جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۲۰۰هزار کیسه سیمان رایگان در منطقه زلزله زده سی سخت توزیع شد

یاسوج – کرونا نیوز – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار کیسه سیمان رایگان توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن در کنار سایر خدمات دیگر بین خسارت دیدگان زلزله سی سخت توزیع شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66622
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

کرونا :

۲۰۰هزار کیسه سیمان رایگان در منطقه زلزله زده سی سخت توزیع شد

به گزارش کرونا نیوز، کیامرث حاجی زاده  روز چهارشنبه در جریان بازدید از  منطق زلزلده شهر سی سخت مرکز دنا  با اعلام این مطلب افزود: در این بازدید روند اجرای پیشرفت عملیات بازسازی چندین محله بررسی شد.

حاجی زاده در خصوص اقدامات و عملکرد صورت گرفته توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله، عنوان کرد : از مجموع  یک هزار و ۷۰۰ واحد خسارت دیده در مناطق زلزله زده تاکنون یک هزار و ۵۰۰ واحد اجرای سقف صورت گرفته که از این تعداد یک هزار واحد تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی بر نظارت فنی ناظران نظام مهندسی و بنیاد مسکن بر کیفیت احداث منازل تاکید کرد.

حاجی زاده با ارائه راهکارهای لازم به مسئولان جهت تسریع در روند بازسازی و رفع موانع موجود خواستار مشارکت بیش از پیش مردم مناطق زلزله زده با ستاد بازسازی بنیاد مسکن و نهادهای اجرایی مرتبط در مناطق زلزله زده شد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

استخدام بیش از ۵۰۰۰ ایثارگردر شهرداری تهران
دنبال کنید

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi