شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مداخله آشکار آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، تهدید صلح و امنیت جهانی است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا گفت: « توسعه همه جانبه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأیید مسئولان ونزوئلا بوده است». وی با توجه به مداخلات آمریکا در امور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46560
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

کرونا :

مداخله آشکار آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، تهدید صلح و امنیت جهانی است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا گفت: « توسعه همه جانبه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأیید مسئولان ونزوئلا بوده است». وی با توجه به مداخلات آمریکا در امور داخلی کشورش افزود: «آمریکا با تحریک گروه های معارض، سعی در تسلط بر منابع نفتی و ذخایر ونزوئلا را دارد».

سفیر نزوئلا گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مورد علاقه را عالم موثری در تعمیق و تقویت مناسبات دو کشور بیان کرد و خواهان افزایش رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور در مسائل دو جانبه، منطقه ای و جهانی شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل نیز مناسبات دو کشور را نزدیک و صمیمانه و دخالت های آمریکا در کشورهای دیگر را تهدیدی بر صلح و ثبات جهانی دانست. وی همچنین افزود: « تحولات ونزوئلا را با دقت رصد می کنیم و از ناآرامی هایی که طی ماه های گذشته و خصوصا از ابتدای سال جاری در کشور شما رخ داده متأسفیم».

امیرعبداللهیان با اشاره به دخالتهای آمریکا در دیگر کشورها اظهار داشت: « متأسفانه مداخله مستقیم در امور داخلی سایل کشورها به یک راهبرد در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و اگر عوامل واشنگتن در بسیاری از موارد بطور پنهان مداخله می کردند این بار دست دخالت امریکا در ونزوئلا به وضوح قابل مشاهده است». وی در ادامه تصریح کرد : « از هر ابتکاری در جهت تثبیت جایگاه دولت قانونی ونزوئلا و کمک به حل وفصل مسالمت آمیز این اختلافات از طریق گفتگوی فراگیر میان طرفهای داخلی در ونزوئلا استقبال می­کنیم».

جهانگیری:‌ هیچ دستگاه دولتی حق خرید کالای خارجی با بودجه دولتی را ندارد
دنبال کنید

وی تقویت گفتگوهای داخلی و راهکارهای سیاسی را مسیر گذر از بحران کنونی ونزوئلا دانست و اظهار داشت: « حل و فصل اختلافات بین دولت ونزوئلا و گروه های معارض از طریق گفتگو داخلی و راهکار سیاسی قابل حصول است».

پایان پیام/

 

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۵

مداخله آشکار آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، تهدید صلح و امنیت جهانی است کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201901107002753298.jpg مداخله,آشکار,آمریکا,در,امور,داخلی,ونزوئلا،,تهدید,صلح,و,امنیت,جهانی,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi