جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اجرای طرح رتبه بندی معلمان در انتظار تامین منابع مالی است

یاسوج – کرونا نیوز- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش بزرگ رتبه بندی معلمان در کشور این است که در بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی کافی برای آن پیش بینی نشده ولذا برای انجام و اجرای آن نیازمند تامین منابع مالی و اعتبار لازم هستیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65230
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

اجرای طرح رتبه بندی معلمان در انتظار تامین منابع مالی است

علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در یاسوج در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: البته مجلس تامین منابع برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: گرچه روز گذشته برخی از موارد آن در مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان رسید ولی چالش بزرگ اجرای طرح تامین مالی پیش روی آن هست که باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

کاظمی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش آمادگی کامل برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان وجود دارد و کارهای نهایی آن برای آیین نامه انجام شده است.

وی عنوان کرد: مجلس با سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی کشور در حال رایزنی است که تعارضات موجود و معضلات این طرح رفع شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امید است تا پیش از پایان سال شاهد اجرای طرح رتبه بندی معلمان باشیم.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست روز چهارشنبه هفته جاری بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان سطوح و جایگاه پنج‌گانه تعیین شده برای رتبه‌بندی را مشخص کردند. همچنین مواد باقیمانده لایحه برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داده شد.

در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۱۷ رای موافق ماده سه این لایحه را بر اساس پیشنهاد اصلاحی حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان تصویب کردند.

بر اساس این ماده،‌ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار می‌گیرند. شرایط کسب، ارتقا، توقف و تنزل در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود.

کمک‌های آموزش وپرورش عشایر استان میان زلزله زدگان سی‌سخت توزیع شد
دنبال کنید

در ماده سه این لایحه که با رای نمایندگان اصلاح شد،‌ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم تعریف شده بودند.

در تبصره یک ماده ۳ آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون لایحه رتبه‌بندی معلمان را بر اساس قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

 نمایندگان تاکنون با تصویب مواد یک و دو این لایحه شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند که در آن شایستگی، صلاحیت معلمی، شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی و شایستگی حرفه‌ای تعیین شده و تجربه، نظام رتبه بندی و رتبه نیز تعریف شده است.

 با اصلاح ماده سه این لایحه، محمد باقر قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده داشت، مواد چهار به بعد لایحه را برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi