پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

عبودی امام جمعه باشت:این  زائران به عشق امام رضا (ع)سفر کردند

 در حاشیه این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی فر  با عرض تسلیت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده‌های درگذشتگان زائران امام هشتم اظهار کرد: این  زائران به عشق امام رضا (ع)سفر کردند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41991
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

کرونا :

عبودی امام جمعه باشت:این  زائران به عشق امام رضا (ع)سفر کردند

مراسم یادبود جانباختگان تصادف زائران حرم رضوی پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله ملک حسینی، سردار بوعلی، سردار شهابی، نماینده مردم گچساران و باشت، امام جمعه شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، فرماندار و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی و با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد.

 در حاشیه این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی فر  با عرض تسلیت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده‌های درگذشتگان زائران امام هشتم اظهار کرد: این  زائران به عشق امام رضا (ع)سفر کردند.

  وی با اشاره به روایات واحادیث در خصوص ثواب زیارت امام رضا (ع) تصریح کرد: نقل شده است ثواب هزار حج را برای کسی که امام رضا (ع) را زیارت می‌کند نوشته می‌شود.

 عبودی فر اذعان کرد: این فرد باید امام را بشناسد و بداند امام رضا در درگاه الهی از چه جایگاهی بر خوردار است.

 امام جمعه باشت ابراز کرد: راه پی بردن به این حدیث توجه به معنای حج است و باید مسئله حج را تشریح کنیم و در ادامه می‌توانیم به معنای این حدیث پی ببریم.

 سخنران این مراسم عنوان کرد: باید توجه کرد که چه سری در احرام پوشیدن و لبیک گفتنو سر اعمال حج است.

 عبودی فر ادامه داد: حج یک سفر کاملی است که انسان آغاز کرده است چرا که می‌خواهد به خدا برسد و باید تعلقات دنیایی را کنار بگذارد و در این سفر همه توجهات فقط به معبود باشد.

 وی افزود: امام صادق (ع) در حدیثی فرموده‌اند، زائر بیت الحرام در اولین نگاهی به خانه خدا بیندازد خداوند گناهان او را می‌بخشد و این ویژگی سفر حج است.

به مناسبت روز پرستار صورت گرفت :بازدید فرماندار از بیمارستان صنعت نفت /تصاویر
دنبال کنید

 امام جمعه باشت عنوان کرد: می‌گوییم زیارت امام رضا (ع) چنین ثوابی دارد اما معنای این مطلب این است که زیارت امام رضا (ع) دارای چنین ظرفیت عظیمی است.

 عبودی فر خاطرنشان کرد: لذا اگر شیعیان و مخصوصا ما ایرانیان به صورت ویژه به حرمین و صحن و سراها اهمیت می‌دهیم چون می‌دانیم همین صحن و سراها می‌تواند صراط مستقیم را به ما نشان بدهد.

 وی  با بیان اینکه باید حق امام را بدانیم وامام شناس باشیم، گفت:  تردید نداشته باشیم که راه ورود به صرا ط مستقیم انبیای الهی هستند و امام رضا (ع) در حدیث معروفش همین را فرموده‌‌اند.

 عبودی خاطرنشان کرد: بهترین پناهگاه در این دنیا فقط اهل بیت(ع) هستند.

 به گزارش فارس، کاروان زائران گچسارانی که  در روز ۲۲ بهمن ماه  در قالب کاروان  مهر رمضان که از سوی سپاه پاسداران و بسیج برای خانواده‌های کم درآمد و مستضعف  برای زیارت اولی‌ها در نظر گرفته شده عازم مشهد مقدس شد.

گفتنی است،  این کاروان که حامل ۴۵ زائر اولی  متشکل از ۴۲خانم و ۳ آقای بالای چهل سال سن داشتند در بامداد روز ۲۳ بهمن  راس ساعت  ۲ و ۳۴ دقیقه در کیلومتر ۶ دیهوک -فردوس واژگون شد.

 در ادامه این گزارش، در این حادثه ناگوار  و واژگونی اتوبوس  در جاده دیهوک – فردوس ۹ نفر کشته و ۳۶ نفر مصدوم شدندکه در روز گذشته  چهار نفر از این کشته شدگان در بهشت زهرای دوگنبدان، ۲ نفر در روستای سربیشه و سه نفر دیگر در روستاهای دیل، بابا کلان، امامزاده جعفر گچساران خاکسپاری شدند.

براساس این گزارش، شاه بی بی جلالی، شاه بی بی درودگر اصل، زینب رضایی (لار) و شوکت محمد پور (بیدک) در بهشت زهرای دوگنبدان خاکسپاری شدند.

آمادگی برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در بی بی حکیمه خاتون(س) اعلام کرده‌ایم
دنبال کنید

همچنین ماه بانو بهزادی در روستای بابا کلان، زری بزرگزاده در روستای دیل ، ملکه کرمی در روستای امامزاده جعفر و گل جهان افتخاری عمله جواهر هرمزی مقدم در روستای سربیشه خاکسپاری شدند.

لازم به ذکر است ، در روز گذشته تعداد ۳۳ مصدوم این حادثه با همکاری سازمان اورژانس کشور و سازمان هوا و فضا سپاه این حادثه دیدگان با هواپیمای اختصاصی از فرودگاه بیرجند به گچساران منتقل شدند که از این تعداد ۱۷ نفر ترخیص و ۱۶ نفر دیگر برای ادامه درمان به بیمارستاهای شهید رجایی و بیمارستان بعث نفت منتقل شدند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi