پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شماره 92هفته نامه آتیه نومنتشر شد

نود و دومین شماره از «هفته نامه آتیه نو» تنها نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی امروز ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ منتشر شد . داستان جلد این شماره از آتیه نو به بهانه آغاز نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی ، پیشران توسعه ملی » به بررسی دستاوردها و چالش های سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32178
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

کرونا :

شماره 92هفته نامه آتیه نومنتشر شد
نود و دومین شماره از «هفته نامه آتیه نو» تنها نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی امروز ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ منتشر شد .

داستان جلد این شماره از آتیه نو به بهانه آغاز نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی ، پیشران توسعه ملی » به بررسی دستاوردها و چالش های سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی پرداخته است . به گزارش کرونا نیوز این هفته نامه، در دو دهه گذشته صندوق های بازنشستگی به یکی از بازیگران بین المللی تبدیل شده اند که دارایی های آنان در حال افزایش است . آمارها نشان می دهد دارایی تحت مدیریت ۳۰ صندوق بازنشستگی بزرگ جهان حدود ۱۵٫۴ هزار میلیارد دلار است که عهده آنها (۴۲٫۳درصد) در منطقه آمریکای شمالی واقع شده اند. درمیان هفت کشور توسعه یافته، نسبت دارایی های تحت مدیریت صندوق ها به تولید ناخالص ملی در سه کشور سوییس، هلند و استرالیا بیش از صد درصد است.
سرمایه گذاری در صندوق ها و ریسک های کاهنده، تهاتر دارایی با واگذاری به صندوق های بازنشستگی، شناخت بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی های صندوق ها، تغییر استراتزی سرمایه گذاری شستا و تغییرات در صندوق ها از موارد دیگری است که در این مطلب به آنها اشاره شده و مورد تجریه و تحلیل قرار گرفته اند .
انتقاد از ضعف سیستم نظارت بر هزینه های نظام سلامت 
آتیه نو در شماره جدید خود سخنان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نقد کارشناسی نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت را بازتاب داده است. دکتر نوربخش گفته است: با اینکه تامین اجتماعی در اجرای طرح تحول سلامت با تمام قوا به میدان آمده و به گواه آمارها هزینه های این سازمان از زمان شروع طرح تا به امروز تقریباً  2.5 برابر شده، اما در مقابل انتظارات و به عبارتی فشارها بر این سازمان نیز روبه افزایش بوده است .
نوربخش اضافه کرده است: تامین اجتماعی در دو سال و نه ماه گذشته،در مواجه با چنین وضعیت پیچیده ای، از تشدید تنش با وزارت بهداشت که همیشه شاکی بوده جلوگیری کرده و بر نقش خود درموفقیت های نسبی طرح تاکید کرده است .
مشارکت در تامین مالی و اجرای ۵ بسته از ۸ بسته خدمات درمانی، و پوشش ۱۰۰ درصدی رادیو تراپی، تالاسمی و هموفیلی، نظام ارجاع راهگشای مشکلات ساختاری و مالی و بهبود وضعیت پرداخت مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد از دیگر مواردی است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به آنها پرداخته  است .
احصای ۱۷ مولفه کلان و اصلی تامین اجتماعی برای درج در کتب درسی
به گزارش کرونا نیوز آتیه نو،‌ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز از احصای ۱۷ مولفه کلان بیمه و تامین اجتماعی برای درج در کتب درسی خبر  داده است . منصور اعتصامی گفته هیات مولف حداکثر تا ۱۵ اسفند با توجه به موارد مورد توجه محتوای لازم را تولید خواهند کرد.
برگزاری نمایشگاه « صندوق های بازنشستگی ، پیشران توسعه ملی »
جزئیات برگزاری نمایشگاه « صندوق های بازنشستگی، پیشران توسعه ملی » در شماره تازه  آتیه نو مورد توجه قرار گرفته است. این نمایشگاه  از امروز تا تا روز سه شنبه ۲۶ بهمن در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود و مطابق برنامه در روز اول نمایشگاه توسط دکتر ربیعی افتتاح و مورد بازدید عموم قرار می گیرد. در روز پایانی نمایشگاه نیز با حضور رییس جمهور از ۲۳ پروژه شاخص و طرح های آماده بهره برداری هلدینگ های تابعه صندوق های بازنشستگی به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی معرفی و از آنها رونمایی می شود .
تصویری تازه از ظرفیت های صندوق ها
آتیه نو سخنان محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور  را نیز منعکس کرده است. او گفته از آنجا که اشتغال نسبت مستقیمی با تولید و توسعه دارد، همه فعالان اقتصادی کشور به چارچوب هایی برای توسعه بیشتر و سریعتر و در نتیجه اشتغال بیشتر جوانان می اندیشند، بنابراین به نظر می رسد سیاست های موثر صنددق های بازنشستگی به عنوان نهادهای اجتماعی – اقتصادی  در توسعه ملی، باید خروج از اداره بنگاه های کوچک و حرکت به سمت اداره بنگاه های بزرگ باشد .
  توسعه گردشگری با ایده های نو
در گفتگوی آتیه نو با مدیرعامل هلدینگ «رفاه وگردشگری تامین» می خوانیم : تعداد گردشگران خارجی که در ۶ ماهه اول امسال از ایران بازدید کرده اند نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است .در چنین فضایی نقش مجموعه های پیشران در امر توسعه گردشگری افزایش می یابد . شرکت «رفاه وگردشگری تامین» به عنوان بزرگترین  هلدینگ گردشگری کشور با داشتن سرمایه ای برابر با ۷۰ هزار میلیارد ریال اهمیت دو چندان یافته است
مطالب دیگر آتیه نو
دیپلماسی عمومی و سازمان تامین اجتماعی
گسترش تامین اجتماعی رویکرد دولت در مناطق محروم است
اروپایی ها خواستار سرمایه گذاری در هلدینگ ها
ضرورت بازنگری در مدیریت صندوق های بازنشستگی
تضمین پایداری اقتصادی صندوق های بازنشستگی
رونمایی از سامانه هوش تجاری شستا
تبعیض درمانی؛ زیر پاگذاشتن اخلاق پزشکی
اجرای طرح حذف دفترچه تامین اجتماعی در تهران، از نیمه اسفند
شناسایی سالانه ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان
اقتصاد ایران و چالشی بنام بیکاری
پیمودن ۲۰۰ کیلومتر در روز
چرا نمی توانی شغل عاذی داشته باشید؟
ایستاده در برف و کلاک
کارگرانی که چشم به آسمان دارند
لبخندهایی در میانه بحران
مزایای بازنشستگی رئیس جمهورهای آمریکا
تجلی وحدت ملی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
برنده دوئل ها برنده دربی
و . . . . . .

محل اختفای داماد فراری وزیر اسبق لو رفت (+عکس)
دنبال کنید

 

شماره 92هفته نامه آتیه نومنتشر شد

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: تامین اجتماعی کل کشور

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi