پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چهار بیمار کرونایی دیگر در کهگیلویه و بویراحمدجان باختند

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : چهار بیمار کرونایی دیگر در کهگیلویه و بویراحمدجان باختند و شمار فوتی های ناشی از این بیماری به ۵۳۸ نفر افزایش یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59809
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

چهار بیمار کرونایی دیگر در کهگیلویه و بویراحمدجان باختند

 پرویز یزدان پناه عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: هم اکنون ۵۵۷ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که این آمار از ابتدای شیوع بیماری تا کنون بی سابقه بوده است.

 وی افزود: از این تعداد ۱۶۷ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون۳۳ هزار و ۶۱۷ نفر بهبود یافته اند.
 یزدان پناه عنوان کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۱  تست سریع در مناطق رمختلف کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که ۲۶ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، چرام و بهمئی است.

وی ابراز داشت: از مجموع ۹۸۱ نمونه پی سی آر دریافت شده از بیماران ۴۷ درصد مثبت بوده و بیشترین مبتلایان مربوط به شهرستان بویراحمد، کهگیلویه، چرام، گچساران و دنا بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: افزایش ۲.۵ برابری شمار روزانه افراد آلوده به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در موج جدید نسبت به موج نخست، گذشتن آمار بستری شدگان بیماری کووید ۱۹ از عدد ۵۰۰ و گزارش روزانه چهار تا هشت جانباخته ؛ حکایت از در پیش بودن روزهای سخت تر کرونایی در این استان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون در یک بحران واقعی قرار داریم که باید برای کنترل آن تلاش کنیم در غیر این صورت، عواقب این بحران دامن گیر همه افراد جامعه خواهد شد.

براساس آمار موجود تاکنون ۴۵هزار نفر در کهگیلویه وبویراحمد به ویروس کرونا آلوده شده اند که از این تعداد بیش از ۵۳۴  نفر جان خود را از دست داده اند و افزون بر ۵۰۰ نفر هم اکنون در بیمارستان های استان در حال مراقبت هستند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi