سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهروندان یاسوجی نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد گفت: به رغم قرمز شدن وضعیت شهر یاسوج و تعطیلی اصناف همچنان برخی از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59333
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

شهروندان یاسوجی نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند

محمد یزدانپناه چهارشنبه شب در گفت و گو با کرونا نیوز افزود: مرکز اصلی تجاری و بازار شهر یاسوج تعطیل شده اما همچنان فروشندگان گیاهان کوهی در خیابان حضور دارند که سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازند.
وی ادامه داد: اصناف، صنعت و معدن و شهرداری باید نسبت به رعایت مصوبات ستاد کرونا خودنظارتی داشته باشند و نباید اجازه بدهند ترددها از مرکز شهر به سایر خیابانها از جمله جمعه بازار منتقل شود.
 در وضعیت قرمز کرونایی در ادارات ۵۰ درصد کارکنان و در مراکز خدمات رسان باید ۳۰ درصد کارکنان حضور داشته باشند.
وی  افزود:تعداد بستری‌های روزانه شهرستان ۳۵ نفر و تعداد ترخیصی‌های روزانه ۲۵ نفر است و روزانه شاهد فوت بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها هستیم.
به گفته وی علت گسترش بیماری کرونا، سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
یزدانپناه افزود: در تعطیلات نوروز با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته از سوی تمامی دستگاه‌ها، شاهد سهل انگاری و بی توجهی مردم بودیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد یادآوری کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارتخانه برای شهرهای قرمز، مشاغل گروه ۲ و ۳ و چهار باید تعطیل شوند. در وضعیت قرمز اداراتی که نیاز است باید ۵۰ درصد کارکنان در اداره حضور داشته باشند و در مراکز خدمات رسان باید ۳۰ درصد کارکنان حضور داشته باشند.
یزدانپناه تصریح کرد: محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهر اعمال می شود و ورودی مرکز شهر از میدان هفت تیر تا فلکه ساعت و خیابان فردوسی باید مسدود شود و اجازه تردد داده نشود.
وی ادامه داد: پایگاه‌های سلامت در سطح شهر مستقر می‌شوند و ورودی‌های شهر کنترل می شوند و اجازه‌ ورود به پلاک‌های غیر بومی به استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص پلاک استان‌های فارس و خوزستان داده نشود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در وضعیت قرمز صنوف به مدت دو هفته باید تعطیل شوند و وضعیت حمل و نقل طبق نظر کارشناسان ما نامطلوب است.
یزدانپناه تاکید کرد: مکان‌های گردشگری مانند جاده قدیم شیراز، پیست اسکی کاکان و باید ۱۰۰ درصد بسته شوند و انتظار داریم با بسته شدن این اماکن جلوی تجمع افراد گرفته شود. 
وی ادامه داد: فعالیت های آموزشی شهرستان در شهر و روستا تعطیل است.
 وی بیان کرد: مراسمات تشییع جنازه به شدت باید کنترل شوند و روزهای پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل جلوی توقف خوردوها در آرامستان‌ها گرفته شود. 
نظارت کلیه صنفوف در حاشیه شهر و روستاها توسط کارشناسان بهداشت باید انجام شود و نظارت در این شرایط باید افزایش یابد و با صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، باید برخورد جدی شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi