پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آقای فرماندار بویراحمد مسافران آسوده سفر نکردند! / بی‌تدبیری مسئولان یاسوج ادامه دارد / ضعف در شهرداری یاسوج

؛ بی‌تدبیری مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی در تعطیلات عید فطر امسال بویژه در شهر یاسوج تکرار شد. به گزارش از یاسوج، رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد اخیراً از وجود برخی معضلات و مشکلات گردشگری در شهر یاسوج مطالبی را منتشر کردند. فصل امید نوشت، همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان مسافران و گردشگران زیادی برای حضور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25601
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

کرونا :

آقای فرماندار بویراحمد مسافران آسوده سفر نکردند! / بی‌تدبیری مسئولان یاسوج ادامه دارد / ضعف در شهرداری یاسوج

؛

بی‌تدبیری مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی در تعطیلات عید فطر امسال بویژه در شهر یاسوج تکرار شد.DSC_0371

به گزارش از یاسوج، رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد اخیراً از وجود برخی معضلات و مشکلات گردشگری در شهر یاسوج مطالبی را منتشر کردند.

فصل امید نوشت، همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان مسافران و گردشگران زیادی برای حضور در شهر یاسوج و گذراندن چند روز تعطیلات وارد این شهر شدند.

اغلب مسافران و گردشگران از استان‌های همسایه مانند فارس و اصفهان و بوشهر و سایر استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان هستند.

شهر یاسوج به دلیل مسافت کمی که تا این استان‌ها دارد و مسافرت سهل و آسان و ارزانی برای گردشگران و مسافران از این استان‌ها بوده هر ساله شاهد حضور تعداد بسیار زیادی مسافر و گردشگر به این شهر است که البته آمار درستی تاکنون از حضور این تعداد گردشگر ارائه نشده است.

برخی مسؤولان حتی در شب گذشته این تعداد را یک میلیون و برخی ۵۰۰ هزار نفر تخمین زدند اما با یک برآورد سرانگشتی چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار مسافر وارد این شهر شده‌اند که ممکن است این آمار نیز کمی اغراق‌آمیز و با دست بالا باشد.

اما به هر صورت و با هر جمعیتی که وارد شهر یاسوج شده باشند از ۵۰ هزار تا یک میلیون نفر باید گفت که امسال هم مانند سال گذشته مسافران از وضعیت برخی زیرساخت‌ها از جمله سرویس‌های بهداشتی گلایه‌مند بودند.

طی بازدیدی که سید کرامت‌الله فرج‌زاده معاون فرماندار بویراحمد از وضعیت سرویس‌های بهداشتی در پارک اسکان شهر یاسوج داشت مسافران و گردشگران به شدت نسبت به این موضوع منتقد بودند.

مسافری اهل جنوب از معاون فرماندار بویراحمد خواست تا مبالغی که برای ورودی در پارک‌ها اخذ می‌شود برای ساخت تعداد بیشتری سرویس بهداشتی هزینه شود.

مسافران حتی راضی بودند مبلغ بیشتری از آن‌ها گرفته شود و هزینه ساخت این سرویس‌ها برای سال‌های آینده کنند تا دیگر مانند این روزها با ورود به شهر یاسوج متحمل زجر و سختی نشوند.

سال‌های سال است که در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مسؤولان نتوانسته‌اند این معضل بزرگ را برطرف کنند.

دیدار نخست وزیر پاکستان و هیأت همراه (1393/02/22)
دنبال کنید

این در حالی است که به چشم خود دیدیم که بسیاری از مسافران و گردشگران در تاریکی شب اجبارا به فضاهای ناامن کنار رودخانه بشار پناه می‌بردند و این گونه است که به دلیل نبود چند چشمه سرویس بهداشتی باید شهر و دیارمان در نبود امکانات بدنام شود و زیر سؤال برود.

آنچه در روزهای تعطیلات عید فطر در مرکز کهگیلویه و بویراحمد کاملا مشهود است عدم زیرساخت های مناسب گردشگری،نبود خدمات و نارضایتی مسافران پایتخت طبیعت ایران است.

در سنوات گذشته همواره مسئولان شهرستانی و استانی از عدم سرویس بهداشتی کافی و وافی گلایه کردند به گونه ای که سرویس های بهداشتی کنونی علاوه بر اینکه جوابگوی مسافران نیست و باید ساعت های در صف های طولانی منتظر ماند با این وجود وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند و داد مسافران را درآورده است.

حال جای سوال است مدیران و مسئولانی که خود در تمامی جلسات از مشکلات و نبود امکانات حرف می زنند چرا اقدامی برای رفع آن نمی کنند تا مسافران حداقل با خاطره‌ای خوش شهر و دیار ما را ترک کنند.

سایت فرمانداری بویراحمد نوشت؛ سید محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد با ابراز امیدواری نسبت به کاهش مشکلات سالهای قبل گفت: در زمینه تهیه وتدارک یخ، مرغ گرم و کشتار روز که در سالهای قبل به یک چالش در مرکز استان تبدیل شده بود تدابیری اندیشیده شد.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه گردشگری طبیعت، نوعی توریسم طبیعی و پایدار است که با مشارکت گردانندگان بومی و بهره گیری از پتانسیل‌های بومی و طبیعی گردشگری می‌سر می‌شود، گفت: بدلیل تعداد زیاد مسافران و توریست‌ها تمامی تمهیداتی که برای عید نوروز در نظر گرفته می‌شود، برای عید فطر هم در نظر گرفته‌ایم تا مشکلات کمتر از قبل شود.

فرماندار بویراحمد گفت: اسکان گردشگران در پارک‌ها و محیط‌های اداری از جمله مدارس آموزش و پرورش ساماندهی می‌شود وخدمات رفاهی آبشار مثل نمازخانه، روشنایی معابر و غیره در دستور کار ادارات زیربط قرارگرفت.

ضرورت تشکیل سازمان ملی توسعه خوزستان برای رفع معضل ریزگردها/ عملکرد اشتباه برخی دستگاه‌ها و وزارتخانه‎ها در استان خوزستان
دنبال کنید

ایشان با اشاره به نوسانات قیمت در ارائه‌ی خدمات به مسافران در سالهای قبل، ابراز امیدواری کرد: با نظارت دستگاههای ناظرنسبت به کنترل قیمت‌ها مشکلات میهمانان و گردشگران مرکز استان به حداقل برسد.

فرماندار بویراحمد افزود: با آمادگی کامل از میهمانان استقبال می‌کنیم و امیدواریم میزبان خوبی برای میهمانان بویراحمد باشیم.

به گزارش کبنا، پژمان نیک اقبالی، از دستگاه‌های اجرایی خواست باتوجه به حجم بالای ورود مسافر محوطه‌های سازمان‌های خود را با رعایت نکات امنیتی و حفاطتی دراختیار گردشگران قرار دهند.
وی اظهار کرد: امسال به لحاظ اینکه تعطیلات عید فطر یک روز بیشتر بود با توجه به گرمای بی‌سابقه جنوب انتظار می‌رفت جمعیت بالای به یاسوج سفر کنند و تدابیر لازم اندیشیده شد.
وی افزود: به دلیل فراهم نبود زیرساخت‌ها، امکانات خدمات رفاهی در شهرهای یاسوج و سی سخت با وجود انجام تدابیرلازم، اما امکانات رفاهی موجود جوابگوی ارائه خدمات مطلوب به مسافران نیست.
وی تصریح کرد: در بخش تامین مواد غذایی و نانوایی هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه فضاهای اقامتی استان طرفیت محدودی را برای پذیرش مسافر دارند و در عین حال هم اکنون هزاران مسافر وارد این استان شده‌اند.
وی از مردم یاسوج و سی سخت خواست امروز به لحاظ ورود چشمگیر مسافر از فضای اماکن سیاحتی برای رفاه حال گردشگران استفاده نکنند.

به گزارش کبنا، برخی مسافران تنها از آب‌وهوای شهر راضی هستند، از همه خدمات در شهر یاسوج گلایه ‌دارند و آن را در  شأن مرکز استان و پایتخت طبیعت نمی‌دانند.

شهرداری یاسوج علی‌رغم همکاری برخی از دستگاه‌ها و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه با ضعف مدیریت روبرو است.

به گزارش کبنا، دوغ یک و نیم لیتری در آبشار یاسوج ۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش ، با این وجود هنوز در شهر یاسوج مشکلاتی از جمله کمبود سرویس‌های بهداشتی، نبود پارکینگ، نبود آب شرب در برخی مکان‌های تفریحی، گرانی فروشی برخی صنوف و دیگر معضلات روبر است که مسافران را با رنج و سختی مواجه می‌کند.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi