جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرح مدیریت چرای دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

گچساران – کرونا نیوز – معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح مدیریت چرای دام در ۲۰۰هزار هکتار از مراتع استان آغاز شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60750
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

طرح مدیریت چرای دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

گودرز باقری فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: کنترل تعداد دام با پروانه چرا از اهداف طرح مدیریت چرای دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: براساس این طرح که با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا می شود دامدارانی که اقدام به چرای مازاد در مراتع کرده باشند شناسایی، در مرحله نخست به آنان اخطار و در مراحل بعدی جریمه می شوند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد دام های موجود در مراتع استان ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع است افزود:  این طرح می تواند به صیانت از عرصه های طبیعی  کمک کند.

باقری فرد تعداد دام های موجود در مراتع استان را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس برآورد کرد و اضافه کرد: ظرفیت دام در مراتع کهگیلویه وبویراحمد۹۰۰ هزار راس است.

باقری فرد با یادآوری اهمیت حفاظت از مراتع برای پیشگیری از فرسایش خاک، بیابان زایی و توسعه پایدار تاکید  می کند: در دولت تدبیر وامید عملیات مرتعکاری در ۱۰ هزار و ۶۴۳ هکتار با مشارکت جوامع محلی صورت گرفته است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:همچنین در این مدت با هدف حفاظت از مراتع و درآمدزایی از عرصه های طبیعی برای جوامع محلی توسعه گیاهان دارویی با روش بذرپاشی و کپه کاری در سطح بیش از ۲۹ هزار هکتار از مراتع استان انجام شده است.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و۸۸۰ هزار هکتار جنگل است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi