به گزارش کرونا نیوز، یکی از نمایندگان فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: اهداف و برنامه های وزارت آموزش و پرورش عالی است اما منابع مالی محدودی برای اجرا و تحقق آنها وجود دارد.
مدینه صیادی اظهار داشت: معلمان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط دشوار شیوع بیماری کرونا علاوه بر تداوم آموزش و یاددهی جلوه هایی از ایثار و گذشت را نیز به نمایش گذاشتند.
وی افزود: مشکلات ناشی از زلزله بهمن ماه سال گذشته شهر سی سخت تحمل شرایط دشوار شیوع بیماری کرونا را برای معلمان کهگیلویه و بویراحمد در برخی مناطق این استان سخت تر کرده است.
صیادی بیان کرد: با توجه به محرومیت کهگیلویه و بویراحمد و اینکه شغل اغلب مردم آن کشاورزی و کارگری است امکان مشارکت اولیای دانش آموزان استان در امور مالی مدارس چندان وجود ندارد.
وی عنوان کرد: مشکلات مالی مردم کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای است که توانایی خرید نوشت افزار و پوشاک برای فرزندان خود را ندارند.
صیادی ابراز داشت: توجه جدی و هر چه بیشتر مسئولان وزارت آموزش و پرورش به مدارس در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد و بازسازی سریعتر مدارس آسیب دیده و تخریب شده شهر سی سخت در زلزله ضروری است.
دیگر نماینده فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آنچه معلمان این استان را رنجیده خاطر کرده نگاه سطحی برخی از مسئولان اجرایی استان به جایگاه والای معلمی است.
ریحانه حسینی اظهار داشت: سال هاست در اجرای طرح رتبه بندی معلمان تعلل می شود و چنین امری نشان می دهد که اعتقاد ناچیزی به اهمیت کار آموزش و پرورش وجود دارد.
وی افزود: انتظار می رود که برای نجات کشور از بیسوادی، خمودگی و بی انگیزگی لایحه رتبه بندی معلمان بدون افزودن تبصره های عجیب و غریب پیگیری شود.
حسینی بیان کرد: در این صورت تنها دغدغه معلمان کهگیلویه و بویراحمد چگونه آموختن خواهد بود و مشکلات کمتری برای تأمین هزینه های زندگی دارند.
وی عنوان کرد: فرزندان معلمان کهگیلویه و بویراحمد هرگز در استخدام ها و آزمون ها امتیازی نداشته اند.
حسینی ابراز داشت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند تا فرزندان معلمان کهگیلویه و بویراحمد همانند فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در کنکور و آزمون های استخدامی از امتیاز خانواده های فرهنگی برخوردار شوند.
وی گفت: مشکلات موجود در کتاب های درسی تمامی رشته ها معلمان کهگیلویه و بویراحمد را به دردسر انداخته است.
حسینی بیان کرد: اشتباهات علمی در کتاب های درسی چنانچه اندک نیز باشند نمی توان آنها را کم اهمیت قلمداد کرد.
وی عنوان کرد: حذف برخی مطالب موجب از هم گسیختگی مطالب آموزشی در تعدادی از کتاب های درسی از جمله تاریخ و تاریخ ادبیات شده است.
حسینی ابراز داشت: معلمان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات شبکه ملی شاد، سرعت پایین اینترنت و کمبود زیرساخت های مناسب در مناطق روستایی این استان گرفتاری ها و دردسرهای زیادی دارند.
فرماندار دنا نیز در این دیدار گفت: هشت باب مدرسه احداثی در پی زلزله بهمن ماه سال گذشته در شهر سی سخت مرکز این شهرستان وجود دارد.
عبدالحمید پناهی اظهار داشت: پس از وقوع این زلزله ۲۶ باب مدرسه در دنا تعمیر و چهار باب مدرسه نیز مقاوم سازی شده است.
وی افزود: ۱۲ مدرسه کانکسی در شهرستان دنا موجود است که انتظار می رود به زودی جمع آوری شوند.
پناهی بیان کرد: تعداد دانش آموزان پسر و دختر مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم در شهرستان دنا هفت هزار و ۴۴۰ نفر است.
شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت دارای ۲ بخش مرکزی و پاتاوه است.
شهر سی سخت در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰