پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال۱۴۰۰ حدود۵۶ درصد رشد داشته است

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه استان در سال ۹۹حدود۹۳۲ میلیارد تومان بود که این عدد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حدود ۵۶ درصد رشد به یک هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان افزایش بافته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59882
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال۱۴۰۰ حدود۵۶ درصد رشد داشته است

به گزارش کرونا نیوز، علی شهابی نسب روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در این لایحه متوازن استانی از ۱۷۴ میلیارد تومان در بودجه اعتبارات سال ۹۹ با ۹۳ درصد رشد به ۳۷۷ میلیارد تومان، متوازن ملی از ۱۹۶ میلیارد تومان به ۳۷۹ میلیارد تومان، اعتبارات نفت از ۱۰۶ به ۱۸۹ میلیارد تومان، اعتبارات ارزش افزوده از ۵۴ میلیارد تومان به ۵۵ میلیارد ریال رسیده اند.

وی افزود: بودجه کل کشور در لایحه ای که دولت پیشنهاد داده ۲۰ درصد پیشرفت را نشان می دهد این در حالی است که بودجه کهگیلویه و بویراحمد رشد ۵۶ درصدی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۹ میزان اعتبارات عمرانی پیش بینی و ابلاغ شده به استان حدود ۹۳۲ میلیارد تومان بوده است.

شهابی نسب ابراز داشت: این عدد در پایان سال ۹۹ به ۹۴۳ میلیارد تومان رسید و از مجموع ۹۴۳ میلیارد تومان معادل ۴۶ درصد (۴۳۶) میلیارد تومان تاکنون تحقق پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین حدود ۴۹۴ میلیارد تومان اعتبار طرح های ملی همچون یاسوج بابامیدان، راه آهن، پاتاوه دهدشت، سد تنگ سرخ و … بوده که این عدد با استان های همجوار مشترک بوده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات زلزله سی سخت نیز گفت: ۴۳۱ میلیارد تومان مجموع مبالغ بوده که ۲۷۰ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات و ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار است.

شهابی نسب بیان کرد: این مبالغ در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته است و ۱۶۱ میلیارد تومان تاکنون ۵۰ درصد آن تحقق یافته است.

وعده مدیرکل ورزش برای تکمیل مهم‌ترین پروژه ورزشی چاروسا
دنبال کنید

وی با اشاره به کسب مجوز تخصیص اعتبار از ظرفیت‌ های ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه برای طرح مهم سد تنگ سرخ، تاکید کرد: اولین طرحی که از این مجوز در استان بهره مند شده سد تنگ سرخ بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز بانک عامل برای این مهم مشخص نشده و مقرر شده با رایزنی وزارت کار و وزارت نیرو بانک عامل مشخص شود.

شهابی نسب عنوان کرد: در لایحه سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ میلیارد تومان برای سد تنگ سرخ پیش بینی شده و این سد با پیمانکاری قرارگاه خاتم فعال است و ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز داشت: ساخت این سد می تواند نقش بسزایی در توسعه پایدار منطقه، رونق گردشگری و ایجاد اشتغال برای مردم داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دنبال آن هستیم که ۲ پروژه دیگر از جمله سد آبریز و امامزاده جعفر نیز از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاقی بهره مند شوند.

 وی همچنین با اشاره به طرح مهم، شریان حیاتی، عظیم و هزینه بر پاتاوه دهدشت، گفت: نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به این طرح داشته است.

شهابی نسب ابراز داشت: طرحی با ۱۳۶ کیلومتر طول که در کوهستان واقع شده و در چهار سال اخیر اجرای آن سرعت خوبی داشته است و ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای نمونه در سال ۹۵ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان به طرح تزریق شد.

وی عنوان کرد: مقرر شده بود که این طرح در پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد اما در دو مکان ریزش وجود داشت و کار را عقب انداخت.

پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
دنبال کنید

شهابی نسب تصریح کرد: ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد که تکمیل آن تحولات شگرف ملی و محلی خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تلاش بر این است در سریع ترین زمان ممکن این طرح مهم نیز به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان متولی راهبری توسعه استان است و توسعه استان را از جنبه های مختلف مسائل فرهنگی، اجتماعی، …بررسی می کند.

شهابی نسب تاکید کرد: در این راستا این سازمان به عنوان دبیر شورای برنامه ریزی استان، دبیر شورای فنی استان، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی، دبیر کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری، شورای راهبری مدیریت توسعه ایفای نقش می کند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi