پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اگر طرف مقابل انعطاف نشان دهد می‌توان توافق با آژانس را دوباره تمدید کرد/ امیدواریم خبرهای خوبی از وین برسد

محمود واعظی با بیان اینکه امیدواریم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی در مورد توافق در وین بشنویم، اظهار داشت: اگر انعطافی که لازم است در طرف مقابل ببینیم می‌توان توافق رو به پایان با آژانس را تمدید کرد. کرونا: رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه وظیفه  دولت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61754
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

کرونا :

اگر طرف مقابل انعطاف نشان دهد می‌توان توافق با آژانس را دوباره تمدید کرد/ امیدواریم خبرهای خوبی از وین برسد

محمود واعظی با بیان اینکه امیدواریم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی در مورد توافق در وین بشنویم، اظهار داشت: اگر انعطافی که لازم است در طرف مقابل ببینیم می‌توان توافق رو به پایان با آژانس را تمدید کرد.

کرونا: رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه وظیفه  دولت اینست  که در انتخابات بی طرف باشد و انتخاباتی سالم برگزار کند،، گفت: رای مردم، حق الناس است و دولت و وزارت کشور باید این را به عنوان امین مردم حفظ کنند، امیدوارم انتخابات به خوبی برگزار شود. 

محمود واعظی تاکید کرد مردم به آنچه که برخی در داخل و برخی در خارج بیان می‌کنند توجه نکنند، زیرا به دنبال دلسرد کردن و ناامید کردن مردم هستند و از برخی مشکلات که به دلیل جنگ اقتصادی به وجود آمده سو استفاده می‌کنند و به مردم را خط می دهند و یا کمپین راه می اندازند و افزود:  اما بدانند مهم‌ترین چیز که سرمایه کشور است موضوع حق تعیین سرنوشت و مشارکت سیاسی و حضور در پای صندوق رای است زیرا حکمرانی صحیح از این طریق به وجود می آید وانتخاب می‌شود. 

وی با بیان اینکه مردم بدانند با قهر با صندوق مشکل بر طرف نمی شود، خاطرنشان کرد: دولت آینده اگر با مشارکت بالا انتخاب شود حتما انسجام داخلی افزایش می یابد و مشکلات بین‌المللی برا هتر می‌توان حل کرد.

رئیس دفتر روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار کرونا درباره اینکه توافق ایران و آژانس که یک ماه تمدید شده بود هفته آینده به پایان می‌رسد اما هنوز خبری از توافق نیست، آیا در دولتدرباره تمدید مجدد این توافق نظری دارد؟ اظهار داشت: موضوع تمدید توافق در بار قبل هم در شورایعالی امنیت ملی انجام شد و بحث دولت نیست.

تکلیف ۶ کرسی خالی مجلس یازدهم چه می‌شود؟
دنبال کنید

وی افزود: البته اگر انعطافی که لازم هست از طرف مقابل در مذاکرات وین انجام شود و مابه خواسته هایمان نزدیک شویم می‌توانیم زمان را مقداری تمدید کنیم که به یک توافق خوب برسیم ولی این یک هفته هم باید مذاکره بشود تا به زمانش برسیم که چه تصمیمی بگیریم.

واعظی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره اینکه موضوعات حل نشده و گیر مذاکرات وین چیست؟، گفت:  یکی از مسائل باقی مانده اینست که ما باید اطمینان کسب کنیم که آنچه در دوران ترامپ  اتفاق افتاد دیگر تکرار نمی‌شود. مسئله دوم راستی آزمایی رفع تحریم هاست و علاوه بر آن آنچه ما در نظر داریم اینست که گام اول و اساسی را باید آمریکایی ها بردارند .

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این مسئله خود نیازمند سازوکاری است  که اول باید بین ما و ۱+۴ و سپس از طریق آنها با آمریکایی ها توافق شود. زیرا ما مذاکرات مستقیم نداریم و این کار را کند می کند.

واعظی درباره اینکه انتخابات ایران تاثیری بر مذاکرات وین دارد هم گفت: سیاست خارجی معمولا در اکثر کشورها جدای از مسائل جناحی داخلی است و با توجه به اینکه این مذاکرات مهم است و اصولی که ما در آن رعایت می کنیم چارچوبی است که مقام معظم رهبری ترسیم کردند پس آنچه که پیش می‌رود در راستای چارچوب مورد تایید نظام است و  تا انجا که من در جریان هستم انتخابات ریاست جمهوری نباید مزاحمتی برای مذاکرات بوجود بیاورد.

وی اضافه کرد: آنچه تا الان توافق شده که کم هم نیست به عنوان یک تفاهم می‌ماند تا زمانی که ما به همه خواسته‌های خود برسیم و آنگاه توافق نهایی شود. امیدواریم در هفته های آینده خبرهای خوبی در مورد توافق بشنویم.

مراسم نوروز وهفت سین/.بقلم فیروز حسنی رئیس انجمن شاهنامه گچساران
دنبال کنید

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi