جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فرماندارگچساران :با بهره برداری از پتروشیمی گچساران طی سه سال آینده بخشی از مشکلات اشتغال حل خواهدشد

 سرپرست مجتمع پتروشیمی گچساران گفت: عملیات اجرایی ۲مخزن با ظرفیت ۱۷ و ۳۲ هزار متر مکعب برای جمع آوری محصول نهایی پتروشیمی این شهرستان آغاز شد. محسن تاجگردون اعتبار نصب این مخازن را ۵۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: طراحی ساخت و نصب این ۲ مخزن به همت متخصصان داخلی در حال انجام است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30997
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

کرونا :

فرماندارگچساران :با بهره برداری از پتروشیمی گچساران طی سه سال آینده بخشی از مشکلات اشتغال حل خواهدشد
 سرپرست مجتمع پتروشیمی گچساران گفت: عملیات اجرایی ۲مخزن با ظرفیت ۱۷ و ۳۲ هزار متر مکعب برای جمع آوری محصول نهایی پتروشیمی این شهرستان آغاز شد.
محسن تاجگردون اعتبار نصب این مخازن را ۵۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: طراحی ساخت و نصب این ۲ مخزن به همت متخصصان داخلی در حال انجام است و هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
وی با بیان اینکه بخش سویل فرآیندی پتروشیمی به طور کامل انجام گرفته و کار خاک برداری برای نصب برج های خنک کننده، نصب کوره ها و مخازن نیز در دست اجراست گفت: ۵۰ درصد تجهیزات مورد نیاز خریداری و در پتروشیمی مستقر شده است.
فرماندار گچساران  در ادامه با بیان این مطلب که  اقدامات اولیه برای خوراک پتروشیمی، گاز و آب موردنیاز پی گیری و به زودی انجام می شود افزود: با وجود مشکلات تامین اعتبار، طرح پتروشیمی گچساران با پیشرفت خوبی به صورت مستمر در حال پی گیری است.
رحیمی تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است  ومراحل اولیه برای تامین زیرساختهای گاز و آب این طرح صنعتی و اشتغالزا در دست انجام است.
وی با اشاره به مزایای بهره برداری این طرح صنعتی در بحث اقتصادی و توسعه شهرستان ابراز امیدواری کرد ظرف سه سال آینده این طرح به بهره برداری رسیده و با بکارگیری  تعدادی از نیروهای جویای کار بخشی از مشکلات اشتغال نیز حل خواهد شد.
فرماندار گچساران ابراز داشت : راه اندازی این واحد تولیدی بزرگ قادر است علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم، سالانه یک میلیون اتیلن را تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی کند.
 وی بیان کرد: پتروشیمی گچساران در صورت راه اندازی، مواد اولیه کارخانه های پتروشیمی بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون را تأمین خواهد کرد.
 

صاعقه در باغملک جان یک نفر را گرفت
دنبال کنید

 
 

منبع : فرمانداری گچساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi