جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایران خواستار توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه بویژه مناسبات پارلمانی دو کشور است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر امروز (شنبه، ۶ بهمن ماه) با عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر دیدار و گفت و گو کرد.     مسعود گودرزی در ابتدای این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46590
تاریخ انتشار : شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

کرونا :

ایران خواستار توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه بویژه مناسبات پارلمانی  دو کشور است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر امروز (شنبه، ۶ بهمن ماه) با عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر دیدار و گفت و گو کرد.

 

دیدار مسعود گودرزی با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان الجزایر

 

مسعود گودرزی در ابتدای این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی، دینی و سیاسی دو کشور و یادآوری جنبه‌های مشترک دو انقلاب ایران و الجزایر گفت: انقلاب الجزایر الهام‌بخش بسیاری از انقلاب‌ها در سراسر جهان است و مردم ایران نیز همواره از انقلاب الجزایر به نیکی یاد می‌کنند.

وی افزود: مجلس تبلور نظام مردم‌سالاری در کشور بوده و امیدوارم سفر جنابعالی و هیات همراه زمینه ساز توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه بویژه مناسبات پارلمانی  دو کشور در سطوح مختلف باشد.

 

دیدار مسعود گودرزی با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان الجزایر

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در ادامه این دیدار گفت: با توجه به نزدیکی دیدگاههای ایران و الجزایر در بسیاری از مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و همچنین سابقه روابط و جایگاه مهم دو کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ضروری است برای هماهنگی و اتخاذ مواضع، تماس‌ها و رایزنی‌ها افزایش یابد و دو کشور از نقطه‌نظرات یکدیگر دائماً مطلع شوند.

عبدالحمید سی عفیف، نیز در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی و استقبال صمیمانه از ایشان و هیات همراه، حضور هیات پارلمانی الجزایر در مجلس شورای اسلامی را نشانگر اهمیت مناسبات پارلمانی در تقویت روابط دوستانه دو کشور دانست و گفت: بر فعال سازی و اجرای تفاهمنامه‌های فی‌مابین به منظور تقویت همکاری‌های مجالس در حوزه های مختلف پارلمانی و بهره‌مندی از تجارب یکدیگر در زمینه قانونگذاری تاکید داریم. وی افزود: مواضع دو کشور در خصوص تحولات جهانی به یکدیگر بسیار نزدیک است و الجزایر در حوزه پارلمانی و سیاسی از تمام توان خود برای ادامه این همکاری‌ها در مجامع بین المللی استفاده می‌نماید.

 

دیدار مسعود گودرزی با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان الجزایر

 

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر در پایان گفت: با توجه به فراهم بودن تمامی زیر ساخت ها و اراده سیاسی مقامات دو کشور برای توسعه روابط دوستانه ما نیز به عنوان نمایندگان مجالس باید از دیپلماسی پارلمانی جهت تقویت و ارتقاء سطح همکاریها در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی نیز استفاده کنیم تا این روابط به سطح مطلوب دو طرف برسد./

پایان پیام 

 

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۸

ایران خواستار توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه بویژه مناسبات پارلمانی دو کشور است مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر با عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر دیدار و گفت و گو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201901104018581893.jpg ایران,خواستار,توسعه,و,گسترش,همکاری‌های,دوجانبه,بویژه,مناسبات,پارلمانی,,دو,کشور,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi