جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سرشت ملت ایران با فرهنگ ملی و معنویت رضوی عجین است /وظیفه دولت تلاش برای تحقق خواسته های عشایر و روستاییان است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست که یکشنبه شب برگزار شد، میلاد امام رضا(ع) را روزی خاص و ویژه برای همه ایرانیان برشمرد و گفت: هنگامی که این عطر توأم با محبت و میهمان‌نوازی عشایر غیور و دلیر می‌شود، اوج نشاط را به همراه دارد و نشان می‌دهد که سرشت ملت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26558
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

کرونا :

سرشت ملت ایران با فرهنگ ملی و معنویت رضوی عجین است /وظیفه دولت تلاش برای تحقق خواسته های عشایر و روستاییان است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست که یکشنبه شب برگزار شد، میلاد امام رضا(ع) را روزی خاص و ویژه برای همه ایرانیان برشمرد و گفت: هنگامی که این عطر توأم با محبت و میهمان‌نوازی عشایر غیور و دلیر می‌شود، اوج نشاط را به همراه دارد و نشان می‌دهد که سرشت ملت ایران با فرهنگ ملی و معنویت رضوی عجین است.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه روستایی زاده ام و زیبایی ها و سختی های روستانشینی را می دانم، گفت: زندگی روستایی، زندگی در دل طبیعت با ویژگی‌های خاص خود است و انسان همواره به دوران زندگی خود در روستا افتخار می‌کند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه زندگی عشایری، صفا و صمیمیت و در هم‌آمیختگی معنوی با طبیعت را به دنبال دارد، اظهار داشت: ما قدردان صفا، پاکی، سلحشوری و ایستادگی و دل باختگی‌شان به اسلام، ایران و خاندان رسالت عشایر و روستاییان هستیم.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: هرگاه مشکلی برای استقلال و عزت کشور پیش آمده عشایر در صف اول و روستائیان حاضر در صحنه بوده‌اند و ایثار و فداکاری آنان برای کشور و تلاش‌شان در راه توحید و استعداد سرشار آنان، باعث شده تا امروز بار بزرگی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر دوش این قشر باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه روستاها سرچشمه استعدادهای ناب است ، خاطر نشان کرد: تلاش و اهتمام دولت از ابتدا بر پایه حمایت از عشایر و روستائیان بوده است و دولت باید برای تحقق خواسته‌های بحق عشایر و روستائیان تلاش خود را مضاعف کند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه هر چه شرایط برای رفاه و توسعه کشور بیشتر می‌شود، دولت گام‌های بهتری را در این مسیر برمی‌دارد، گفت: دولت یازدهم گام‌های خوبی در راستای تحول نظام سلامت در شهرها و روستاهای کشور، بویژه در نقاط محروم برداشته و برای اولین بار بیمه سلامت برای سراسر مردم توسعه یافته است در حالی که بیمه کردن حدود یازده میلیون نفر در شرایط نامساعد اقتصادی کار بسیار دشواری بود که دولت آن را به انجام رساند.

اسیدپاش اصفهان آب شد و رفت زیر زمین!
دنبال کنید

دکتر روحانی افزود: خدماتی که طی دو سه سال گذشته در زمینه درمان و سلامت در کشور صوررت گرفته، با خدماتی که طی سال‌های متمادی در انقلاب انجام شده، برابری می‌کند.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: طرح تحول نظام سلامت تا رسیدن به نقطه مطلوب برای همه مردم ایران با قوت ادامه خواهد یافت.

دکتر روحانی ترمیم راه‌ها و جاده‌های روستایی در راستای تسهیل در عبور و مرور روستاییان و ‌ آبرسانی به روستاها را از جمله اقدامات دولت برای ارایه خدمات به عشایر و روستائیان برشمرد و افزود: اقدامات بسیاری خوبی در زمینه آبرسانی به روستاها انجام شده و تا پایان سال، گسترش خواهد یافت.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا فرزندان عشایر و روستائیان بتوانند، تحصیلات خود را ادامه دهند، اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا تحصیلکردگان عشایر و روستائیان بتوانند در فرصت‌های برابر در صحنه‌های مختلف، حضور داشته باشند.

دکتر روحانی توسعه مسکن روستایی، فناوری و ارتباطات، گازرسانی و برنامه‌ریزی برای ارایه تسهیلات مالی کم‌بهره با بازپرداخت بلند مدت به روستائیان و عشایر را از دیگر اقدامات دولت برای رفاه بیشتر عشایر و روستائیان برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت یازدهم بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور، اعم از روستایی و شهری تحت پوشش شبکه گاز قرار خواهد گرفت.

رییس‌ جمهوری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد فرصت‌های خوبی برای توسعه داروهای گیاهی در اختیار دارد که باید از آنها به بهترین شکل استفاده کرد.

دکتر روحانی اظهار داشت: دولت وظیفه خود می‌داند تا همه تلاش خود را برای رفاه و توسعه بیشتر عشایر و روستائیان به کار گیرد.

نصاب اسپیلت کیست؟ درآمد نصاب اسپیلت در ایران
دنبال کنید

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری چند تن از عشایر و روستائیان استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان نقطه نظرات خود پرداختند، همچنین حجتی وزیر جهاد کشاورزی گزارشی در زمینه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت توسعه کشاورزی و دامپروری در روستاهای کشور ارایه کرد.

<%title%/>

Save

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi