جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شمار فوتی های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان به ۵۰۲ نفر رسید و در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هم استانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59536
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

کرونا :

شمار فوتی های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

به گزارش کرونا نیوز؛رویز یزدان پناه روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: هم اینک ۵۱۲ بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی افزود: ۱۲۸ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: حداکثر تعداد بیماران بستری در پیک قبلی حدود ۴۸۰ بود که امروز بیشترین تعداد بستری را در طی ۱۴ روز گذاشته داشته ایم.

یزدان پناه ادامه داد: این روند بسیار نگران کننده است و طی روزها و هفته های آینده روند افزایشی موارد فوتی در استان اتفاق خواهد افتاد.

وی ابراز داشت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰هزار و ۱۶۶نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج‌ تاکید کرد: از ۱۰۰۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های  بویراحمد، گچساران، دنا، کهگیلویه و بهمئی بود.

وی عنوان کرد: همچنین از ۹۸۹ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند. 

یزدان پناه بیان کرد: وضعیت خطرناکی را تجربه می کنیم که اگر همراهی مردم در کنترل بیماری نباشد آسیب جبران ناپذیری بر سلامت و جان مردم وارد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در هر نوع تجمعی شرکت ننمایند، در مکان های شلوغ و پرخطر حضور نیابند.

وی همچنین از مردم خواهش کرد که از سفر پرهیز نمایند، در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نمایند، در صورت مثبت بودن  تست کرونا  محل قرنطینه را ترک ننمایند و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ کنند.

اشتغال زایی ۱۳۰۰ نفری پتروشیمی بویراحمد در صورت احداث
دنبال کنید

یزدان پناه ابراز داشت: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi