سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مشکلات روزافزون بازنشستگان در دریافت مطالبات/ صندوق‌های بازنشستگی با مشکلات جدی مواجه هستند

گودرزی تاکید کرد: مشکلات روزافزون بازنشستگان در دریافت مطالبات/ صندوق‌های بازنشستگی با مشکلات جدی مواجه هستند سرویس اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم تغییر نگرش در سیاست های حوزه بازنشستگی تاکید کرد و گفت: در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان، صندوق های بازنشستگی باید از وضعیت بحران خارج شوند. چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27885
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

مشکلات روزافزون بازنشستگان در دریافت مطالبات/ صندوق‌های بازنشستگی با مشکلات جدی مواجه هستند
گودرزی تاکید کرد:

مشکلات روزافزون بازنشستگان در دریافت مطالبات/ صندوق‌های بازنشستگی با مشکلات جدی مواجه هستند

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم تغییر نگرش در سیاست های حوزه بازنشستگی تاکید کرد و گفت: در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان، صندوق های بازنشستگی باید از وضعیت بحران خارج شوند.

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲

مشکلات روزافزون بازنشستگان در دریافت مطالبات/ صندوق‌های بازنشستگی با مشکلات جدی مواجه هستند

عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه بازنشستگان کشور از نظر روحی و رفاهی در امنیت نیستند، درآمد این قشر را جوابگوی هزینه های زندگی آنها ندانست و ادامه داد: بازنشستگان نباید بعد از ۳۰ سال سابقه خدمت در زمان بازنشستگی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده به دنبال یافتن شغل باشند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه از بازنشستگان کشور نباید سلب امنیت اقتصادی شود، تصریح کرد: متاسفانه ساختار اداری کشور دارای ایراداتی است زیرا در دوران جوانی امکانات مناسبی در اختیار کارمند قرار می گیرد اما در زمان بازنشستگی که باید حمایت ها از این قشر افزایش یابد از آنها سلب امنیت اقتصادی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه در جهت بهبود وضعیت بیمه ای، مراقبتی، درمانی و اقتصادی بازنشستگان تاکید کرد و گفت: بازنشستگان باید در برنامه های کلان اقتصادی بیشتر دیده شوند و بهبود وضعیت اقتصادی آنها در قالب پیشنهاداتی در برنامه ششم توسعه دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی بحران زده کشور  اقدام کرد، یادآور شد: وابستگی و اتکای بالای صندوق های بازنشستگی کشوری به دولت باید کاهش و استقلال آنها افزایش یابد و به صورت مستقل از دولت عمل کنند البته باید به نحوی عمل کرد که با تشدید و افزایش نظارت ها تخلفات و سوء استفاده از این صندوق ها کاهش یابد زیرا اگر این روند ادامه یابد در آینده کشور را با تهدید و چالش های جدی مواجه می کند.

اعزام نمایندگان رهبر انقلاب برای تجلیل از جانبازان
دنبال کنید

گودرزی ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه در تمامی دوران ها بی مبالاتی و سوء استفاده هایی را در صندوق های بازنشستگی شاهد بودیم، تصریح کرد: هر چند این سوء استفاده ها همواره با شدت و ضعف همراه بوده اما متاسفانه همچنان شاهد بروز این سوء استفاده ها هستیم از این رو به صورت جدی نیاز است بیش از پیش به وضعیت این صندوق ها توجه و رسیدگی شود تا در پرداخت حقوق بازنشستگان تعللی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، با انتقاد از وضعیت نامناسب بازنشستگان تامین اجتماعی، یادآور شد: باید به صورت ویژه در جهت رفع مشکلات صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی گام برداشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رضایتمندی قشر بازنشسته کشور از حقوق و مزایای پرداختی به آنها باید افزایش یابد، گفت: متاسفانه اکثر بازنشستگان کشور با مشکلات عدیده ای مواجه هستند زیرا علاوه بر تامین هزینه های خود باید دغدغه تامین هزینه تحصیل و ازدواج فرزندان را هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری با مشکلات اقتصادی بیشتری روبرو هستند، افزود: حقوق ۸۰۰ تا یک میلیونی این قشر تناسبی با هزینه های سنگین جامعه را نداشته و پاسخگوی هزینه آنها نیست در حالی که این وضعیت شایسته این گروه از افراد نخواهد بود درحالی که این بازنشستگان سلامتی و جوانی خود را در راه خدمت به کشور صرف کرده اند البته بازنشستگان کشوری هم با مشکلات زیادی روبرو هستند اما برخی از آنها به دلیل پایه حقوق بالا در زمان بازنشستگی مشکل اقتصادی نداشته و به راحتی از پس تامین هزینه های زندگی خود برمی آیند.

در نفوذهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هم به همین نسبت کار انجام می‌شود، نفوذ بومی
دنبال کنید

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی برای رفع مشکلات خود باید وارد چرخه اقتصادی مولد شوند، گفت: برخی معتقد هستند سن بازنشستگی باید افزایش یابد زیرا صندوق ها با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و میزان ورودی و خروجی بیمه شدگان تناسبی با هم ندارد.

وی با انتقاد از اینکه جمعیت کشور به سرعت در حال پیشروی به سمت پیری است، تصریح کرد: اگر فکری برای بحران پیری و سالمندی افراد نشود جامعه با مشکلات عدیده ای مواجه شده و هزینه های تحمیل شده بر کشور مانند صندوق های بازنشستگی چندین برابر می شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، از نبود تناسب میان منابع ورودی و خروجی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی انتقاد کرد و ادامه داد: مشکلات این صندوق به دلیل بی توجهی نسبت به سرمایه گذاری افزایش یافته و موجب شده منابع ورودی این صندوق به صفر رسیده اما خروجی ها سیرصعودی داشته باشد.

وی یادآور شد: تلاش برای رونق تولید داخل، کارخانجات و کارگاه های کشور منجر به تقویت چرخه اقتصاد و در نهایت تقویت و رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه تمامی دولت ها نسبت به  پرداخت مطالبات تامین اجتماعی بی توجهی کرده اند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی دولت باید هر چه سریع تر نسبت به مطالبات تامین اجتماعی اقدام و نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام عاجل و تدابیر ویژه ای بیندیشد زیرا اگر این مطالبات پرداخت شود تحولات ویژه ای در وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی بوجود خواهد آمد./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi