جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

صادق زیباکلام : احمدی نژاد خواهد آمد و تایید صلاحیت نیز می شود مگر به دنبال سردار قاسم سلیمانی بروند

به نقل از دولت بهار، صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه با اشاره به حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در گفتگو با روزنو گفت: سوال این نیست که آیا آقای احمدی نژاد به عنوان نامزد اصولگرایان به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بازمی گردد یا خیر بلکه سول اساسی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24532
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

کرونا :

صادق زیباکلام : احمدی نژاد خواهد آمد و تایید صلاحیت نیز می شود مگر به دنبال سردار قاسم سلیمانی بروند

به نقل از دولت بهار، صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه با اشاره به حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در گفتگو با روزنو گفت: سوال این نیست که آیا آقای احمدی نژاد به عنوان نامزد اصولگرایان به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بازمی گردد یا خیر بلکه سول اساسی این است که آیا اصولگرایان می خواهند بار دیگر  قوه مجریه را بدست بیاورند یا خیر. به نظر بنده پاسخ این سوال بسیار روشن است و طبیعی و واضح است که اصولگرایان می خواهند برای بار دیگر به قدرت بازگردند و قوه مجریه را به طور کامل در دست داشته باشند به نحوی که در دولت احمدی نژاد آن را در دست داشتند.

 

وی ادامه داد: بنابراین اصولگرایان به دنبال بازگشت به قدرت هستند و سوال این است که این بازگشت به قدرت چگونه باید انجام شود. پاسخ این است که اصولگرایان شخصیتی را به عنوان نامزد اصلی شان در انتخابات ۹۶ جلو می فرستند که در شرایط فعلی هیچ یک از چهره های اصلی و مهم و مطرح اصولگرا از جمله حداد عادل، قالیباف، محسن رضایی، سعید جلیلی، علی لاریجانی و … از محبوبیت برخوردار نیستند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به پیروزی اصلاح طلبان در تهران، تصریح کرد: حداد عادل در تهران نتوانست به مجلس راه پیدا کند چه برسد به اینکه در سطح کشور نامزد ریاست جمهوری شود. بنابراین اصولگرایان با بحران عدم محبوبیت روبرو هستند به طور جدی آنها چاره ای ندارند جز اینکه به سمت چهره ها و شخصیت هایی بروند که بتواند برای اصولگرایان رای جمع کند.

پیام تسلیت رییس مرکز پژوهش‌های مجلس درپی درگذشت سیدصادق طباطبایی
دنبال کنید

 

زیبا کلام در ادامه خاطرنشان کرد: تنها دو چهره و شخصیت در بین اصولگرایان وجود دارد که از محبوبیت برخوردارند و می توانند حسن روحانی که در ریاست جمهوری سال ۹۶ در مقابل اصولگرایان قرار بگیرد را به چالش بکشد و این دو چهره عبارتند از سردار قاسم سلیمانی و محمود احمدی نژاد ،که این دو چهره تنها چهره هایی هستند که اگر بیایند و نامزد اصولگراها بشوند دکتر روحانی را به چالش جدی خواهند کشید.

 

وی با اشاره به فعالیت های احمدی نژاد به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده، اظهارداشت: محمود احمدی نژاد به طور جدی خود را آماده انتخابات ۹۶ کرده است البته در مورد  سردار سلیمانی بی اطلاع هستم. اصولگرایان هم اگر واقعا می خواهند بار دیگر به پاستور بازگردند چاره ای ندارند جز اینکه اگر حضور سردار سلیمانی به هر دلیلی منتفی شد،دست در دست احمدی نژاد بگذارند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه بعید می دانم در انتخابات ۹۶ احمدی نژاد پیروز شود،گفت: اگر احمدی نژاد بیاید یقینا با موافقت رهبری اصولگرایان آمده و قطعا به او گفته اند که نگرانی و مشکلی بابت تایید صلاحیت وی وجود ندارد. البته در مورد اینکه رای میاورد یا خیر باید بگویم بعید می دانم که بتواند حسن روحانی را شکست بدهد چرا که محبوبیت احمدی نژاد به تنهایی کافی نیست.

 

زیبا کلام افزود: اگر احمدی نزاد و یا سردار سلیمانی نامزد اصلی اصولگرایان شوند قطعا صدا و سیما، ائمه جمعه و روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برخی رسانه ها و سایت ها از آنها حمایت می کنند اما اینکه آیا احمدی نژاد بتواند روحانی را شکست دهد بعید به نظر می رسد ولی می تواند روحانی را وارد یک چالش جدی کند.

خطیب جمعه سمنان: هدف داعش تجزیه عراق است
دنبال کنید

 

وی در پایان گفتگو با روزنو تاکید کرد: بنابراین احمدی نژاد خواهد آمد و تایید صلاحیت نیز می شود مگر اینکه اصولگرایان بخواهند به دنبال سردار قاسم سلیمانی بروند و یا اینکه اعلام کنند که ما اصراری نداریم که مجددا به قوه مجریه برگردیم که همچین موردی بعید است و قطعا اصولگرایان می خواهند با تمام وجود به قوه مجریه باز گردند.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi