جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مشکلات بافت‌ فرسوده آلودگی روحیه شهروندان را در پی دارد

به گزارش مرواید جنوب به نقل از  خبرگزاری فارس از گچساران ابوالفتح رحمانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات پیش‌روی بازسازی بافت فرسوده گچساران که با حضور کارشناسان استانی و محلی در شهرداری دوگنبدان برگزار شد، اظهار کرد: بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری گچساران یک ضرورت بوده و نیازمند همکاری مسئولان و ساکنان بافت‌های فرسوده است. * مشکلات بافت‌ فرسوده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 7938
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

کرونا :

به گزارش مرواید جنوب به نقل از  خبرگزاری فارس از گچساران ابوالفتح رحمانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات پیش‌روی بازسازی بافت فرسوده گچساران که با حضور کارشناسان استانی و محلی در شهرداری دوگنبدان برگزار شد، اظهار کرد: بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری گچساران یک ضرورت بوده و نیازمند همکاری مسئولان و ساکنان بافت‌های فرسوده است.

IMG_3508

* مشکلات بافت‌ فرسوده آلودگی روحیه شهروندان را در پی دارد

مسئول واحد شهرسازی شهرداری دوگنبدان بیان داشت: تراکم بار ترافیکی و عرض کم شبکه دسترسی بافت قدیم از ویژگی‌های خاص بافت قدیم شهر دوگنبدان است.

رحمانی تصریح کرد: با توجه به کم‌بودن سرانه‌های خدماتی بافت قدیم از قبیل کمبود فضای سبز، نبود فضای گفتمان، مرکز شهر به عنوان مرکز تجاری تفریحی ساکنان بافت فرسوده شهر شده است.

وی با اشاره به سرازیری سیل عظیم وسائط نقلیه به خیابان‌های شهید بلادیان و شهید بشارت در مرکز شهر، این معضل را در نتیجه نبود فضای مناسب در بافت فرسوده عنوان کرد.

رحمانی افزود: این وضعیت سبب تشدید وارونگی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی شده و در ادامه آن آلودگی روحیه و روان را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج به وجود‌ آمده در اثر تراکم بار جمعیتی و وسائط نقلیه در مرکز شهر اهداف و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری که بر مبنای ساختن شهری امن، سالم و ایجاد آسایش برای شهروندان است را تحت تأثیر زیادی قرار می‌دهد.

این مسئول در شهرداری دوگنبدان بیان داشت: علم و آگاهی از معضلات بافت‌های فرسوده توجه مسئولان استانی و تأمین اعتبار لازم برای حل مشکلات تا رسیدن به اهداف مدیریت شهری را ضروری می‌کند.

رحمانی تصریح کرد: مساحت بافت قدیم شهر دوگنبدان ۱۶۴ هکتار بوده که از محله رادک به موازات بلوار ولی‌عصر تا کوی لبنان است.

وی برگزاری نشست‌های مستمر مسئولان امور شهری، ایجاد تفکر عمیق و ارائه پیشنهادات کارشناسان متخصص برای حل مشکل بافت‌های فرسوده را لازم دانست.

* لزوم همکاری مسئولان و مردم در بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان

مسئول واحد شهرسازی شهرداری دوگنبدان یادآور شد: با توجه به وجود تراکم ساختمانی و جمعیت زیاد در محدوده بافت قدیم که هویت تاریخی شهر دوگنبدان است تلاش در راستای حفظ هویت شهرمان در کنار بازسازی این نقاط فرسوده از اهمیت زیادی برخوردار است.

رحمانی ابراز داشت: پذیرفتن این اصل نیازمند افزایش سرانه‌های خدماتی از سوی مسئولان و متخصصان امر بهسازی و نوسازی شهر است.

وی تصریح کرد: طرح ویژه بافت قدیم با در نظر گرفتن سرانه‌های خاص خدماتی از جمله فضای سبز، فضای فرهنگی و بازگشایی رینگ جنوبی بافت قدیم که از خیابان شهید پرویزی به سمت میدان اسلام‌آباد امتداد دارد، تهیه و آماده شده است.

رحمانی اجرای این طرح را سبب کاهش تراکم ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح زمینه لازم برای پیاده‌گذر شدن خیابان شهید بلادیان و ایجاد مرکزی تجاری تفریحی بدون عبور و مرور وسائط نقلیه را فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: در بهسازی و نوسازی بافت قدیم حفظ اصالت و هویت تاریخی شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها بوده و اساس ساختار فیزیکی شهر باید حفظ شود.

رحمانی توجه ویژه به مسائل خدمات‌رسانی از قبیل ایجاد سرانه‌های مناسب آموزشی، فضای سبز، فضای فرهنگی، تلاش برای حل مسائل و معضلات ترافیکی و نیز توجه ویژه به وضعیت اشتغال و کاهش بیکاری جمعیت متراکم بافت قدیم را از دیگر اولویت‌های لازم در بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان عنوان کرد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi