چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعامل پارلمانی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه روابط دو کشور است

میرزاده در دیدار با معاون مجلس سنای شیلی: تعامل پارلمانی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه روابط دو کشور است سرویس بین الملل رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و شیلی گفت: تعامل پارلمانی و همکاری و ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات فی‌مابین است. به گزارش خبرگزاری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36080
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

کرونا :

تعامل پارلمانی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه روابط دو کشور است
میرزاده در دیدار با معاون مجلس سنای شیلی:

تعامل پارلمانی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه روابط دو کشور است

سرویس بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و شیلی گفت: تعامل پارلمانی و همکاری و ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات فی‌مابین است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سید حمایت میرزاده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و شیلی در دیدار با سناتور گیدور جیراردی معاون مجلس سنای شیلی دیدار و گفت‌گو کرد.

میرزاده در ابتدای این دیدار با اشاره به همکاری پارلمانی میان دو کشور گفت: تعاملات پارلمانی و ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات است.

وی در همین راستا افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و شیلی در مجلس شورای اسلامی نشان از آمادگی ایران جهت ارتقاء سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و روابط پارلمانی فی‌مابین دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تفاهم و توافق دو کشور بر گسترش روابط پارلمانی و مواضع مشترک در موضوعات پارلمانی و اقتصادی، تصریح کرد: رایزنی و گفت‌وگوهای مستمر میان مقامات ایران و شیلی برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی و تجاری منجر به گسترش تعاملات دو کشور می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و شیلی، حضور و انتصاب سفیر شیلی در تهران را مقدمه فعالیت‌های مشترک اقتصادی دو کشور دانست و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و معادن در راستای منافع دو ملت را مهم ارزیابی کرد و افزود: بسترهای فراوانی در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی در ایران و شیلی وجود دارد که باید با رفع موانع موجود و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری‌های مشترک اقدام کرد.

ضمن پایبندی به قوانین بین‌المللی و تعامل با جهان درصددیم بر دستاوردهای هسته‌ای بیفزایم
دنبال کنید

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور هیأت شیلیایی و رئیس گروه دوستی این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران، گفت: عزم و اراده مقامات جمهوری اسلامی ایران و شیلی در جهت توسعه و گسترش مراودات دوستانه، اقتصادی و تجاری می‌باشد.

معاون مجلس سنای شیلی: ارتقاء سطح مراودات تجاری میان شیلی و ایران موجب استفاده بهینه از ظرفیت های موجود می‌شود

در ادامه این دیدار سناتور گیدور جیراردی معاون مجلس سنای شیلی گسترش و توسعه روابط میان دو کشور را با ارتقاء سفیر در ایران پایدار خواند و گفت: شیلی و جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک روابط محکم و پایدارتری خواهند داشت.

معاون مجلس سنای شیلی همچنین افزود: مقامات سیاسی و پارلمانی شیلی بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی تأکید ویژه ای دارند.

سناتور گیدور جیراردی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز ناخرسندی از حجم کم مراودات اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور، تصریح کرد: ارتقاء سطح مراودات تجاری میان شیلی و ایران موجب شناخت بیش از پیش دو ملت از یکدیگر و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود می‌شود.

لازم بذکر است در این دیدار آقایان؛ علی کاظمی باباحیدری، سعید باستانی نماینده تربت حیدریه، علی وقف چی نماینده زنجان و داود محمدی نماینده قزوین، در مجلس شورای اسلامی با بیان نقطه نظرات خود بر توسعه مناسبات با شیلی و رفع موانع اقتصادی، سرمایه گذاری های مشترک، رفت و آمدهای پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کردند./

پایان پیام

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵

دیدار سید حمایت میرزاده با نایب رئیس مجلس شیلی

تعامل پارلمانی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه روابط دو کشور است رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و شیلی گفت: تعامل پارلمانی و همکاری و ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و شیلی پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات فی‌مابین است. http://media.icana.ir//Image/2017/08/201708101650067482_Thum.jpg£دیدار سید حمایت میرزاده با نایب رئیس مجلس شیلی£ تعامل,پارلمانی,ایران,و,شیلی,پشتوانه,محکمی,برای,توسعه,روابط,دو,کشور,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi