جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امام جمعه باشت در گفتگویی با خبرنگار موکب طریق الکربلا گچساران / در این مراسم همه صنف ها دخیل هستند

عبودی امام جمعه شهرستان باشت در بازدیدی که از موکب طریق الکربلا گچساران داشت به خبرنگار ما گفت:  اولاً تسلیت عرض می کنم اربعین سالار شهیدان و روز اربعین حسینی را به ملت مسلمان و امیدوارم هر زحمتی را که هر عزیزی در این نقطه خاکی انجام میده مورد قبول درگاه حق تعالی قرار بگیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 45433
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

کرونا :

امام جمعه باشت در گفتگویی با خبرنگار موکب طریق الکربلا گچساران / در این مراسم همه صنف ها دخیل هستند

عبودی امام جمعه شهرستان باشت در بازدیدی که از موکب طریق الکربلا گچساران داشت به خبرنگار ما گفت:  اولاً تسلیت عرض می کنم اربعین سالار شهیدان و روز اربعین حسینی را به ملت مسلمان و امیدوارم هر زحمتی را که هر عزیزی در این نقطه خاکی انجام میده مورد قبول درگاه حق تعالی قرار بگیرد.

وی افزود : واقعیت اینه که اربعین حسینی بر اساس واقعیت بوده از قدیم هم بوده است ولی الان خیلی فراگیرتر شده است و گسترش پیدا کرده و به نظرم میاد که داره همه جا رو میگیرد.

امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به اربعین حسینی گفت: این حماسه ی زنده ای است که امسال توانسته با اوضاعی که کسانی مخالف دین بودند ایجاد کرده‌اند که فکر می کنند شاید بتوانند بین ملت ایران و عراق اختلاف  ایجاد کنند را به حمدلله اربعین امسال همه این توطعه را خنسی کرد و وحدت را نشان داد ، دیدید که ملت ایران و عراق در کنار هم پرچم ها را بالا بردند و خیلی حرکت خوب و زیبایی بود .

عبودی افزود : از طرفی حرکت اربعین همه را مشغول کرده است شما اگر دقت بکنید چه از مرکب ها شروع بکنیم و عزیزانی که رفتند و در راهپیمایی شرکت کردند همه به یک نحوی سعی شان در این حرکت بسیار ارزشمند است .

وی بیان داشت : به نظرم میاد که مهمترین نکته از خود زدن همین موکب ها است شما می‌بینید و هر سال هم داره گسترش پیدا میکنه هر عزیزی در موکب ها به نحوی مشغول است مثل کار حضرت عالی که به کار رسانه ای در موکب با مسئولیت دارید فعالیت می کنید و بالاخره دارید گزارش می دید و تبلیغ میکنید و دیگرانی که در نقطه‌ای دیگر این موکب مشغولند.

غلامرضا تاجگردون به حوادث خونین در مناطق نفت و گاز گچساران واکنش نشان داد
دنبال کنید

امام جمعه شهرستان باشت بیان کرد : نکته بعدی که می‌توان گفت دقت کردن در بحث موکب هاست که اخلاص رو حتما داشته باشیم و خدای ناکرده وارد رقابت نشویم ضمن اینکه آن یک آفت می دونم برای موکب ها  و اگر عزیزی در جایی موکب زده است همه استقبال کنیم، کمک کنیم ،چون همگی در یک مسیر داریم حرکت می کنیم و معتقد هستم که موکب ها باید همدیگر را تقویت کنند.

نکته دیگر اینکه خدا را شکر که در این مراسم همه صنف ها دخیل هستند و اگه نگاه بکنیم از آن کسی که کفش زائران را واکس میزند، رسانه و خانم هایی که می آیند و آشپزی می کنند.

امام جمعه باشت در گفتگویی با خبرنگار موکب طریق الکربلا گچساران / در این مراسم همه صنف ها دخیل هستند 1

امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به موکب های باشت گفت : دیشب من یک سرکشی از موکب های شهرستان باشت داشته‌ام و بالاخره یکی آشپزی میکنه، یکی اقلام را تهیه میکنه، یکی چادر را راه می اندازد و حتی می‌بینید که تعمیرگاه سیار هم در این موکب ها وجود دارد و بنابراین می خواهم بگویم که هر صنفی در اینجا دخیل و شریک است. و خدا را شکر که راهپیمایی اربعین دیگر همگانی شده است در کل مطلب این است که بر اساس روایات شک نداشته باشید زمینه سازی برای ظهور امام زمان علیه السلام است.

عبودی افزود: امام فرموده از من حسین جدا نیست و خودش را به او معرفی میکنه و این لازمه اش اینه که همه دنیا امام حسین را شناخته باشند تا امام خودش را به امام حسین معرفی بکند و این اربعین است که این قدرت را دارد به همه دنیا معرفی بکند و حتی به کسانی که مسلمان هم نیستند و مسیحی هستند.

شناسایی توانایی بانوان و برنامه ریزی برای نقش آفرینی این توانایی ها امری ضروریست.
دنبال کنید

عبودی امام جمعه شهرستان باشت بیان داشت: جالب بود در اهل سنت هم میدیدم این وهابی ها که یک فرقه جدا هستند  موکب هم راه انداخته اند و بنابر این دارند امام حسین رو معرفی می کنم به دنیا و ما امید داریم که انشالله به همین زودی ها به ظهور امام زمان نزدیک بشویم.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi