمانی,جمهوری,اسلامی,ایران,با,روسیه Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi