پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مشروع بودن تحریم‌های سال‌های گذشته / مواضع متناقض حسن روحانی

جملات عباس عبدی درباره مشروع بودن تحریم‌های سال‌های گذشته، فارغ از ماله‌کشی بر مواضع متناقض حسن روحانی می‌تواند دلیل خوبی برای اثبات این ادعا باشد که اصلاح‌طلبان و غرب‌ گرایان بیش از این‌ که طرفدار ملت خود باشند، حامی غربی‌ها و پشتوانه محکمی برای قوانین بین‌ المللی‌ اند. حتی اگر همان قوانین به قول خودشان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 45697
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

کرونا :

مشروع بودن تحریم‌های سال‌های گذشته / مواضع متناقض حسن روحانی

جملات عباس عبدی درباره مشروع بودن تحریم‌های سال‌های گذشته، فارغ از ماله‌کشی بر مواضع متناقض حسن روحانی می‌تواند دلیل خوبی برای اثبات این ادعا باشد که اصلاح‌طلبان و غرب‌ گرایان بیش از این‌ که طرفدار ملت خود باشند، حامی غربی‌ها و پشتوانه محکمی برای قوانین بین‌ المللی‌ اند. حتی اگر همان قوانین به قول خودشان استخوان مردمشان را له کرده باشد.

 هرچه از شکست ایده برجام و به دربسته خوردن خوش‌بینی افراطی به قوانین بین المللی می‌گذرد، بیشتر شاهد بیان سخنان عجیب و غریب از طرف غرب گرایان در داخل هستیم. در این میان یکی از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب حامی دولت در گفتگویی مدعی شده تحریم‌ها پیش از ریاست جمهوری روحانی مشروع بوده‌اند و تنها امروز می‌توان تحریم‌ها را نامشروع خواند.

به گزارش گچساران نیوز  «عباس عبدی» ۲۲ آبان ۱۳۹۷ در مصاحبه‌ای که با روزنامه بهار انجام داده سخنان حیرت انگیزی را به زبان می‌آورد. او در پاسخ به این سؤال که «آقای روحانی گفته است ما این بار با افتخار این تحریم‌ها را دور می‌زنیم. آیا این جمله تلویحاً به این معنا نیست که قبلاً حق نداشتیم تحریم‌ها را دور بزنیم؟ به نظرتان بیان چنین جمله‌ای از سوی رئیس جمهور ایران سنجیده بود؟» گفته بود:

«من فکر نمی‌کنم این جمله ایراد داشته باشد. چون تحریم‌های قبلی حداقل به لحاظ عرف بین المللی از نوعی مشروعیت برخوردار بود…وقتی شما امری را که حداقل از نظر بین المللی مشروع است، دور می‌زنید، این کار را با افتخار اعلام نخواهید کرد. ممکن است یواشکی و دزدکی این کار را انجام بدهید. ولی تحریم‌های کنونی مطلقاً مشروع نیست. کسی در آمریکا به قدرت رسیده که تقریباً همه کشورهای دنیا با او مسأله دارند…بنابراین دور زدن این تحریم‌ها می‌تواند افتخارآمیز و مایه سربلندی باشد. به نظرم به آن جمله آقای روحانی ایرادی نمی‌توان گرفت»

مراسم عرفه و عید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود/سوگواری محرم حتماً و جلوگیری از  شیوع بیماری هم قطعاً
دنبال کنید

عباس عبدی با معیار قرار دادن قوانین بین المللی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا برای از پا در آوردن ایران را مشروع می‌خواند. او در ادامه تنها تحریم‌های دوران روحانی را نامشروع می‌داند، تحریم‌هایی که اکثرا از دوران قبل از ریاست جمهوری روحانی اعمال شده‌اند و روحانی نیز بر خلاف شعارهای انتخاباتی‌اش هرگز نتوانست سایه آن تحریم‌ها را از سر کشور بردارد.

این قبیله گرایی و سیاسی‌ کاری اصلاح‌طلبان در صورتی است که با مرور مواضع حسن روحانی در سال ۹۲ می‌توان به تناقض‌ گویی امروز اصلاح‌طلبان و روحانی پی برد. روحانی پنجشنبه ۸ اسفند ۹۲ در دیدار منتخبان استان هرمزگان در سخنانی گفته بود:

«اگر علم‌آموزی در دانشگاهها با اخلاق همراه نباشد٬ فسادهای بزرگی خواهد آفرید چنانکه می‌ بینیم عده‌ای به بهانه دور زدن تحریم‌ها چطور منافع ملی را دور زدند و پول ملت را به تاراج بردند و خدا کند همه کمک کنند تا این پول به بیت‌ المال بازگردد. متأسفانه بدون آن‌ که رعایت ملاحظات در واگذاری مرحله به مرحله فروش نفت صورت بگیرد به بهانه دور زدن تحریم‌ها محموله‌های متعدد نفت به برخی افراد سپرده شد تا به فروش برسانند و البته همه پولی که در این میان به بیت‌ المال بازنگشته پول نفت نیست و بخشی از آن پول‌هایی است که به اینها داده شده تا مثلا بدهی‌های کشور را در جاهای مختلف پرداخت کنند.»

حسن روحانی ۲۶ اسفند ۹۲ نیز در دیدار مجمع نمایندگان استان یزد در سخنانی گفته بود:

«عده‌ای مدعی بودند که می‌توانند تحریم‌ها را دور زده و آثار تحریم را از بین ببرند اما آن‌ها در عمل ملت و منافع ملی را دور زدند به طوری که امروز پس گرفتن حقوق مردم از این افراد به یک معضل تبدیل شده است.»

سرقینی سرپرست وزارت صمت شد
دنبال کنید

بنابراین سال ۹۲ دور زدن تحریم برای روحانی حکم دور زدن منافع ملی را داشت؛ اما امروز او با افتخار اعلام می‌کند که به دنبال دور زدن تحریم‌هاست و در همین راستا اصلاح‌طلبانی چون عبدی نیز به ماله کشی و تئو ریزه کردن دور زدن تحریم‌ها مشغول می‌شوند. آن‌ها برای هموار  کردن راه روحانی و ماله‌کشی از سخنان متناقض او حتی تحریم‌های ظالمانه جامعه بین المللی علیه ایران را مشروع می‌خوانند. تحریم‌هایی که به قول معاون اول رییس جمهور، اسحاق ۴ دست دولت را برای ورود داروی مورد نیاز کودکان بسته بود.

با همه‌ی این اوصاف جملات عباس عبدی درباره مشروع بودن تحریم‌های سال‌های گذشته، فارغ از ماله‌کشی بر مواضع متناقض حسن روحانی می‌تواند دلیل خوبی برای اثبات این ادعا باشد که اصلاح‌طلبان و غرب‌ گرایان بیش از این‌ که طرفدار ملت خود باشند، حامی غربی‌ها و پشتوانه محکمی برای قوانین بین‌ المللی‌ اند. حتی اگر همان قوانین به قول خودشان استخوان مردمشان را له کرده باشد.

نویسنده : زواره کائیدی | منبع خبر : رجا نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi