جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گوسفند اینترنتی و اینترنت گوسفندی

اینقدر دست‌روی‌دست گذاشتیم که علاوه‌بر منشور کورش و شیخ‌بهایی و ابن‌سینا، غرب استراتژی اینترنتی ما را هم برای خودش برداشت. در آخرین این دست‌اندازی‌ها و دست‌درازی‌های غرب به ما، ایسنا نوشت: «دانشمندان علوم کامپیوتری دانشگاه لنکستر انگلستان، ایده استفاده از گوسفندها به‌عنوان ابزاری برای افزایش سرعت اینترنت در یک منطقه روستایی در ولز را مطرح

اختصاصی کرونا

کد خبر : 9943
تاریخ انتشار : جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

کرونا :

گوسفند اینترنتی و اینترنت گوسفندی

اینقدر دست‌روی‌دست گذاشتیم که علاوه‌بر منشور کورش و شیخ‌بهایی و ابن‌سینا، غرب استراتژی اینترنتی ما را هم برای خودش برداشت.

در آخرین این دست‌اندازی‌ها و دست‌درازی‌های غرب به ما، ایسنا نوشت: «دانشمندان علوم کامپیوتری دانشگاه لنکستر انگلستان، ایده استفاده از گوسفندها به‌عنوان ابزاری برای افزایش سرعت اینترنت در یک منطقه روستایی در ولز را مطرح کرده‌اند.»

۲۰۱۴۱۲۲۵۲۱۳۳۳۲cb-fu2947

همچین می‌گویند ایده استفاده از گوسفندان برای اینترنت را انگلستان مطرح کرده که یکی نداند فکر می‌کند این اولین‌بار است که از گوسفندان در اینگونه امور استفاده می‌شود؛ مثلا ما خودمان مدت‌هاست تاثیر گوشسفندان روی اینترنت را متوجه شده‌ایم.

چطور؟ چون کابل اینترنت را می‌جوند.

اما اگر کابل اینترنت را از جلو دست گوسفندها برداریم، سرعت اینترنت هم درست می‌شود.

بعد هم یک‌طوری می‌گویند اینترنت گوسفندی انگار که چی؟ رسما اینترنت ما اینترنت حلزونی است و اینقدر پز نمی‌دهیم.

ما معتقدیم دیگر بس است و نباید بگذاریم ‌داروندار ما را غرب ببرد. اگر امروز ما دست‌روی‌دست بگذاریم و اجازه دهیم «استفاده از گوسفند در اینترنت» را انگلستان به نام خودش بزند، از کجا معلوم که فردا استفاده از باقی حیوانات در امور زندگی را هم تصاحب نکنند؟

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، ایده پیشنهادی «پروفسور گوردون‌بلیر» استفاده از قلاده‌های دیجیتالی در گوسفندها و استفاده از چنین سامانه‌هایی برای رهگیری این حیوانات و همچنین بهره‌گیری از آنها به‌عنوان مسیر هدایت وای‌فای است.

«بلیر» به‌تازگی بودجه ٢۶٧هزارو٩٠دلاری از «شورای تحقیقاتی علوم فیزیک و مهندسی بریتانیا» دریافت کرده تا این پروژه هوشمند را در منطقه «کانوی» در ولز اجرا کند.

قلاده‌های مزبور به دوربین‌هایی مجهزند که گوسفندها و مکان آنها و همچنین چگونگی تعاملشان با محیط اطراف را رهگیری می‌کنند.

بازگشت 7 واحد راکد به مدار تولید
دنبال کنید

همچنین می‌توان از این سیستم‌ها برای غلبه بر سرعت‌های پایین اینترنت و پوشش‌دهی این شبکه‌ در بسیاری از نقاط روستایی بریتانیا بهره برد. گفته می‌شود این پروژه ظرف ١٨ماه آینده عملی خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi