جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران:

از تاریخ ۲۳آبانماه هیچ فوتی کرونایی گچساران نداشته ایم

رضایی مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران در ابتدای این نشست گفت:الحمدالله از تاریخ ۲۳آبانماه تاکنون هیچگونه فوتی کرونایی در این شهرستان نداشته ایم و شهرستان نیز در وضعیت کرونایی زرد قرار دارد. وی افزود:طرح واکسیناسیون خانه به خانه را در دستور کار داریم، درمجموع وضعیت واکسیناسیون فعال است که بازهم انتظار داریم همه شهروندان برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66598
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

کرونا :

از تاریخ ۲۳آبانماه هیچ فوتی کرونایی گچساران نداشته ایم

رضایی مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران در ابتدای این نشست گفت:الحمدالله از تاریخ ۲۳آبانماه تاکنون هیچگونه فوتی کرونایی در این شهرستان نداشته ایم و شهرستان نیز در وضعیت کرونایی زرد قرار دارد.

وی افزود:طرح واکسیناسیون خانه به خانه را در دستور کار داریم، درمجموع وضعیت واکسیناسیون فعال است که بازهم انتظار داریم همه شهروندان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز اقدام کنند.

رضایی ادامه داد:بحث بازگشایی مدارس نیز از وضعیت چندان مطلوبی هم برخوردار نیست و حتی در برخی مدارس پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و حتی برخی معلمین هم از ماسک استفاده نمی کنند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران افزود:اگر برای آموزش و پرورش امکان دارد تعداد مراقبین سلامت را افزایش بدهند،بنابراین نبود تجهیزات بهداشتی و ماده ضدعفونی کننده در مدارس روستایی معمولا در حد صفر بوده است.

رضایی تصریح کرد:اما درخصوص مساجد و حسینه ها نیز عده ای از شهروندان برای انجام مراسمات فاتحه خوانی درخواست داده اند که لازم است این مورد نیز بررسی شود.در حال حاضر نیز ۱۶بیمارکرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند با این وجود نیز روند کاهشی بیماران کرونایی را درشهرستان شاهد هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اظهارکرد:با توجه به امر واکسیناسیون، روند بیماری کرونا در این شهرستان کاهشی بوده است اما بازگشایی مدارس تصمیمات و برنامه ریزی بیشتری را می طلبد.

سید طاهر حسینی،رئیس بیمارستان شهیدرجایی گچساران در این خصوص هم گفت: خوشبختانه آمار بیماران کرونا در شهرستان کاهش پیدا کرده که فعلا سه نفر در” آی سی یو “بستری هستند.

وی افزود:هرچند سویه جدیدی از کرونا بنام اُمیکرون شناخته شده که هر روز هم اطلاعات جدیدی از این بیماری منتشر می شود، بنابراین واکسن کرونا بسیار مهم است و بازهم توصیه به زدن واکسن داریم هرچند رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلای به کرونا بسیار حائز اهمیت است.

اتابک،فرماندار گچساران درادامه این نشست هم گفت:بحث بیماری کرونا و شرایطی که در حال حاضر نیز وجود دارد،اما نگرانی امروز ما هم بحث مدارس است و اما تلاشی که خود آموزش و پرورش و خود ستاد کرونا باید در رابطه با مدارس و دانشگاه ها باید داشته باشد تا از استرس و نگرانی خانواده ها هم بکاهد.

گزارش تصویری/شکرانه یک ماه بندگی با اقامه نماز عید فطر در گچساران
دنبال کنید

وی افزود:بنابراین امروز خانواده هایی هم به فرمانداری گچساران مراجعه می کردند و حساسیت ها و دغدغه هایی در این خصوص نیز داشتند هرچند شایعاتی هم در سطح شهر مبنی بر بیماری تعدادی از دانش آموزان نیز حساسیت این کار را دوچندان کرده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد:به هرحال آموزش و پرورش به دلایل مختلفی هم کمتر آمادگی لازم برای مقابله با کرونا را دارد دلایلی که مدارس به خاطر کرونا تعطیل بوده و مکان های آموزشی نیز با توجه به شرایط کرونا نیز تعبیه نشدند،بنابراین ممکن است دانش آموزان بازهم نیازمند آموزش های جدیدی در بحث کرونا باشد با این وجود آموزش و پرورش هم بایستی مربیان تربیتی بیشتری به این امر نیز اختصاص بدهند.

اتابک ادامه داد:هرچند مشکلاتی بعضا در برخی مدارس هم وجود دارد که این موضوعات نیز حمایت سایر دستگاه های را می طلبد و این خیلی مهم است که ما دچار پیک دانش آموزی کرونا نشویم  و همه دستگاه ها باید برای مقابله با کرونا عزم جدی در شهرستان داشته باشند .

وی اظهارکرد:طرح شهید سلیمانی در آن شرایط سخت کرونا به داد مردم رسید که چنین طرح های نیز می طلبد که همچنان تداوم داشته باشد،بنابراین همه باید دستورالعمل ها را رعایت کنیم و از تجمعات نیز پرهیز شود،متاسفانه برخی شهروندان ماسک ها را برداشته اند و این به نوعی خودش یک آفت است حتی استفاده از یک ماسک ساده هم می تواند در پیشگیری از بیماری کرونا موثر باشد.

اتابک در ادامه هم گفت: حتی “دکتر حسینی” هم از سویه جدیدی بنام “آمیکرون” را معرفی کردند،وی به شوخی هم  گفت که جناب سید طاهر حسینی می خواهد خودش را در راس بیمارستان نگه دارد و هر روز ه یک سویه جدیدی از کرونا را رونمایی می کند!.

فرماندار گچساران اظهارکرد:به هرحال آقای فتحی،رئیس هلال احمر گچساران هم عزل شدند و از آقای فتحی که در این مدت تلاش کردند قدرانی می کنم چرا که مدیر پرتلاشی بودند و برای آقای افرازیان مدیر جدید هلال امر نیز آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

وی درادامه گفت:در شهرستان آمار خوبی از واکسیناسیون را داشتیم که بالغ بر۱۶۰هزار دوز واکسن تزریق شد،این روزها در شهرستان فوتی کرونا نداریم و سلامتی مردم برای همه ما آرزو بود که مردم نیز سختی زیادی نیز کشیدند، هرچند همچنان تاکید بر مصوبات ستاد کرونا داریم .

برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
دنبال کنید

اتابک افزود:به هرحال بحث واکسیناسیون مهم است و الان هم تزریق دوز سوم مطرح شده است،از اصحاب رسانه و خبرنگاران  که در موضوع کرونا بسیار همکاری و همراهی کردند به نوبه خود تشکر و قدردانی می کنم .

اما “حبیبی افتخار” نماینده اصناف در این نشست هم به شوخی به فرماندار گفت:دلم می خواد فقط نگاهت کنم چرا که امروز با خنده جلسه را اداره می کنید. واقعا حال می کنم و همه جلسات ستاد کرونا یکطرف و این جلسه هم یه طرف.فرماندار هم به شوخی گفت که اگرهمین دکتر “سید طاهر” را از بیمارستان شهید رجایی بردارند واقعا خیلی خیالمان راحت می شود جدا خیلی تلاش کردیم اما حقیقتا زورمان نرسید حتی آقای رضایی مدیر شبکه بهداشت هم دل خونی هم دارد!،به هرحال وقتی آدرنالین بدنمان بالار می رود انرژی هم می گیرم ،باور کنید حتی صبحانه ام نخوردم!.

شهبازی،نماینده آموزش و پرورش در این جلسه هم گفت:طی سه مرحله بازگشایی مدارس را داشتیم ،درمهرماه دانش آموزان روستایی ، در ۱۵آبان ماه دانش آموزان متوسطه دوم و دراول آذرماه  هم باقی دانش آموزان به صورت زوج و فرد وارد کلاس درس شدند.

وی افزود:بالغ بر ۲۵هزاردانش آموز درشهرستان حضوردارند که نزدیک به ۸۰درصد دانش آموزان درکلاس ها حضور یافته اند،بنابراین خوشحالیم که در این ایام نیز فوتی کرونایی نداشته ایم و این به معنای این است که دستورالعمل ها به خوبی رعایت شده اما بودجه آموزش و پرورش هم برای مقابله با کرونا محدود است.

شهبازی گفت:اما اینکه برخی معلمین ازماسک استفاده نمی کنند دلیل این است که در مسئله آموزش برخی معلمان باید برخی حروف را حتما بدون ماسک برای دانش آموزان بیان کنند، بنابراین می طلبد که همه دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

فرماندار گچساران در پایان هم افزود:دغدغه امروز ما آموزش و پرورش است که با توجه به بازگشایی مدارس همه تلاش ها باید به روی اموزش و پرورش زوم شود تا این جامعه جوان هم اسیب نبینند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi