پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۵۰ درصد افراد بالای ۱۸ در کهگیلویه و بویراحمد واکسینه شدند

یاسوج- کرونا نیوز- رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:بیش از نیمی از افراد بالای ۱۸ سال در کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64052
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

۵۰ درصد افراد بالای ۱۸ در کهگیلویه و بویراحمد واکسینه شدند

پرویز یزدان پناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به گرو های هدف تزریق شده است.

وی افزود:میانگین واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال علیه بیماری کرونا در کشور ۴۵ درصد است و این رقم در کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۱۰ درصد افزایش ۵۴ درصد است و این آمار حاکی از استقبال مردم استان از واکسیناسیون بیماری همه گیر کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: میزان کشندگی ویروس کرونا در کشور ۲.۲ دهم درصد  است و این در حالی است که درصد کشندگی این بیماری در کهگیلویه  وبویراحمد یک درصد است.
 یزدان پناه عنوان کرد:  در مجموع شهرستان‌های لنده و باشت در استان بیشترین شروع درگیری را دارند و در ۲۴ ساعت گذشته هم شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بیشترین درگیری را داشتند.
وی ابراز داشت: از این به بعد توزیع واکسن کرونا بر اساس میزان عملکرد استان‌ها توزیع می‌شود و بر این اساس استان‌هایی که بیشترین تزریق واکسن را داشته باشند بیشترین واکسن را نیز دریافت می‌کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۰ هزار دز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و پیش بینی می شود هر هفته ۳۰ هزار دز واکسن در این استان به جامعه هدف تزریق شود.
وی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت قرمز عبور کرده است، اما این تغییر وضعیت دلیلی برعدم رعایت نیست بلکه باید همچنان دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت و محدودیت‌ها نیز اعمال شود.
یزدان پناه تصریح کرد:میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد ۷۷ درصد است.
 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi